Celý kus pobřeží přezdívaný Perlou Jadranu se táhne v délce 60 km pod kulisou pohoří Biokovo. Ve městě Makarská se nachází městská pláž s hladkými bílými oblázky a průzračnou vodou. Procházku podél pobřeží lemují restaurace, kavárny s obchůdky. Kromě Jaderského moře obklopují Makarskou ostrovy – Hvar, Brač a další. V blízkosti města Makarské jsou turistická historická města – Šibeník, Dubrovník, Split, Trogir, proto je Makarská oblíbený turistický region, nabízí zábavu, sport, pro milovníky nádherné zákoutí přírody, historii, koupání, hlavně klidný odpočinek.

My jsme si s manželem Makarskou reviéru vybrali pro letní dovolenou v roce 2003. Cestu jsme zahájili s kufry na parkovišti pod Sportovní halou ve Zlíně, kde jsme měli čekat spolu s ostatnímu účastníky zájezdu na autobus CK. První šok byl, když nám madam z cestovky oznámila, že jsme dostali místo vzadu, kde se nás bude mačkat 5 osob vedle sebe. Vyjíždíme narvaným autobusem, zastavujeme až v Kyjově, kde přibíráme další část cestujících. Přestávky mají být po 4 a půl hodině, takže až v Mikulově, kdy se můžeme chvíli protáhnout a odskočit na WC. Pokračujeme přes Rakousko na Vídeň. Někdy kolem půlnoci zastavujeme u Motorestu za hranicí do Slovinska. Pokoušíme se i usnout, ranní chladno nás kolem půl paté ráno probouzí a z okna vidíme serpentýny s horami, kterými klesáme k cíli. Jsme v Makarské o půl 7. ráno, venku prší. Odebíráme se do jídelny penzionu Mediteran, kde nám delegátka sdělí, že si tu můžeme odložit zavazadla, pokoje bude přidělovat až za dvě hodiny. Bereme si deštník a ulicemi Makarské se jdeme podívat podél pláže k moři. kde je prázdno. Pak se vracíme k Mediteranu, jsme ubytováni o 6O metrů dál v soukromém domě, v druhém patře. V apartmánu máme i kuchyňku, ledničku, koupelnu a ložnici. Hned se jdeme podívat na terasu s výhledem dolů na moře a z druhé strany na pohoří Biokovo.

Vaříme si kávu, zatám přestalo pršet. Vybalujeme zavazadla a zabydlujeme se. Před večeří jdeme na schůzku s naší delegátkou, která nám dává potřebné informace a rady, kam je možno odtud cestovat na výlet. Na první večeři jsme dostali kuře s rýží a třešńový kompot. Potom vyrážíme na večerní procházku podél pobřeží. Město ožívá, kupujeme ve stáncích nějaké pohlednice pro příbuzné. Už není pomalu nic vidět, ale Franta si vynutil procházku až k Majáku, dojdeme až k přístavu, moře se záblesky osvětlení je večer romantické, dobře osvětlenými uličkami se pak vracíme zpět. První den zde usínáme až kolem půlnoci. Sluníčko ráno schované mezi horami vychází až kolem půl 8. Já připravuji kávu a Franta objevil blízké skalky, hned tam proto letí, jsou jen kousek přes cestu, tak si fotí východ slunce. Ranní pohled na pohoří Biokovo ozářené sluníčkem je nádherný.

Na 9 hodin jdeme do Mediteranu na snídani., pak směřují naše kroky k moři. Je sice hezký den, ale voda ještě vyhřátá není, je totiž začátek září. Zatím se jdeme podívat okolo pobřeží, kde stojí spousta stánků se suvenýry a jinými lákadly, pak se vracíme na pláž. Franta ulehne pod strom, já si dám deku těsně k vodě. Po 3. hodině odpoledne se nechceme už válet na pláži, tak jdeme k Majáku. Po pláži lítá prodavač a nabází “ GRÓFNE “ , / je to taková velká kobliha plněná čokoládou / neunikneme mu ani my. Jdeme kolem malebných skalisek s aloe a argáve. K mé velké radosti tu lítají ještěrky, takže jsem je zdravila svým “ radostným “ ječením. Potom jdeme přes lesík k romantické vyhlídce na konec poloostrova. Mezi skalisky s velkými borovicemi se opalují nudisté. V přístavu nás zaujmou velké palmy po celé hlavní třídě. Ve stánku kupujeme zdejší zmrzlinu, pak si na tržišti prohlížíme u stánků kazety s hudbou. Přicházíme na náměstí, do večeře je daleko, tak si koupíme nějaké ovoce, pak se po hlavní ulici vracíme k penzionu Mediteran. Po sprše a kávě se vypravíme na večeři. Dnes si pochutnáváme na polévce a svíčkové. Dobré jídlo musíme rozchodit, jdeme se projít ke skalce, kterou Franta navštívil už ráno, je kouek přes cestu u hlavná silnice, fotíme zde západ slunce, potom se vracíme na pokoj. Po kávě si zahrajeme šachy a kolem půlnoci buci, buci…Velmi dobře se zde spí, mořský vzduch dělá svoje, budíme se kolem 8. hodiny, je tu čtvrtek pomalu je půlka našeho pobytu zde za námi, takže vyrážíme na prohlídku okolí.

