1. den – 30.6. (středa) – Před odjezdem chaos jako vždy, ještě mám nějaký nedodělky, oběd u babičky, rychle sbalit. Odjezd 13:22, cesta v pohodě, šachy. V Praze kupujem repelent. Místenky z Francie bohužel koupit nejdou. Čekáme před pragotronem, 12x hlásí bezdězský motoráček. Vlak do Plzně polstrování, žádná koženka. Z kupé nás vyhoděj :o), sedíme vedle, šachy …. . V Plzni trolejbus na Doubravku. Kanec jde naproti. Luxusní pokojíček, pes doráží na Márva :o). Příhoda s Vodníkem :o). Večer grilovačka, Kanec se sekne a spálí. Dodělávám věci na PC, pak koukáme na Rockyho.

2 den – 1.7. (čtvrtek) – Vstávačka v 5:30, sprcha, snídaně. Na nádru rezerva, nejde vybrat z bankomatu. Kupujem bagety a rohlíky, vlak luxus, vagony IC, skoro prázdnej. V 10:00 v Norimberku, v IC mapa, katedrála, náměstí, Kaiserburg ….. , oběd v parku na ostrově, zrovna tam staví plážové město. Nálada dobrá. Pomalu zpět do centra. Dovnitř první katedrály. Vlak ICE v 14:02, ultra luxus. Marfy spí. V 15:05 v Mnichově, historické centrum, náměstí s radnicí – super. Anglická zahrada, lidi tam plavou v kanále :o). Na okraji parku první část večeře -> pekelníkovi tousty :o) + jablko. Pak pomalu k olympijskýmu parku. Je to náročný, ale super. Na věž nejdeme. Dáváme druhou část večeře. Pak na olympijský kopec. Zpět na nádr cca. 3 km, docela utahaný. Do odjezdu chybí hodina, píšu deník. Vlak nic moc, v kupé Japonci + týpek s typkou, co maj zaplacený lehátka, ale nevědí o tom :o). Docela spíme, ale v Métách přistupuje Vietnamec a dva pochybný týpci.

3 den – 2.7. (pátek) – V Paříži 9:23, vedro, místenky na večer ani na dnes nemají, pouze na zítra do Toulouse (alespoň to vezmem přes Lurdy). Za 1.5 EUR. Metrem k Eifelovce (s malou zajížďkou, spletu si metro a RER). Šílený fronty, berem vodu, ale na Place de Trocadero je taky pitná. Jdeme klasickou cestou – směr Ecole Militare, Invalidovna, Louvre (koupačka v kašně), Notre Dame, Latinská čtvrť, Lucemburské zahrady (tam nás stihne lehký déšť a bouřka). Čas zabijem na minikoncetru v altánu). Pak jdeme na Paris Austerlitz (Slavkovské nádraží), tam luxusním motorákem do Aeneu (cca. 40 minut, vytipovaný místo na spaní). Nikde nic, tam snad nikdo nežije (nějaký vojenský prostor, na spaní ideální). Ještě je světlo, tak hrajem šachy, vyruší nás jezevec (hele jezevec … hrajem dál :o) ). Píšu deník. V deset to jdem zapíchnout. Spíme u rychlodráhy TGV, valí to tam jedno za druhým. Marfy tuhne hned, já moc ne. Velká bouřka, ale naštěstí nás mine. Dvakrát lehce zaprší, ale OK.

