Cestovní kancelář Alvarez s.r.o. vznikla v roce 1992, právnická osoba, která navázala na původní fyzickou osobu pak v roce 2006. Jedná se tak o stabilní českou cestovní kancelář s dlouholetou tradicí.
Zájezdy, které CK Alvarez s.r.o. nabízí, jsou založeny na osobní zkušenosti a zaměřují se výhradně na poznání daného místa, kultury, lidí a tradic. V katalogu CK tak najdete pouze poznávací zájezdy, které jsou určeny pro všechny cestovatele, kterým nevadí na cestách troška nepohodlí a nepožadují luxusní hotely v přeplněných plážových střediscích.
Jste-li takovým cestovatelem, pak si v nabídce cestovní kanceláře Alvarez s.r.o. můžete vybírat z opravdu široké škály zájezdů do celého světa a takřka na všechny kontinenty.
S CK Alvarez jsem na konci uplynulého roku navštívil Thajsko, Laos, Vietnam a Kambodžu (zájezd Francouzskou Indočínou). V Asii jsem byl opakovaně (cca. 12 zemí), ale tato cesta byla možná dosud nejlepší (z pohledu zajímavosti, pohodovosti, komfortu služeb v daných zemích atd.). Program byl udělaný kvalitně, osobně bych možná ocenil nějaký trek v Laosu, ale na druhou stranu nebylo kde brát a zájezd by se musel prodloužit. Výběr ubytování a dopravy velmi slušný, nebylo co vytknout. U Alvareze jsem zvyklý na skvělé průvodce, což platilo i v tomto případě. Celkově cestu i cestovku hodnotím na výbornou.
- Musíte se přihlásit, abyste mohli komentovat
S CK Alvarez jsem dva týdny na přelomu loňského a letošního roku cestovala poprvé. Jelikož si v posledních letech hledám nějaký vhodný poznávací zájezd ke splnění dalšího cestovatelského snu vždy až na poslední chvíli, zajímá mě předem víc obsah zájezdu než jeho pořadatel, tudíž zkušeností s různými cestovkami a jejich průvodci (i klienty :-)) mám poměrně dost a je co srovnávat. Navíc u mě bezesporu hraje určitou roli i lehká profesionální deformace, kdy vnímám způsob komunikace a chování cestovky, průvodce, ale také třeba mých do té doby neznámých spolucestovatelů jistě i trochu odlišným způsobem než běžný klient CK 🙂
Až na jedenáctihodinové čekání na přípojné letadlo v Kataru, což z naší sedmičlenné skupiny postihlo kvůli vyprodaným letenkám na pozdější spoj celkem 3 účastníky (a v mém případě nutnosti vyrazit tím pádem k odletu do Prahy z Moravy již o den dříve), můžu absolvovaný zájezd jen a jen chválit. Jsem osobně ráda, že komfortu na něm bylo jen do té míry, aby nepřeválcoval možnost poznávání Nepálu (a jeho příjemných pohodových obyvatel) takového, jaký doopravdy je. Ve velmi pestře a zajímavě sestaveném programu bylo krom kochání se výhledy na úchvatné Himálaje, poznávání historicky zajímavých lokalit či života v džungli a nenáročných vycházek i dost příležitostí vidět, jak žijí Nepálci ve městech, na vesnicích, podél cest… A mnohým se od nich také inspirovat. Při některých přesunech jsem uvítala i využití místní dopravy. Taky obohacující zážitek!
Do programu byla rovněž zařazena některá méně známá a turisticky daleko řidčeji navštěvovaná místa. Jako celek byl program uspořádán tak, aby na vše bylo dost času, včetně nasávání atmosféry, fotografování, ochutnávání místní kuchyně, nákupy… Velkou měrou se o pohodový průběh cesty zasloužil náš skvělý průvodce Tomáš Hrnčíř. Slunečné počasí po celou dobu zájezdu bylo bonusem, který nezbývalo než přijímat se stejnou pokorou jako celý způsob života v zemi pod nejvyššími horami světa.
Děkuji Alvarezu a jeho lidem za možnost poznat (pro mě dosti dobře na míru šitým způsobem) další kousek světa a pozitivní cestovatelskou zkušenost! 🙂
- Musíte se přihlásit, abyste mohli komentovat
- Lucy hodnotil před 7 roky
Dobry den,
V novembri 2017 sme absolvovali zajazd do Patagonie a na Velkonocny ostrov s CK Alvarez, ktory bol spoluorganizovany aj s cestovnou kancelariou Karavela, preto sa tento prispevok tyka obidvoch cestoviek.
