cestopis Lanzarote

1.den odjezd ve 3:00 ráno směr Baden Baden v Německu. Koupené letenky za 48,- € za obě cesty na Lanzarote a zpět, se nedaly nechat bez povšimnutí. Posléze rezervace apartmánu v hotelovém komlexu Panorama apartamentos za12,-€ na osobu, jsme už vůbec nemohly nechat jen tak ležet!!

Cesta v pohodě , krásně zahalená do mlhy, zima jak v Rusku, co víc jsme si mohly přát na odlet do telých krajin? Pár zastávek u benzinových pump, doplnění energie a že jsme zásobené byly, tedy!!!!!!

Baden Baden se stále halil do mlhy, cesta přímo k letišti byla opravdu oříšek, ale našly jsme ji po projetí vesničky, rozkopaných silnic, nakonec jsme narazily na Victoria Boulevard a parking P3. Auto na týden 33,-€ .Doplnily Jacka Daniela do coly, přezuly zimní boty za letní, narvaly svačiny do kapes a vyrazily směr letiště, cca 2-3 km. Letiště je teda fakt malinký a usoudily jsme, že se létá ve 13 hodin a v úterý : – ))))))

Při kontrole cabin bag – zvážení (10kg), jsme si odfrkly!! Pak nám ještě vyházely nějaké krémy a pěny na holení a mohlo se letět!

Za 4 hoďky jsme přistávali na Lanzarote !! Sedly na bus směr Arrecife a tam přestoupily na další směr Puerto Del Carmen, nejživějšímu středisku na Lanzarote!! Autobus zastavil u nákupního centra, ach bože!!!!!!! A první krok byl do hospy na Heinekena !! Pár fotek u osvětleného nákupáku, stromečku a svíček a my v tričkách : – )

Hotelový komplex jsme asi po třech přeptání na směr našly a apartmán byl fakt úžasnej, dlouhá kuchyň, velká koupelna, terasa a dvě postýlky !

Na recepci milá děvčata, okoukly jsme bazén. Vše, jak má být. Vyrazily na nákup. Vínko a nějaký ten proviant. Ceny mírné. Víno cca 1,28 € nakonec jsme po vypití asi 5 lahví, ne v jeden den, narazily na vynikající růžové víno 0,7 l za 0,89 centu € !! A to už neopustily : – )

Jelikož jsme měly cestu dlouhou a od 3 hod na nohou, šly spát kolem 22hod.

2.den ráno posnídaly, vyrazily směr oceán !! Konečně !! Pláž v těch 9 ráno byla ještě prázdná a bylo přímo fantastické světlo na focení, slunce se zrcadlilo na hladině. Sety se slunečníkem stály kolem 10€ na den, oceán byl trošku studenější, ale dalo by se. Vyrazily jsme na čumendu po …………………………………. krámek vedle krámku, nejhorší zjištění bylo, že ty krásné suvenýry prodávají Vietnamci, který najdem i u nás. Dále pak hodně Indů, ti zas u nás moc krámů nemají, takže jsem chodily k nim očumovat a nakonec teda narazily i na nějaký ten echt španělský supermercado : – ) den plný válení u bazénu, prozkoumávání okolí, nákupy potravin, večerní nákupy, večeře na promenádě. Pizza za 6 € + pivko. Vždy jsme se dostaly na cenu za večeři pro dvě osoby na 10 €

3.den se odpoledne zatáhlo a my vyrazily směr Arrecife, což je hlavním městem Lanzarote. Cestu jsme již znaly, cenu jízdného taky. Za dvě osoby 3,10€. Vystoupily u Grand hotelu, nejvyšší budova na ostrově a šly směr Castillo de Saint Gabriel. Je to historická pevnost, která se tyčí na pobřeží, vede k ní padací most, vše je úchvatné a vypadá opravdu jak ze středověku …… : – )

Prošly jsme celou proménádu u oceánu a zamířily do centra. Tam, jak nikde jinde, byla znát odpolední siesta, protože bylo skorem všude zavřeno až na pár supermercadů, nakoupily jsme si choriza, mortadelly a razily směr zpět bus do Puerta. Je fakt, že město nás moc neuchvátilo, protože je špinavější, ale zase má krásnou architekturu, krásné pouliční osvětlení, ale to je všude na ostrově kouzelné a není vždy jednotné a přitom se to netluče!

Večer proběhly opět nákupy v okolí promenády u oceánu, spíš jsme očumovaly, co bychom si tak mohly koupit.

4.den jsme hned ráno vyrazily do „Porta“!