4 den – 3.7. (sobota) – Budík na hodinkách neslyším, ještě že se vzbudíme. To by byl průšvih, kdyby nám ujel vlak zpět do Paříže. Stihnem to jen tak tak. V Paříži koupíme úspěšně místenky na zbytek cesty (Salamanca, Santiago de Compostela, Valencie, Štrasburg). Pohoda. Jdem do města, máme ještě chvíli čas, ale déšť a bouřka nás rychle zaženou zpátky. Hrajem šachy a těšíme se do Toulouse a do Lurd. Jdem k vlaku, ale všechny jsou kvůli bouřce (požár na výjezdu z nádraží) zpožděný. Nasednem, ale po hodině jsou všechny vlaky zrušený !. Stojím frontu na informace, co dál, dostáváme štempl na TGV do Irunu, odjezd z Paris Monparnasse. Pohoda :o). Marfy kupuje chleba, jdeme přes Lucemburské zahrady (tam nabereme vodu) na Monparnasse. U okýnka nám řeknou, že můžeme v pohodě nastoupit, i když je plno. Píšu deník, pojíme. To jsme zvědavej. Nastupujem, průvodčí nás pošle k supervizoroj do vagonu č. 13, ten nám řekne, že nemá místo, ale na chodbičce první třídy jsou vyklápěcí sedačky. Po odjezdu nám jinej průvodčí sežene místa v family oddělení :o). A už si to fičíme 300 km / hod na španělský hranice. Sedíme podél zdi, ale luxus. Naproti nám rodinka s malejma dětma, týpek studuje latinské texty. Bordeaux, Dax, Bayonne, Biarritz, užívám si jízdu. V 21:45 jsme v Irunu, počasí nevypadá nic moc, chci změnit rezervaci do Salamanky na dnešek, ale mají plno (naštěstí !!!). Jdem hledat místo na spaní, nejdřív bloudíme po městě, ale pak super místo v zahrádkách. Vypadá to, že bude pršet, ale ani kapka. Strašný vedro.

5 den – 4.7. (neděle) – Jdeme na nádraží, potřebujem se dostat do San Sebastian (pár kilometrů). Vůbec nevím, že tam jezdí příměstská (není v mezinárodních jízdních řádech, stejně jako v celým Španělsku ! ). Nejdřív chcem jet expresem, ale průvodčí nás pošle na osobák, pohoda. Počasí nic moc. San Sebastian nad naše očekávání, hned na první pohled. IC otevírají v deset, zatím jdem na kopec, kde je socha Ježíše. Super rozhledy na Zátoku mušlí a vůbec celý město. Pak IC, mapička. Bohužel mě nenechají nabít baterky. Marfy šéfuje mapičce. Pěkný město, kostely, radnice … .Jsou tam závody veslic. Podél pobřeží až na druhý konec zátoky. Tam sochy. Kus se vracíme na plážičku, voda studená. Oběd, usneme, docela spálený (já víc, záda i obličej). Pláž plná lidí, hrajem šachy. V 17:45 jdeme na vlak, v 18:50 jede. V Irunu do přírodního parku, večeře, jsou tam mokřady .. Marfy slyší TGV, ale je to letiště :o). Zpět na nádr, holím se, čístíme zuby .. . Promeškám zásuvku (Marfy si všimne), naštěstí je tam ještě jedna. Čekáme na vlak, píšu deník .. . Vlak super, akorát nemůžeme pořádně sedět kvůli spáleným zádům. Začínají pálit pekelně. Jinak jízda v pohodě, v Salamance jsme na čas (4:23).

6 den – 5.7. (pondělí) – Rozbalíme kalimatky a dospáváme na nádru, ale za půl hoďky nás checker vyhodí. Dosedíme to na lávce, v sedm jdem do města. Hledáme pekárnu, najdem, ale nákup trochu přepísknu :o). (2x veka a 2x tmavá veka). Přejíme se k prasknutí na Placa Mayor. Pak římský most, krásný pohled na centrum, ale proti slunci, takže fotky nic moc. Spálení je cítit čím dál více. Pak nová katedrála, super, jedna z nejlepších, co jsem kdy viděl. Zjistíme, že se tam dá i fotit. Pak klášter, sice malej vstup, ale vyplatí se. Další historický budovy, Placa Mayor .. . Salamanca úžasná. Ale vedro a spálení. Nákup v Carefouru. V 12:30 fičíme motorovým expresem do Avily. Super město, ale jsme dost unavený. Příšerný vedro. Krásný hradby, katedrála … . Vracíme se na nádr, píšu deník, čekáme na vlak. Vlakem do Villalba de Guadarr., hned jede do Segovie. Jdeme proti směru kolejí, pohodový místo v přírodě. Luxusní večeře tuňák se zeleninou. Marfy ho překlopí :o). V deset jdem trochu zpátky. Zalehnem a spíme. Párkrát se vzbudím, ale spánek ok. Marfymu je zima.