Ako cestovatelky, ktore maju dlhorocne skusenosti s roznymi cestovkami a roznymi typmi zajazdov, musime povedat, ze Alvarez aj Karavela su NAJHORSIE cestovne kancelarie, s akymi sme sa doteraz stretli, a ak sa da, vyhnite sa im velkym oblukom!
Problemy sa zacali uz pred zajazdom. Pracovnici CK Alvarez sa ukazali ako nie velmi ochotny personal a na nase otazky reagovali zvycajne az po opakovanych vyzvach.
Samotny sprievodca zajazdu, pan Vladimir Sojka, bol uplna katastrofa: ludsky potencial nulovy, organizacne schoposti ziadne, len absolutne najzakladnejsia znalost spanielciny (bez ktorej sa v Juznej Amerike zaobidete len tazko). Tento zajazd bol pre neho skor sukromnym vyletom a klientov bral len ako nevyhnutne zlo. Najpodstatnejsie bolo pre neho fotografovat.
Na ubytovani aj presunoch chcu obe cestovky jednoznacne zarobit: s tak prisernym ubytovanim sme sa nikdy nestretli (a to sme v Juznej Amerike uz boli) – na tomto zajazde sme videli vsetko od spinaveho postelneho pradla, plesne v sprchach cez 2 kupelne pre 20 ludi (!!!) az po plostice na izbach. V pokynoch na cestu sa pritom hovorilo o „turistických hotelích“, v skutocnosti sme spali na hosteloch, kde su uplne bezne poschodove postele v malych izbach bez dalsieho nabytku, spolocne kupelne a toalety pre X ludi, vacsinou ziadne ranajky, pripadne ranajky len velmi chudobne. Jedno ubytovanie bolo dokonca tak nizkeho hygienickeho standardu, že tam vsetci ucastnici zajazdu odmietli spat.
Na presunoch miestnymi autobusmi stratite tolko casu, ze niekedy neostane cas ani len na zakladnu prehliadku mesta. Ale hlavne, ze cestovka zarobi.
V poslednom rade by sme chceli spomenut aj pokyny na cestu: su napisane tak zavadzajucim sposobom, ze klienti maju pocit, kolko toho uvidia, v skutocnosti ale ide cestovkam len o to, aby nalakali co najviac klientov na krasne znejuce miesta, ktore potom v skutocnosti vidite len cez okno autobusu pri prejazde, pripadne ich nevidite vobec, lebo sa to nestihne.
Celkovo nemozeme na ani jednu z uvedenych cestoviek ani na sprievodcu povedat nic pozitivne.
S pozdravom
Lucia Kucianová a Dana Jurášová
- Vážené paní Kucianová a Jurášová, jak samy dobře víte, vaši reklamaci s vámi stále řešíme formou písemné komunikace. Bohužel bychom řekli, že ve vašem případě bylo od začátku všechno špatně. Máte pravdu, že komunikace z naší strany zejména na začátku nebyla tak akurátní, jak by měla být. Příčinu vidíme především v tom, že s vámi komunikovalo několik pracovníků najednou a nepředali si mezi sebou dobře informace, zda vám již na dotazy bylo zodpovězeno, či ne. Za to se samozřejmě opět omlouváme, tak jako jsme to již v minulosti několikrát učinili. K samotnému zájezdu bychom pak dodali, že se jedná o zájezd organizovaný CK Karavela, která zařizuje veškeré služby a měla by dbát na dodržení programu, my zájezd de facto pouze přeprodáváme. Tím se nechceme zbavit odpovědnosti, samozřejmě jste byly přihlášené na zájezd přes nás. Co se týká služeb průvodce, dali jsme vám za pravdu, protože máme zcela odlišné nároky a nabídli jsme vám odpovídající finanční kompenzaci. U bodu dopravy bychom se však ohradili, protože vše uvádíme na pravou míru jak v tištěném katalogu, tak u popisu zájezdu na webových stránkách. Přímo u tohoto zájezdu píšeme, že se nejedná o pronajatou dopravu, ale o cestování veřejnou dopravou. U ubytování