Přesněji je to staré město, jak nám říkal náš známý Martin z jedné restauračky u promenády. Je zde přístav a mála plážička „Playa Chica“ Krásný výhled na nejjižnější konec ostrova, kde se nachází Playa Blanca. Lanzarote je tak malinké, že vidíte z jednoho konce na druhý : – ) vybil se mi fotoaparát, tak jsme se pro jistotu a taky pro snímky západu slunce ještě týž den večer vrátily na to stejné místo !! Úchvatné !!!Jedním slovem !

Jak zapadá slunce za kus oceánu a je tam ještě vidět kus pevniny a do toho molo, které se táhne podél přístavu !! Tak jsem to večer zapily !!! Z celého dne miluju to večerní prohlížení fotek !!

5.den ráno opět nějaké pakupky jídla, vody…..válečka u bazénu, přeci jen to byla spíš odpočinková dovolená dvou dívek, takže jsme chytaly bronz, co to šlo a taky být skorem na začátku prosince černé, jako negerky není k zahození, ale hlavně to bylo oproti mé minulé dovolené fakt na odpočinek…..

Večer jsme vyrazily busem směr Playa Blanca. Cesta busem byla úžasná, všude kolem cest černo-černá pole, jakoby země nikoho, sem tam nějaký ten kráter, kopec . Prostě Lanzarote je opravdu vyjímečný ostrov. Bílé baráčky poseté po krajině, v každé vesnici jinak barevně odlišené, tu modré okenice, tu zelené. Fakt nádhera! Playa Blanca je přístavní městečko, nedaleko se nachází playa Pappagayo a Playa Mujeres, které jsou vhodné na koupání. Ale my se zdržely jen na promenádě, páč jsem byly pěšky, tak jsme mohly obdivovat trajekt, který odtud odjíždí směr Teneriffe. V dálce se tyčila opět Castillo de……………… udělaly jsem pár snímků, opět západu slunce, ale už to nebylo ono. Tady se slunce schovává za oceán a krásnému výhledu bránily stěžně lodí v přístavu. Za to architektura toho města je krásná. Městečko velmi čisté, upravené, domy září novotou, obchůdek jeden vedle druhého, ale opět stejný sortiment …! Pěkně tady na jihu fičelo. Jak je to už nechráněné území a špička ostrova, fičelo to jako blázen!! Ještě, že jsme jely dom ! Cesta busem stála kolem 5,10 € za obě dvě ! Ještě jsme si domluvily u nás ve městě půjčení auta na neděli. To bylo provázené velmi vtipným komentářem, jako že tedy, kdy budete auto vracet: no asi na letišti , jde to? A kdy odlítáte? Jo tak to vůbec nevím, to je ale dobrý čas odletu !

: – ) . Napadlo mě, že si půjčíme auto na dny dva, ale když jsme ukázaly kam všude chceme jet, pán nám pěkně odvětil, že za jeden den to stihnem. Z každé destinace, na kterou jsem ukázala udělal 30ti minutovou zastávku. Takže bylo rozhodnuto, berem ho na jeden den a ten poslední ho vrátíme na letišti!!! Pak nám pán ukazoval plán letiště s tím, kde máme auto odevzdat a málem jsme tam padly do mdlob, nejdřív zakryl monitor s tím, že jsou to soukromé informace, pak se začal smát, vysvětlil, že opravdu jeden teminál není k zabloudění, my zas kontrovaly tím, že jsme přeci jen dvě blondýny a že neví on o čem mluví, že nás zatočí na náměstí a my netrefíme domu. Pořídily jsme památeční snímek ofoceného monitoru a rozloučily se s tím, že se teda zítra zastavíme. Povídá nám, pokud budete chtít auto, tak se určitě zastavte. Milí ti španělákové : – )))))))))))

6.den jsme si půjčily auto s tím, že se s ním odvezeme i na letiště, což napadlo mou kámošku a byl to super nápad. Jelikož nejede žádný bus takhle brzy a jelikož jsme tak i ušetřily 15€ za odvoz taxíkem. Ráno v 10hodin jsme si vyzvedly opel astru za 30,- plné pojištění a měly jsme podle příkazu z půjčovny, nakoupit benzín za 10€, což by nám mělo vystačit na celý ostrov, sice jsem na to trošku dupala, ale benzín fakt vystačil.