7 den – 6.7. (úterý) – Vstáváme v sedm, jdeme do města. Snídaně v parčíku, španělská paštika :o). Pak alcazar (hrad / zámek) Pěknej, mají až od deseti, ale stejně by jsme dovnitř nešli (muzeum zbraní). Pak katedrála -> zavřeno, ale dveře jsou otevřené. Uděláme dvě fotky a radši mizíme. Pak skrz město, úžasnej římskej akvadukt. Moc krásný. Zpět na nádraží, čekáme na vlak. Segovia pohoda, ráno nebylo ještě vedro. Smět El-Escorial. V 12:02 nám ujede, ale za 20 minut jede regional. Projdeme parkem, fronta žádná a teachers zadarmo :o), pohoda největší. Uvnitř velká galerie obrazů (i El Greco a Velasquez), modely stavby, knihovna (super), kaple (katedrála), zahrady. V 16:15 směr Madrid, ale hned pokračujem do Aranjuez. Malý Versailles, palác, zahrady (2x malý, 1x velký). Procházka po městě, aréna .. . Sedíme v centru. Pak jdem hledat spaní, nic moc. Nejdem před nádraží, jak jsme měli vyhlídnuté, ale za. Tam pochybný, spíme v kukuřici.

8 den – 7.7. (středa) – Vstáváme v 6:30, nejsme ani špinavý (to se divim). Jdem na nádr, jedem v 7:18. Za hoďku už sedíme před Pradem. Skromná snídaně, musíme přesednout, práškujou stromy. Pak klasika – Puerta del Sol, Placa Mayor, Královský palác – žádná fronta (je ráno) a teachers a studenti EU zadarmo :o). Moc pěkný, oficiální prostory, nejlepší jídelna. Pak lékárna a zbrojnice. Pak na půl hoďky park Retiro (moje oblíbené místo v Madridu :o) ). V 13:50 rychlovlak Avant do Toleda, v 14:20 jsme tam. Jdem do historického centra, po cestě restaurace – za 6 EURO extra big hamburger, hranolky a kola. Pak nahoru, pěknej vejšlap, ale super – hrad (zavřenej), katedrála, kostely. Pak dolů, market, velkej nákup za 12 EUR. Posezení v parku, hygiena :o), jahodové mléko, jablka. V 20:00 jdeme do naší hospůdky na fotbal (Španělsko – Německo). Je tam pohoda, postupně přibývají lidé. Dáváme 3 koly, brambůrky jsme dostali zadara. Jsme tam cca. do 65 minuty, pak musíme najít místo na spaní ještě za světla. Po cestě slyšíme gól. Místo v pohodě, zatím nejlepší, ale za chvíli ohňostroj a rány jak z děla.

9 den – 8.7. (čtvrtek) – Vstáváme po šesté, na nádr, za chvíli jsme tam, v 8:00 fičíme zpět do Madridu, spím celou dobu. Pak osobáčkem na Nuevos Ministerios. -> Santiago de Bernabeu. Mají od 10:00, vstup pekelných 16 EURO, ale stojí to za to. Panorama, muzeum, zázemí, střídačky .. . Pak jdeme na Chamartin (druhý hlavní nádraží), jedeme do Alcala de Henares, rodiště Cervantese. Nejdřív nic moc, ale nakonec OK. Cervantesovo náměstí, kostely, na lavičce sedí Don Quijote a Sancho Panza. Pak se natáhnem v krásným parku, otravují mravenci, ale pohoda, večeříme. V 17:16 zpět na Chamartín, čekáme na vlak do Santiaga. Hrajem karty a šachy, nabíjím baterky. Vlak odjezd v 22:30, luxus, legrace s náletama z Toleda :o).

10 den – 9.7. (pátek) – Ráno nás budík zase nevzbudí. Ještě, že se probudím, když vlak zastaví. Snídaně v parčíku, čakáme na IC, až otevře. Mapička stejně nic moc. Katedrála super, nejdřív jdu já, pak Marfy, pak znova já s foťákem. Pak Marfy do hrobky a já do hrobky. Marfy se ho Polák ptá, jakou cestu jsme šli :o). Super zážitek, zrovna bohoslužba, obří kadidlo. Nejdříve se stoupá k soše sv. Jakuba za oltářem, pak se jde dolů do hrobky. Pár fotek. Oběhnem centrum, několik kostelů. V supermarketu kupujem chleba, luxus oběd v parku (fazole Heinz :o) ). Pak společná fotka, panorama Santiaga a jde se na nádr. Kupujem místenky z Cordoby do Algeciras. Pak luxus vlak do Viga. Hledáme pláž, ale marně. Procházíme přístav, pak městem na nádraží. Hledáme net, ale zas marně. Dvě hodinky na nádru, poker, je tam číslo 5 žije :o). V 19:42 odjezd motoráčkem směr Portugalsko. Cesta dobrá, čas posunujem o hodinu. Po příjezdu už tma, trochu bloudíme (Trofa), ale pak luxus místo v lese, akorát mravenci.

