31.12.

Dnes je Silvestr . Vstáváme brzy a na motorce vyrážíme do přístavu. Jedeme na výlet. Kupujeme lístky na ostrov Ko-Chang. Přístav je špinavý a loď na kterou nás usazují na tom není o moc lépe. Nechápu kam nás chtějí posadit.Loď je přeplněná, naložená až po okraj jídlem a pytli plnými ledu. Myslím, že tam není ani kousek místa. Pletu se. Za chvíli si hrajeme na sardinky mezi bednami s dalšími pasažéry. Na přídi sedí sympatický Thajec , který se na nás celou cestu zubí a evidentně si nás oblíbil. Už v přístavu daroval Sárce kornout s bonbóny. Cesta probíhá celkem v pohodě, trvá něco málo přes hodinu.

Ostrov Ko-Chang je krásný, s původními chýšemi, nezatížený moderním turismem a hotely. Je to romantické, několikrát zastavujeme a lidé postupně vystupují u malých plážiček. My vysedáme na větší pláži a domlouváme se s lodivodem , že nás zase cestou zpátky nabere. Je svátek a loď už jiná nepojede.Pláž je moc pěkná. Radost nám zkazí zakalená voda. Nemáme chuť se koupat. Jsme zklamaní , protože místo je opravdu nádherné. Usedáme do chýšové restaurace a celý čas trávíme konzumem výtečného jídla.Ceny jsou neskutečně nízké.

Protože se nemůžeme koupat, jsme rádi , že loď jede za 2,5 hodiny zpět.

Cestou zpět nás doslova splachují obrovské vlny. Lodivod stahuje igelitové zábrany . Já ani nedutám .Na rozdíl od Honzy, který v živé debatě s německým turistou si adrenalin slastně užívá. Němec je policajt , zubí se a říká mi, že tady v těch vodách je to úplně normální. Tak to mě fakt uklidňuje . Modlím se, aby už jsme byli na suchu.

V přístavu máme uschovanou motorku, a protože chceme ještě stihnout kaňon nad naším hotelem, ihned vyrážíme. Nádherné příroda a okolí. Po půl hodině přijíždíme na malebné místo. Velký rybník je zaklíněný mezi skaliska , vedle se rozprostírá velká louka porostlá tropickými rostlinami. Hraje zde hudba a na louce piknikují desítky Thajců s dětmi.V rybníce se mrskají stovky ryb , různých druhů a velikostí.Házíme rybám zakoupené krmivo a žasneme jak je u břehu rušno. Já jsem nadšená z krásného sumečka, který se v krátkých intervalech vrací.Honza nám přináší i velice chutné jídlo.

Vracíme se , noříme ještě nohy do horkých pramenů a poté se jdeme zlidštit na hotel.Chceme ještě v lázních posedět někde při dobrém jídle a pití. Majitel hotelu se svými přáteli nás zve na skleničku.Nálada je dobrá a my se slibem , že se brzy vrátíme , jdeme ještě k pramenům.Zakupujeme jako dárek Whisky a vracíme se na oslavu do hotelu. Majitel připravil k mému údivu i láhev dobrého vína. Sedíme a špatnou angličtinou, rukama a nohama se domlouváme. Dobře se bavíme a tak večer rychle ubíhá. Po půlnoci jdeme na kutě

Je ráno a Nový Rok, mně je dost bídně .Honza jde zajistit odvoz do města Champhon .Sedáme do minibusu, který řídí nepříjemný thajský řidič. Po cestě přibírá další pasažéry.Snaží se mě , Honzu a Sárku narvat dozadu včetně zavazadel. Dělá na nás divoké posunky,nehnu se z místa. Honza ze Sárkou se zvedají a sedají do zadní části.K nim přibyde ještě dlouhý turista z Anglie. Já si ponechávám místo ve předu u posuvných dveří. Jedeme nádhernou horskou krajinou . Leknu se až když řidič zastaví a dva ozbrojení vojáci otevřou dveře a nakukují do minibusu.Čekám , že mě vytáhnou za rukáv.Mám strach. Nic se nestane, vojáci zaklapnou dveře a mávnou na pozdrav.Jsme na hranicích s Barmou.Cesta dál už proběhne celkem hladce a já si jen libuji , na rozdíl od zbytku rodiny , že sedím v pohodlí.Cílem cesty je město Champhon.Hned po příjezdu si zajednáváme pokoj v levném hotelu.Jdeme na obhlídku města.Jako další cíl určujeme ostrov KO-TAO. Kupujeme lístky na loď a domlouváme si odvoz z hotelu do přístavu na brzkou ranní hodinu.

Sedíme v thajské restauraci a slavíme ještě dodatečně Nový rok se vším všudy. Jídlo je vynikající a restaurace se postupně plní.Dáváme si několik chodů a nejvíce si užívá Honza Já bohužel se Sárkou nemáme zrovna apetit.Ráno nás čeká loď . Jsme všichni nastydlí. Klimatizace udělala své.