První zastávka byla v Cuevas de los Verdes, opravdu asi po 30 ti minutách, no dobře po hodince jsem tam dojely. Já si koupila lupen za 8€ a šla na prohlídku, ještě za mnou volá paní u okýnka, abych s sebou mrskla, že skupinka vyrazila přede mnou :- ) no docela šílenost, na to, že nevidíte před sebe, uličky uzounký a vlastně nevíte, kam jdete. Jednu chvilku jsem se málem po.. strachy…ale na konci světlo a tam jsem uviděla průvodce, který mluvil anglicky i španělsky. Uf! Jeskyně byly fakt nádherný, osvětlený, tedy spíše podsvícený, hrála taková temná hudba a do toho ta zkamenělá láva na stěnách. Došli jsme k velké propasti tam nám přikázal průvodce nefotit, nemluvit a vychutnat si ten okamžik a nasát atmosféru, jedné holčině dal do ruky kámen a prej vhoďte ho dolů a vy ostatní poslouchejte. Plesklo to o hladinu vody, která byla hned před náma, všichni jsme se lekli a on se jen smál, že to dělá už po 1000 x a stejně se vždy každý lekne, nebylo čeho, ta voda měla asi 10 cm a hlavně to fakt vypadalo, jakože stojíte na kraji propasti, která byla tak 100 metrů hluboká. Byl to takový přírodní úkaz, jak se zrcadlil ten obraz nepravidelných skal ve hladině …. Další zastávka byla někde blízko Orzoly, která je na samém severu ostrova. Bylo to místečko na koupání, kde byly písečné zátoky, při kterých byla vytvořena jakási jezírka, která bránila proti větru. Vlezly jsme si do jednoho a po chvilce zjistily, že je příliv, že to teda neklapne a že budem za chvíli pod vodou, takže stěhování do dalšího jezírka, chvilka opalování. Vlastě první koupání v oceánu, pár fotek masivu, který se jakoby nořil do oceánu, úchvatné.Ty hory za vámi a oceán před vámi a vy v něm : – ) po dvou hodinkách jsem se sbalily na cestu k El Mirador. Minuly jsme lávová pole, kde se pěstuje vinná réva. Jsou pro to vytvořená taková minijezírka a v něm ta réva roste. No pokud i odsud bylo to růžové za 0,89 centu €, tak opravdu mohu jen a jen doporučit! Fakt úžasný vínko! El Mirador je nejvyšší místo na Lanzarote 518 m.n.m., je tu vyhlídka na sousední ostrov La Graciosa. za vstupné 4€ si to tam můžete vyfotit, my sjely pát metrů dolejc a tam jsme to fotily z útesů zadara : – ))) Dál jsme pokračovaly směrem na Tequise, to je bývalé hlavní město Lanzarote. Dnes již historické městečko, kde se konají každou neděli trhy. Bylo nám ale řečeno, že tam mají ten stejný sortiment, jako u nás v krámcích, tak jsme tam přijely až po trhu a opravdu je zde cítit ta historie, křesťanský kostel, pár krásných uliček a romantických zákoutí, ale městečko je to opravdu malinké. Dál jsme jely na Haríu a dalším cílem bylo El Golfo, které je již na samém jihu ostrova, přesněji tedy na jihozápadě, tam jsme dofrčely fakt asi za hoďku a na malém parkovišti nechaly auto. Po takových 5-10ti minutách se nám rozprostřel úžasný pohled na zelené jezírko pod skálou, před oceánem, hladina byla nazelenalá a v okolí lidé sbírali olivíny, typické pro Lanzarote. Přejely jsme kousek autem do centra, které je fakt maličké, pár krámečků, skalnaté pobřeží a vyrazily dál, směrem již zpět na východ na Los Hervideros. Zde se nachází útesy, které končí v oceánu, o ně se tříští vlny, v kombinaci ještě se západem slunce, to je opravdu zážitek pro fotografy. Taky jsme tu potkaly nejméně dva se stativy !! No a to byla již poslední zastávka dne. Přijely jsme už za tmy. Udělaly jsme si sváču do letadla, nařídily obě dvě budíka na 5:55 odlet byl 7:40 takže bysme to měly v pohodě stihnout.