11 den – 10.7. (sobota) – Vstáváme v 6:30, jdem na nádr, akorát to jede. V Portu IC, mají od 9:00, zatím posnídáme. Mapička nic moc, jdeme směr vyhlídková věž, pak katedrála, místo narození Jindřicha Mořeplavce, most – nejlepší, nábřeží, spodním patrem mostu na druhou stranu – Ville Nueve – sklady portského vína. Pevnost nad městem, z5 do města vrchním patrem. Internet na hodinu, oběd v parku, píšu deník. Do Guimaraese odjezd v 14:15. Cestou tuhnu. Guimaraes dobrý, nejdřív hledáme místo na spaní, hned za nádražím. Pak historické centrum, kostely, náměstí, hrad (zadara, pohoda)), pak z5 k jednomu kostelu, park pod hradem, píšu deník, večeře, šachy … v IC dobrá mapa, ale objemná, tak ji tam nechávám. Jdeme na vyhlídnuté místo, spánek super, akorát k ránu zima.

12 den – 11.7. (neděle) – Vstáváme, v 7:43 IC směr Lisabon. Nejdřív prázdné, ale v Portu se naplní. Jedou opět nějaký Češky :o). Z Porta to docela valí, jsme tam na čas. Pěšky z nádraží St. Apolonia na Sodre, vlakem do Belému. Super, ale hrozný hic. Památník objevitelů, Belémská věž, klášter Jeronymitů (hrob Vasco de Gamy). Zpátky do centra. Náměstí Baixa, katedrála Se, hrad. Luxus oběd, sice za sedm, ale porce hamburger, hranolky, kola. Pak další dvě náměstí (Rossio), několik nabídek drog (V Lisabonu klasika). Vlak do Sintry, jdem hledat místo na spaní, jdeme směr hrad, tam nic moc. Na náměstí jsou rytířský ukázky, docela dobrý. Ještě se koukáme po místě, domluvíme se, že půjdeme spát do údolí. Najíme se a jdem se koukat do restaurace na náměstí na finále MS. Kola za 2.30 !! . Dáme jednu a o poločase to balíme. Dolů do údolí, za chvíli jsme tam, super místo na spaní a ještě stíháme v místní hospůdce fotbal. Pohodová atmosférka, kola za 1 :o).

13 den – 12.7. (pondělí) – Vstáváme laxně po sedmé. Vystoupáme na náměstí a posnídáme (chleba a voda), nic jinýho nemáme :o). Jdem na hrad, ale mlha, že by se dala krájet. Není vidět vůbec nic a hrad je zamčenej (od 10:00). Trochu to prolezem a jdem dolu. Mezitím mlha trochu ustoupí. Jdem do marketu, nákup, v 10:25 bus směr Cabo da Roca. Jede pěknou rallye, až moc. Na CdR super, jasno, fotky. V 12:17 pokračujem na Lisabon a přím. letoviska. V Cascais jedna koupačka, sprcha a jedem do Lisabonu. (už vlak). Jsme tam za chvíli. Přesun na St. Apolonia, pak osobáčkem na Oriente. Nabíjím baterky, Marfy se jde kouknout do obchoďáku. Vlak do Algarve nám jede v 17:20, IC luxus, koukáme z okénka. Večeříme luxusní kukuřici, v Tunes jsme v 20:30, rozhodnem se, že přespíme tam. Pěkná louka, jen je to v kopci a celou noc sjíždím. Ale pohoda.

14 den – 13.7. (úterý) – vstáváme v 6:30, jdeme na nádr. V 7:56 nám to valí do Lagosu. Hledáme naši pláž, ale uhneme dříve. Pláž vcelku OK, je tam i stín, vedro jak cip. Dáváme chipsy, 2x koupačka, pěkně ledový. Čtu španělštinu, v 12:30 oběd. Párečky za 0.49. Po obědě pláž blíže centru, mohla by tam být sprcha. Není, alespoň kohout v parku. Koupačka, mytí, jdem do města. Internet na půl hoďky, nějaký ty fotky. V 16:19 jedem do Silves. Pěknej mohutnej hrad a kostel. Jinak nic moc, ale na spaní to bude super. Sedíme u hradu, píšu deník, vyhrávám poker i šachy. V kašně vyčistíme zuby. Po osmé pomalu k nádraží, po cestě super místečko v sadu. Zalezem do spacáku ještě za světla. Pohoda, noc super, není vůbec zima, spím nejlíp za těch dosavadních 14 dní.