Vidíme spostu zátok s malebnými útesy. V jednom romantickém místě zátoky se na chvíli usídlíme a jdeme si zaplavat. Voda je krásně teplá, opalujeme se, když přichází velké vlny, tak balíme a jdeme zpět kolem množství stánků, barů, bufetů. Je hrozné horko, kupujeme zmrzlinu a honem na pokoj a do sprchy. Dnes máme opět výbornou večeři -přírodní řízek, brambory a okurkový salát. Po večeři se ženeme dolů k moři vyfotit západ slunce u moře. Potom jdeme k fontáně na útesu, posedíme i v modré hospůdce u pláže, kde si dáme pepsi, posloucháme hudbu a kocháme se romantikou tdejšího večera. Pak opět procházka podél pobřeží, kolem stánků s hudbou, kde se trochu zaposloucháme. Na pokoj dorazíme ve 22 hodin. Je tu pátek, opět se budíme kolek 8. hodiny, den zahájíme kávou, po snídani jdeme k útesům, najdeme si plážičku pod děravým útesem, dnes jsou moc velké vlny, tak balíme již po 12. hodině, jdeme na zmrzlinu a do parku. Franta si myslel, že si tu na lavičce v parku pospí, je nezvykle lenivý, ale já ho za čtvrt hodiny budím nenechám ho poslední dny naší dovolené zahálet a jdeme na procházku. Na večeři jsme dnes měli čočku s uzeným a okurkou. Dnešní den byl opět hodně horký. Sobotní ráno se ukazují mračna. Po snídani se Franta vrací pro věci na pokoj, pak jdeme hlavní silnicí k odbočce na Makar a uličkami dolů k trhu. Já mám chuť na meloun, Franta na banány, tak si zde kupujeme, pak se kocháme procházkou uličkami.

Nejvíc se nám líbí palmy, pak se vracíme k ubytování. Po rychlém obědě – ovoce, salám, pečivo a káva se odebíráme dolů k hlavní pláži. Franta byl dvakrát ve vodě, pak ležel po stromem. Já jsem si lehla polovinou těla do vody, aby mi nebylo takové horko, chvílemi ve vodě sedím a opaluji se. Přichází ale velká vlna, má takovou silu, , že mě odhodí o dva metry dál do písku, tak se raději vracím za Frantou pod strom. Frantu už to nebaví, tak si jde prohlédnout nedaleký areál kostela, jde kolem disco jeskyně, přes tržnoci u pláže se pak vrací za mnou. Ještě jednou se koupáme, následuje zpáteční cesta k ubytování. Zastavujeme se u stánku se zmrzlinou a na palačinku. Pomalu se bláží doba večeře, dnes jsme měli dobré rizoto, jsme nějak unaveni, tak jdeme brzy spát. Je neděle, my lenošíme, jdeme jen ne snádani, potom se do půl 11. vyvalujeme na pokoji. Kolem 11. hodiny míříme dolů k moři. CHceme si dnes dát pravý námořnický oběd – rybu na roštu, protože pořád básním o tom, že na dovolené před dvěma roky v Zaostrogu jsme při výletě na rybářské kocábce dostali rybu na rožtu s vekou, rajčaty a rakyjí – bylo to moc dobré. Zastavujeme se v jedné restauraci u pobřrží. Objednáme si s Frantou makrelu a hranolky, přinesli jen hranolky, ryba nikde, tak za půl hodiny objednáme 2. porci hranolek, už jsme vyhládli, rybu musíme proto objednat znovu, asi nás špatně pochopili. Přinesli konečně naši makrelu, ale moc se jim nepovedla. Chuť jsme si pak zpravili velkou zmrzlinou, zastavíme se ve stánku, kde si na památku kupujeme ozdobnou rybu FUGU a nějaké mušle, také jednu kazetu s chorvatskou skupinou ISTINA. Na poště hodíme pohledy příbuzným a opět následuje procházka k Majáku, kostelíku, pak zpět k Mediteranu.

Dnes se na večeři po nevydařeném obědě opravdu těšíme. Nesklamali – bylo vepřo, knedlo, zelo – MŇAM!!! Franta si dokonce přidal… Ještě utíkáme k moři fotit západ slunce a procházíme se po přístavu. Zaujme nás krásná velká dřevěná loď s restaurací. Uličky jsou malebně osvíceny, pak se vracíme k hlavnímu náměstí. Kolem 21. hodiny začíná velký ohňostroj a mě bouchne zbytek rakety do nohy, hrozně jsem se lekla. Zahájili tu koncert, tak chvíli u kostela posloucháme. Za půl hodiny odcházíme přes 2. náměstíčko, zde je zase vystoupení džezové a orchestrální hudby, my se vracíme do přístavu. Posedíme si tu chvilku při trošce vínka – moc romantický večer, doma – na pokoji jsme před 11 hodinou.