7.den Jo v pohodě, když máte nařízenej českej čas, tak už úplná pohoda. To jsme samozřejmě zjistily až v autě a hlavně na dálnici, že ehm. No hlavně, že nejsme posunutý směrem dopředu, to bysme asi nestihly. I tak jsme tak nějak auto vrátily, klíčky do schránky vhodily a čekaly tak hoďku. Jelikož jsme jely jen s přiručákem, šly jsme se raději před odletem zvážit, aby nebyl průser. Letule mi ještě připomněla, že se mi kufr musí vejít do klece vyrobené přesně na rozměr 55*44*22 tam se mi vešel, takže super. Sundala jsem kozačky, narvala je ještě do kufru, vzala si baleríny, páč i tak měl kufr jen 10 kilo. Jaké překvapení bylo, že nám je vůbec nevážili tak, jako v Badenu, ale u vchodu, kde se srocovali všichni Němčouři, stála velmi nepříjemná mrňavá španělka, která celou frontu přesunula k jinému gejtu, tím pádem jsem se ocitla skorem první na řadě, vedle mě ta opálená moje kámoška, taky blondýna a už to bylo. Jako první jsem strkala kufr do klece, že se jim nezdál. Taky jsme měly český pas, že by to bylo tím a my měli opravdu tak špatnou pověst ve světě, jako Češi….??? Takže já jsem prošla a kámoška se nevešla tloušťkou svého pidi zavazadýlka. Načež začla skorem hádka, která vyústila málem v odložejí startu, čehož jsme se lekly a šly zaplatit a odbavit jedno 9ti kilové zavazadlo. Pán, který šel po nás s obr taškou, kterou tam násilím narval(což nám nepovolila), prostě prošel, my ne :(( Paní, co stála přede mnou mi říkala, že to byla fakt jen smůla, že se stačí blbě vyspat a je to!!! Že prý jednoho jejího známýho nepustili vůbec, že prostě neodletěl…takže ještě, že jsem letěly.

No já jsem si koupila asi metrové sombrero a popravdě jsem se docela klepala, zda mě s ním pustí do letadla, bych ho nandala na hlavu a řekla, že je to moje vyznání víry „cestovatele“ a prostě by mě s tím do letadla museli pustit, snad ne? Naštěstí se tak nestalo. Ale i tak nás to rozhodilo, v letadle se pak snažil číšník mi převyprávět celý jejich jídelní a nápojový lístek, byl tak milej a tak neoblomnej jen ke mně, takže jsem musela s pravdou ven, že jsem trošku nas……, že nás nechaly odbavit, on se omlouval a ptal se, zda ten kuférek byl opravdu větší, mu říkám, že jo, tak se ještě omluvil a pak byl až do konce letu velice koketní : – ) Jelikož jsem si myslely, že jedeme jediné češky, tak jsme si tam udělaly místa jen pro nás dvě, ať si Němci sedí pospolu .- ) Přišel pán, že jestli by si nemohl sednout k nám, že sedí s dvouma klukama a ti strašně smrdí. Všimly jsme si jich, páč měli karimatky a bágly a tutově byli celý měsíc pd širákem, že prej se to nedá vydžet, jak smrdí. Já vládnu oběma světovýma jazykama, ale na pána jsem kroutila hlavou, že vůbec nechápu, co po mně chce, tak začal anglicky, tak jsem mu řekla, že před námi je taky free. Tak si šel sednout ke svým spoluobčanům. Ti kluci to vzali žertem a po celým letadle bylo halo….. : – ) pak se fotili spící a mě tam taky blejsknul mezi ně, maj asi exotickou vzpomínku…..no byla prča nakonec i v letadle : – )

Ještě nám nabídl milý stevard cíga „smokeless“, které jsem viděla prvně v životě a že si prej můžu zapálit. Nemohla jsem z něj vydolovat, co je uvnitř cigarety, tak jsme se shodli na tom, že je tam hašiš a bylo : – ) tímhle vtípkem jsme ukončily let a přilítly s krásným slunečným počasím na Baden Baden. Cesta dom, byl kratší než tam !

Nějaké to tankování v Německu, kde nám pomohl jeden majitel mercedesu, když nás viděl s pistolí u super benzinu 3x jinak. Fakt jsme nevěděly, který vzít, poradil, byl milý a nakonec mi ještě doplatil 6 centů u kasy, páč pokladní si vzaka drobné a papírovku nechtěla. Ti Němci, jak vidí bezbranné češky ….. : – ) …………… Konečně první mekáč na hranicach a doma jsem byly kolem 20 hodiny večír. Dovča byla super!

Musím opět porvrditi, že s kámoškou se lítá prostě nejlíp. Nasmějete se, pokoketujete si, jste skvělé, žádané, úžasné, krásné, exotické. Po celou dovolenou Vás oslovují neznámí mužové, zvou Vás na drinky, na výlety. Vy nemáte nejmenší důvod jim nevěřit ty jejich komplimenty, protože jsou to zápaďáci : – ) S kámoškou se opijete, prošmejdíte krámky, navlečete na sebe milion haderků a nakonec i uvidíte celý ostrov, protože se prostě vždycky jako holky nějak domluvíte….

Bylo to fakt super.

Suma sumárum, jsme daly:

48€ za letenkuy

1100,-kč benzin tam a zpět

84€ za ubytko

16,5 € za parkování + co sníš, sníš, co vypiješ …..je už na tobě. Jak jsem říkala. My nechaly za véču tak 5€ za osobu a nechodily jsme každý den. Auto stálo sakum prdum 40 € + jízdenky na busy k tomu … HAWG