15 den – 14.7. (středa) – Vstáváme laxně po půl sedmé. Na nádru chceme posnídat, ale přižene se toulavej pes, vypadá mile, ale je neodbytnej, tak to sbalíme a posnídáme v motoráčku. Po půl devaté jsme ve Faru, se zacházkou rychle prohlídnem centrum a v 9:30 fičime do Vila Real Santo Antonio. Jsme tam za hodinu a čtvrt. Převoz přes Guadianu do Šapnělska jede každou půl hodinu. Jdem se ještě projít po pobřeží. Ve 12:30 jedem mini-trajektem. Z Ayamonte do Huelvy jede bus v 15:30, jdeme do marketu, luxusní nákup -> oběd, čokoláda, jahodové mléko. Cesta busem v klidu, za necelou hoďku jsme v Huelvě. Za 20 minut jsme na nádraží. Holím se, čistím zuby, píšu deník. Směr Sevilla to jede v 18:55, jeto zase Media Distance, místenkovej !!! (osobák !!), ale týpek to nechává bejt, pohoda. V Carrion de los Cespedes (staré známé místo na spaní z roku 2006 :o) ) jdem do města, pěknej kostelík, hrajem karty, šachy. Pak jdem za nádraží do pole, pohodová noc.

16 den – 15.7. (čtvrtek) – Ráno trochu zima, jdem na vlak v 7:32, je to jedna stanice, ale musíme vysolit 4 Eura za místenku !!!!!!, neřádi. Sevilla super, v katedrále jsme první, rychle proběhnem a stoupáme na Giraldu. Super. Výhledy jak cip. Na potřetí jsem se tam sem konečně dostal :o). Pak zbytek katedrály, oltář (3,5 tuny zlata), hrob Kryštofa Kolumba, výstava zlatých předmětů … . Zkoušíme zahrady Alcazaru, ale jsou placený. Pak Placa de Espana – super, ale v rekonstrukci. Placa de Toros a zpět na nádr. Po cestě market. Vlak v 13:30, zase místenka :o(. Peklo, dalších zbytečných 4 Euro. Cordoba nás přivítá pravým Andaluzským vedrem. Směr katedrála přes židovskou čtvrť. Dovnitř jen Marfy, nesmí se tam s báglama a máme málo času na vystřídání. Pořídí pár fotek, Já si mezitím sednu na žvejkačku, když dělám tang. Pak to ještě obejdem, fotka z mostu a jdem zpět na nádr. Za chvíli nám jede altaria do Algeciras, pohoda vlak, koukám z okýnka, píšu deník. Jsme tam o půl deváté, hledáme místo na spaní, ne zrovna moc úspěšně. Jdeme přes stavbu, nic moc, nakonec dojdeme do okrajové části, tam začíná turistická trasa. Vypadá to dobře. Napravo býci, nalevo ne, tak to zalomíme.

17 den – 16.7. (pátek) – Budíme se kolem 6:30, všude klid, tak si ještě poležíme. Pak vstanu, nedaleko býk, vedle něj dva další :o). Asi nocovali vedle nás. Rychle to balíme a mizíme. Ještě, že nedostali v noci chuť na koridu. Jdeme na bus směr La Linea (Gibraltar), jede hned, v 8:30. Za chvíli jsme tam. Kontrola občanek a jsme v velké Británii :o). Jdeme na náměstí, v IC pěkná mapička. Podél hradeb ke 100 tunovému dělu. Vstup 1 libra, ani náhodou. Pak už do parku, super jako minule, vstup necelá 2 Eura a ještě dostaneš mapičku. Stoupáme nahoru, docela fuška s báglama. Za chvíli první opičák :o). Super vyhlídky, jdeme i zacházku do vojenské pevnosti. Po hřebeni, super rozhledy. Pak už spousta opic, skáčou po autech. Super fotky, lepší než minule. Pak sestup, oběd jako minule u děla. Tuňák, marfy opět problémy s konzervou :o). Docela utahaný, chvíli tam usínám. Pak pomalu na busák. V Algeciras v marketu zjišťujem, že je svátek, vše zavřeno. Naštěstí na benzině chleba mají. Hlady neumřem :o). Pak nádr, relax, píšu deník. V 18:50 to jede, pohodička bez příplatku. Za 2 hoďky jsme v Rondě. Hlavní město koridy. Historocké centrum. Spíme kus pod ním, krásně na něj vidíme. U parku jezděj terénní motorky, chvíli se díváme, pak zalejzáme na kopeček do trávy. Pohodička spaní.

