Jsme v USA již sedmý den, včera jsme byli ve státě Kalifornie, nocovali jsme ve státě Nevada, dnes budeme ve státě Utah a nocovat budeme ve státě Idaho. Jedeme a jedeme a jedeme, dnes celkem 832 km, ale přesto budeme mít čas na prohlídky různých míst. Od motelu vyjíždíme již v 7 hod., jedeme krajem krásných hor, vítá nás město Wendower, přes které projíždíme. Toto město leží ve dvou státech v Utahu, který ovládají Mormoni a proto je také chudý a o zábavě ani potuchy. Naproti tomu kasína, hotely a mnoho příležitostí k zábavě je ve svobodné části ve státě Nevada.

Blížíme se k solnému jezeru Bonneville, které je známé svou rychlostní dráhou. Bílá rovina velké, solné pláně, má perfektně hladký povrch a láká k závodům a překonávání rychlostních rekordů automobilů. Zde nemusí mít nikdo strach, že za překročení rychlosti dostane pokutu. Máme ale smůlu, dnes se žádný závod nekoná. Přesto na nás jezero udělalo dojem, je to pozůstatek vyschlého jezera, známého již před mnoha tisíci lety. Cesty přes jezero využili i Mormoni, když putovali do Kalifornie. Je také cílem mnoha filmařů.

Od zastávky u jezera projíždíme pustou krajinou plnou solných plání a vysokých hor. Asi po dvou hodinách jízdy přijíždíme do hlavního města státu Utah a hlavního sídla Mormonů, do známého města Salt Lake City, ležícího nedaleko Velkého solného jezera. Navštívíme Council Hall, kancelář cestovního ruchu, naproti stojí Kapitol, sídlo vlády státu Utah a Mormon Battalions Monument (pomník Mormonů). V okolí je kostel a zajímavé sochy krav. Odtud pěší procházkou pokračujeme kolem sídla Církve Ježíše Krista Svatých posledních dnů, který je prý největším církevním objektem v Americe, k Salt Lake Temple, k nádherné katedrále Mormonů. Dovnitř ovšem nemáme přístup. Tato katedrála je největším svatostánkem Mormonů na světě. Vcházíme tedy do sídla mormonského sboru, do Tabernacle, které se nachází na Temple Square.

Je zde infocentrum, kostel Assebly Hall, Seagull Monument, ke kterému se váže pověst o tom, jak rackové zachránili úrodu před hmyzem. Racek je pták SLC. Dále si prohlížím památník pionýrů, prvních osadníků. Pioneer Day je oficiální svátek státu Utah a slaví se 24. července. Procházím se městem s mnoha muzei, galeriemi a hlavně opravdu velkým množstvím soch a pomníků. A čím ještě je toto město známé? V r. 2002 se zde a v blízkých horách konaly zimní olympijské hry, proslavené různými skandály. Po páté hodině odjíždíme na nocleh do Pocatella, ale cestou zastavujeme na nákup.