Aloha všem věrným čtenářům našeho webu! Máme konec druhého dne na Havaji, já sedím v pyžamu na balkonku, dám vyhledat bezdrátové sítě a ejhle, našel jsem jich několik a hned ta první s nejsilnějším signálem mě pustila do Internetu zdarma, to je překvapení 🙂 Havaj nás učarovala svým kouzlem, tropickým klimatem a exotickou atmosférou. Je to zkrátka paráda, tak rád bych vše popsal a vylíčil, ale to se musí vidět a zažít!

Abyste se mohli lépe vžít do situace, přikládám pohled z našeho balkónku, jak ho právě teď vidím, když píšu tento článek. Je krásná tropická teplá noc, z balkónu koukáme na další vysoké hotely na Waikiki. Do článku jsem dále vložil několik malých fotek, které jsme prozatím nafotili. Nestihl jsem ještě všechny roztřídit a promazat, než dám plné velikosti do fotogalerie.

První den – neděle

V neděli ráno nás Win přesně ve smluvený čas vyzvedla a odvezla na letiště v Oaklandu. Cesta ze Santa Cruz trvala asi hodinu. Let do Honolulu trval necelých 6 hodin. Po přistání jsme si posunuli hodiny zpět o 3 hodiny oproti kalifornskému času, teď jsme tedy oproti středoevropskému posunuti o 12 hodin, což se dobře počítá když chceme vědět, kolik máte doma zrovna hodin 🙂 Zajímavé si uvědomit, že jsme přesně na druhé polokouli, 12 hodin posunutí, právě teď jste tedy naši protinožci, stojíte na téhle planetě opačně než my :-))

Když jsme přistávali nad Havajskými ostrovy, viděli jsme na jednom z nich černé plantáže lávy ze sopky a hned na to navazující zelený deštný les, zajímavý pohled. Byl to zvláštní pocit vystoupit v Honolulu z letadla. Najednou jsme stáli na miniaturním kousku země uprostřed oceánu, na nejizolovanějších ostrovech světa. Pár tisíc kolimetrů na západ jen voda, pár tisíc kilometrů na východ zas jen a jen voda. Nicméně klima bylo velmi příjemné a počasí nezklamalo. Po výstupu z letadla nás přivítalo teplé a vlhké počásko, obloha byla jasná.

Hned na letišti se nás ujal delegáti naší cestovní kanceláře a s pozdravem ALOHA nás ověnčili čerstou lei, což je květinový věnec, který se zde nosí kolem krku. Doprava do hotelu se konala autobusy, vše hladce bez zdržování.

Cestou na Waikiki jsme projížděli centrem Honolulu. To je krásné město jehož centrum tvoří mrakodrapy stejně jako v ostatních amerických městech. Spolu s tropickou flórou a palmami vyrážel pohled z autobusu dech. Turistická oblast Waikiki zahrnující stejnojmennou pláž a komplex asi 120 hotelů, stovek obchodů, restaurací, nákupních center, klubů a barů se nachází bezprostředně za Honolulu.

Ostrov Oahu je nejobydlenějším a nejnavštěvovanějším ostrovem Havaje. Většina budov je výškových. Náš hotel je střední výšky, čítá 18 poschodí. Byli jsme ubytovaní bleskově rychle, žádné dlouhé prodlevy na recepci a během několika minut už jsme vyjížděli výtahem do sedmého patra a projížděli kartičkou u dveří se štítkem čísla 700. Pokojík máme malý, ale útulný. K dispozici je vše, včetně televize, ledničky, klimatizace atd.

Hned odpoledne jsme se vypravili na pláž a užívali si pohody Waikiki. Palmy, bílý písek, moře jako z obrázku. V tom katalogy nelhaly. Na vlnách se projíždí surfaři, hraje exotická havajská hudba, listy palem šustí ve větru a člověku se ani nechce věřit, že je to doopravdy 🙂

Druhý den – pondělí

Druhý den nás hned ráno mikrobus odvezl do hotelu Miramar, kde jsme měli spolu s dalšími účastníky zájezdu báječnou snídani. Seděli jsme u kruhových stolů po osmi lidech a všichni si povídali a říkali si Aloha. Každou chvíli se nás někdo ptal odkud jsme, kam cestujeme, jak cestujeme, kolik máme sourozenců (to je vůbec oblíbená otázka Američanů), jestli jsme tu na líbánkách atd. Odpovědi už mám naučené ze Santa Cruz dokonale 🙂 Po jídle následovalo představení v podobě klasického havajského tance v kostýmech.

Po snídani nás seznámili s nabídkou fakultativních zájezdů, které tu naše cestovní kancelář pořádá. My jsme hned zakoupili dva z nich, hned zítra jedeme na velký okruh po ostrově a pozítří jedeme na výlet do Pearl Harbouru a na prohlídku Honolulu.

Program pokračoval volitelnými složkami, prohlídkou veliké světoznámé výrobny šperků se specializací na šperky z korálů. Samozřejmě jsme se účastnili, bylo to zdarma 🙂 Nikdy v životě jsem si nepomyslel, kolik práce je s jedním prstýnkem. Okružní trasa po továrně představovala všechny dílčí kroky výroby. Na konci následovaly pochopitelně jak jinak nabídky k nákupu šperků.

Poslední zastávkou byla velká prodejna havajského oblečení a suvenýrů. Samozřejmě jsem se oblékl po do barevné košile, koupili jsme si havajské šperky kolem krku a havajské karamelky.

Cesta pokračovala odvozem do nákupních center v Honolulu. To už jsme se odpojili od skupiny a vyrazili jsme na nákupy. Zuzanka měla narozeniny a tak byl program podle ní. Nakupovali jsme 🙂 Nakupování mě tentokrát celkem bavilo, nákupní centra byla plná palem, lián visicích ze stromů, malých vodopádů a exotických vůní.

Při příchodu se každý zákazník oproti klasickému americkému „how are you doing“ zdraví havajsky ALOHA a při odchodu MAHALO, což značí havajsky děkuji. Všechny nápisy jsou tu kromě anglického jazyka také korejsky a japonsky.

Dopoledne byla obloha oblačná a dokonce krátce sprchlo. Počasí přesně jako z průvodce. Nacházíme se v tropech, rána tu bývají oblačná, většinou dopoledne sprchne krátký teplý tropický deštík a pak se hned vyjasní. Vzduch na Havaji je tak pořád krásně vlhký, skvěle se dýchá.

Dřevěný vyhlídkový kyvadlový autobus nás dopravil zpět na Waikiki. Pospíchali jsme pochopitelně na pláž, kde jsme vychutnávali znovu tu pohodu a nádheru.

Navečer jsme ze zašli do hotelu převléknout a vyrazili na narozeninovou večeři. Cestou jsme nad mořem stihli západ slunce a Waikiki se ponořilo do tmy.

Otevřelo se před námi úplně jiné město. Osvětlené hotely, restaurace a ohromná nákupní centra. Hotový ráj pro nakupovací maniaky. Zvýšená koncentrace bohatých lidí si žádá vysoký komfort všeho kolem, dloooouhé limuzíny jsou vidět na každé křižovatce. My nakonec zaparkovali v karibské restauraci. Oslava začla koktejlíky s havajskými jmény a já si dal dále rybičku, Zuzanka variaci na kuřecí maso. Havajským názvům jsme pramálo rozuměli, takže jsme se nechali překvapit a myslím, že jsme byli oba spokojení.

Zítra oba brzy vstáváme a jedeme na okružní jízdu po ostrově. Brzy zase napíšu, jak naše dovolená pokračuje. Prozatím MAHALO!