18 den – 17.7. (sobota) – Vstáváme po šesté, jdeme na vlak. Příjemnej motoráček, celou dobu spím. Kolem 9:15 jsme v Malaze. Jdeme do centra. Cestou posnídáme. Malaga příjemně překvapí. Katedrála, náměstí, narodil se tam Picasso. Stoupáme na hrad, super rozhledy, přístav, korida .. . procházka po hradbách. Pak na městskou pláž – super, výběr písek / tráva pod palmama. Ležím ve stínu, pěkně si zaplavu, později už jsou vlny. Relax. Spousty cizinců i pochybnejch týpků. Po třetí to balíme. Nákup v SuperSolu – luxus. Vysněné fazole v tomatě Heinz. Zítra to bude posvícení. Nádraží Maria Zafrano -> 90% nákupní centrum, 10% nádraží :o). Abychom chytli přípoj do Granady, musíme jet vlakem s příplatkem :o(. V Bobadille čekáme 50 minut, píšu deník, pohodička. Cesta v klídečku, jsme tam v 20:15. Alhambra na dohled, ale jdeme podle šipek pro auta. Když vidím dálnici, uvědomím si, že jdeme špatně jak minule. Takže zacházka asi tak 45 minut. Berem to doleva, podél řeky a po optání na cestu tam celý splavený dorazíme. Kouknem na otvíračku a jdeme na kopec nad Alhambru. Už se stmívá, super luxusní místečko, celá nasvícená Granada pod námi. Akorát jsem línej vytáhnout stativ. Usíná se špatně, strašný vedro. Tak koukám na noční oblohu.

19 den – 18.7. (neděle) – Vstáváme po sedmé, snad první ráno, kdy není zima. Jdeme ke vstupu, tam už malá frontička. Sedneme si na zem a posnídáme. Otevírají dříve, cena 12 Euro pro každého. Alhambra nezklame. V 9:00 do maurských paláců, pak pevnost … . Nakonec zahrady Generalife. Všechno úžasný. Před polednem hotovo. Jdeme do parku u řeky. Tam slavnostní oběd -> fazole Heinz v tomatě, každej svoje. Chvíli usínáme na lavičce, v 15:30 směr město -> katedrála, náměstí, pak čtvrť Albacín -> směr rozhledy na Alhambru. Pak pomalu na nádr. Vedro jak cip. Píšu deník. Hrajem karty. Docela to uteče. Před odjezdem trochu zmatek. Vlak 17 vagonů, pouze 2 sedadla. Jsme na čtyřce, ale sami, luxus :o). Docela spím, holky přistupujou až před Valencií.

20 den – 19.7. (pondělí) – Přijíždíme do Valencie s 1 a ¼ hodinovým zpožděním, což nám vůbec nevadí. Na nádraží posedíme, posnídáme, ještě na chvíli vytuhnu. V osm vyrážíme, docela historický centrum, tržnice, nová i stará, katedrála (vstup zadara), brána od hradeb. Ale hlavně park v bývalém korytu řeky -> super. Procházíme tak 2 km, až k centru vědy a kultury -> moderní stavby, super. Pěkný fotky. Pěkný fotky. Svět oceánu stojí 23.5 Eur a máme málo času, takže to padá. Je tam spousta dalších pavilonů. Pak na pláž, po cestě supermarket. Láž dobrá, sprchy jsou, spousta lidí. Ležíme po plavčickým můstkem, je tam stín. Oběd tuňák, voda zatím nejteplejší. Jsme tam cca. 3 hodiny, pak pomalu na nádr. Jinou cestou. Za chvíli nám to jede, spěšnej vlak směr Barcelona. V přední části jsme sami, píšu deník. Pak přistoupí obrovská skupina mladejch lidí, maj na rukou nějaký pásky. A rázem je vlak nacpanej. Lidé, co přistupují nechápu (takhle plný vlak ještě neviděli :o) ). Moc to neutíká, nakonec vystupujem o zastávku dříve, než jsme chtěli. Místo vypadá dobře na přespání. Taky je. Vyhlídnem si ho hned kousek od nádraží. Jdeme se ještě podívat k moři (je slyšet čeština) a spát. Docela vedro.