uvádíme, že se bydlí v turistických hotelech a především transparentně popisujeme charakteristiku našeho cestování a ubytování (https://www.alvarez.cz/charakteristika-zajezdu). Vybraly jste si nejlevnější zájezd do této destinace, který je na trhu, čemuž je uzpůsoben styl cestování. Je spousta klientů, kteří jsou zvyklí obětovat větší komfort na úkor hlubšího poznání a intenzivních zážitků. Bohužel dnes lidi zajímá více cena, než aby si zjistili něco o cestovní kanceláři, se kterou cestují. Pak se mnohdy stává, že jejich představy nejsou splněny, čímž určitě nechceme bagatelizovat vaše stížnosti. Uvědomujeme si, že některá ubytování byla již za hranou. Za ta, která jsme při šetření objevili jako nevhodná, jsme vám také uznali finanční náhradu, což dokazuje, že se nezříkáme odpovědnosti. Ještě bychom chtěli dodat, že opravdu vzhledem k nabídnutým finančním odškodněním na vás nevyděláme vůbec nic, jak zmiňujete výše. K vašemu komentáři se více veřejně vyjadřovat nebudeme. Respektujeme vaše hodnocení, jen jsme se chtěli vyslovit k některým bodům. Zájezd má „své mouchy“, které neodpovídají našim standardům, a proto jsme se rozhodli nenabízet dále zájezd od partnera, ale vytvořit vlastní zájezd do regionu, kde budeme sami ručit za služby včetně průvodce. S pozdravem CK Alvarez
- Děkuji za vyjádření CK. Musím dát bohužel za pravdu, že řada lidí „jde po ceně“ a pak jsou nespokojení s nižším komfortem či různými ústupky, které je cestovka nucena udělat, aby byla schopna nabídnout nízkou cenu. Neříkám, že je to případ Lucie a Dany, ale sám jsem s lidmi, kteří mají cenu na prvním místě, setkal mnohokrát a často skončili nespokojení. Doporučuji do budoucna buď cestovat individuálně, kdy si vše člověk může zařídit dle svých představ (finančně to vyjde často levněji, ale je potřeba tomu věnovat opravdu hodně času, což zase tu výhodnost dost převrací naruby) a nebo pečlivě vybírat, s kým na dovolenou pojedu. CK Alvarez bych pak doporučil lépe prověřovat, co od koho přeprodává, protože dobré jméno firmy se buduje těžce, ale velmi jednoduše se o něj přichází. A když je to chybou někoho cizího, bolí to o to víc :-( Je to ponaučení pro obě strany, děkuji proto za všechny čtenáře MAHALO.cz, že jste zde své názory sdíleli.
- Dakujeme za vyjadrenia. Nechceme rozputat ziadnu komentovu bitku, ale radi by sme este zareagovali. Ano, reklamaciu s CK stale riesime, ale to nemeni nic na nedostatkoch, ktore zajazd mal a o ktore sme sa chceli podelit s ostatnymi cestovatelmi. Aj ked tento zajazd len sprostredkuvate, mali by ste vediet, ako prebieha a aka je jeho uroven. A urcite by ste mali poskytovat rovnake pokyny k zajazdu. S CK komunikovala s nami stale ta ista osoba, az na zaver, ked sme podotkli, ze uroven komunikacie a priebeh dohadovania veci neprebiehal uplne standardne, sa nam ozvala dalsia pracovnicka CK a po nejakej dobe aj majitel. Mozeme Vas ubezpecit, ze nie sme ziadne prvoplanovane cestovatelky a uz sme sa na cestach stretli so vselicim a urcite nejdeme po cene. O tom svedci aj to, ze sme si za nemaly peniaz priplacali za letenky z Viedne a aj to, ze sme si chceli priplatit za dvojlozkovu izbu (ktore uz neboli k dispozicii). V kazdom pripade to, ze CK Alvarez ponuka obdobny, ale vlastny zajazd do tejto destinacie, svedci o tom, ze su si vedomi, ze zajazd neprebehol, ako mal, a ze mal znacne nedostatky.
- Děkujeme všem za komentář. Snad jen poslední reakce z naší strany. Vážené paní Kucianová a Jurášová, také nechceme zabřednout do nějaké internetové války, protože se nám to jeví jako nedůstojné. Samozřejmě respektujeme, že jste se chtěly veřejně vyjádřit a podělit se o vaše zkušenosti a už bychom snad jen reagovali na vaši poslední větu. Logicky potom, co jsme s vámi komunikovali v průběhu zájezdu a při pozdějším vyšetřování, jsme zjistili, že opravdu má tento zájezd, jak vy říkáte, značné nedostatky a myslíme, že je snad jedině dobře, že jsme na to okamžitě zareagovali a přestali ho v této podobě nabízet. Naopak to svědčí o tom, že opravdu toto nejsou naše standardy, nehodláme je akceptovat a chceme, aby naši klienti odjížděli ze zájezdů spokojeni. CK Alvarez
- Musíte se přihlásit, abyste mohli komentovat
- Ilona Semerádová hodnotil před 6 roky
CK Alvarez má zajímavý program,opravdu dobře sestavený,skvělý,znalé průvodce,dobré ceny,o to větší škoda,že se tak negativně a odmítavě staví k reklamaci.K opravněné reklamaci.Na místě,během zájezdu nám nebyla uznána žádná.Nejvíce šlo o úroveň a čistotu ubytování.CK prý dle vyjádření průvodkyně objednává ubytování s příslušenstvím,ale to nebylo samozřejmostí.Museli jsme bojovat o pokoje s příslušenstvím a po každé nejdříve na pokoj vlítnout a zkontrolovat,zda tam vůbec příslušenství je a pak honem bojovat o výměnu.K tomu bylo šokující,že například tři účastnice zájezdu dostali náhradní ubytování v lepším hotelu,ale my ostatní ne.Hotely nebyly prosté,jak je nazývá CK Alvarez,byly většinou nehorázné,vybydlené,s vytlučenými okny,bez povlečení,bez úklidu,hlučné,s brouky,se špínou,že si nebylo ani kam položit věci.Opravdu hrůza.A při tom hned vedle byly hotely lepší,takže výmluva CK,že jsme na úkor kvality hotelu byli zato v centru dění,tak nebyla na místě,jelikož náš „hotel“ sousedil s lepším hotelem.Dále nebyl brán zřetel na věk při přidělování „lůžek“ ve vlaku,mladší dostali lehátko přístupnější než já.Vše bez možnosti diskuse.Akorát na to průvodkyně mlčela,odmítavě mlčela a šla se bavit s jednou účastnicí,se kterou držely spolu a tak i vyvolená účastnice měla mlčky svolení být drzá na ostatní a nepřípustně zastupovala průvodkyni při leteckém výletu nad Himalájemi.Dále byli obchodníkům v navštívených místech „doporučovány“ ceny na tržištích,hlavně jsme to nesměli říkat průvodkyni,prý aby nevěděla,kolik jsme u obchodníků utratili a nemuseli jí to místní obchodníci „vyúčtovávat“ .O tom CK taky nechtělo ani slyšet.A nejhorší,poslední den při přeletu z Nepálu do Indie,průvodkyně nesmyslně „doporučila“ předložit i letenky až do Prahy a tím nečekaně většině účastníkům byl odbavení kufr až do Prahy i když je ještě čekala jedna noc,ale nečekaně letecká společnost zrušila či posunula jeden let na cestu zpět a tak prý nestojí za to,abychom šli spát na hotel a tak byl hotel zrušen všem účastníkům,jen my jsme naštěstí letěli jinou leteckou společností a tím jsme si vyprosili,že přeci jen již námi zaplacené ubytování chceme využít a nechceme jako ostatní účastníci čekat na letišti cca 10 hodin bez možnosti se převléci a umýt a vyspat.Bylo nám tedy vyhověno a mohli jsme vyčerpat již zaplacené ubytování poslední noc,ale museli jsme se tam dopravit sami,i když s námi měla být průvodknyě,sami jsme tedy hotel v setmělém DIllí našli,sami se ubytovali a ještě jsme měli vyřídit vzkaz od průvodkyně,že ostatní na ubytování nepřijdou.Velmi podivné.Stejně tak jen doplním byla na tomto hotelu podivná cena za vodu,při nákupu s pomocí průvodkyně stála 50,ale když jsem si ji kupovala sama,stála půlku:-).Bohužel CK Alvarez,místo,aby byla ráda,že se dozvěděla praktiky průvodkyně,tak osočila mě a reagovala na moji řádnou reklamaci nepříjemným způsobem,vše mi vymlouvali,nic nepřiznali,nepoděkovali za info o průvodkyni,která jim dělá ostudu a náhradu zkažené dovolené popřeli.Stejně tak náhradu za hodně poničené kufry.Nerada na někoho píšu stížnost,raději chválím,ale bohužel za přístup k reklamaci nechválím.Čekala jsem alespoň omluvu,poděkování za info a alespoň symbolickou náhradu škody.
- Musíte se přihlásit, abyste mohli komentovat