21 den – 20.7. (úterý) – Vstávačka v 5:15 , abychom byli v Barceloně brzy. Jsme tam cca. v 7:20. Pěšky s Sagradě. Zatím krátká fronta, ale mají až od 9:00. Za chvíli se fronta pěkně natáhne. Pak pěšky k parku Güel. Ukrutný vedro, leje z nás. Park super. Do centra chceme jet metrem, ale ve stínu a z kopce se jde dobře. Tak nakonec pěšky. V parku v centru jsme ve 12:15. Oběd – párečky z Liedlu. V 13:00 sraz se Sašou u mamuta. Park super, fontána překvapí. Procházka starým městem, katedrála, La Rambla, přístav. Pak směr Mont-Juic -> tam se rozloučíme, opět sami :o( .. :o). Stoupáme nahoru, super rozhled na přístav i na město. Docela utahaný, pak olympijský areál, stadion .. . Palác nacional. Super, ale fontány se opravují :o(. Placa de Espana, a na nádraží. Náročnej den a horko. Na nádru pohoda, píšu deník a na chvíli tuhnu. Marfy jde pro pohledy a vrátí se za hodinu a půl :o), s pohledem, kterej koupil stejně na nádraží. Přejezd před Gironu, pohodový městečko, posedíme v parku, pak nocleh v lese u nádraží. Pohoda, jen vlaky nahlas trouběj.

22 den – 21.7. (středa) – Ráno přejezd do Girony, úkol dne, najít bufet livre :o). Girona dobrá, je ráno, tak úplně liduprázdná. Katedrála, hradby .. Pak Figueres, město Salvatora Dalího (na náměstí a před muzeem díla z vajec :o) ), na střeše jeho muzea taky vejce :o). Dovnitř nejdeme. Na náměstí reklama na bufet livre za 10 Eue včetně nápoje !!! Ale usoudíme, že ještě nemáme hlad. Je 11 hod. Kdyby bylo později, tak neváháme. Jedeme ale dál k hranicím se koupat. Nakonec až Port Bou. Luxus koupačka. Před tím ještě klasickej oběd (hamburger, hranolky, kola) v zapadlé hospůdce. Pak si Marfy všimá lepšího a levnějšího menu příma u pláže. Parádně jsem si zaplaval, teploučká voda. Poslední nápup v markutu. Kola, chipsy atd. na cestu :o). Večer do Cerbere, odkud nám jede vlak do Štrasbourgu. Už tam stojí, extra dlouhej, náš vagon hned za lokomotivou. Ještě se navečeříme, jdu do města koupit tang, ale přinesu 100% džus, kterej naředíme. V 20:43 odjezd, luxusní jízda, sklopný sedačky, večer akce (kola+chipsy+gumový medvídci).

23 den – 22.7. (čtvrtek) – Poslední den je tu. Máme zpoždění :o(. Na Štrasbourg jenom hodina. Směr hist. centrum, katedrála. Moc pěkný, ale moc z toho nemáme. Pak to oběhnem kolem kanálu a zpět na nádraží. Evropský parlament ani náhodou. Zajímavý nádraží – stará budova zakonzervovaná v moderním obalu :o). Rychlovlak do Hanau, tam nic není, ale luxusní kebab, extra porce. Pak se skoro ani nemůžu pohnout. Další rychlovlak do Regensburgu. Počasí se zlepší (ve Štarbourgu zataženo, pak i déšť), je jasno, krásný fotky krásnýho starýho města. Máme na něj jen 50 minut, katedrála, most, informační centrum. Opravdu moc hezké město. Pak už rychlík do Prahy. Všechno vypadá nadějně (že stihnem vlak v Praze do Ustí). Bohužel hned na druhé zastávce se nějak porouchá jídelní vůz, šibujou s ním, ale stejně ho připojí !!. Zpoždění necelá hodina, jsme rádi, že stíháme Excelsior (vlak s nejhorší pověstí v ČR), musíme až do České Třebové. Doma jsme o půl třetí. Po 23 dnech noc v posteli :o). Super trip !! Doporučuji :o).