Moje první cesta do Řecka byla namířena na menší ostrov Jónského moře Zakyntos, od 20.6.2008 do 1.7.2008 . Cesta začla v 11 h dopoledne na brněnském letišti, odkud nás na nádherný ostrov dopravil menší Boeing 737-400. První zážitky začly již při letu. Měli jsme úžasného kapitána, který nám skoro celou cestu ukazoval kde přesně nacházíme a moc hezky nám všem povídal různé informaceJByl to můj první let a já byla asi jako jediná z cestujících vyplašená z jakéhokoliv sebemenšího trhnutí, či menších turbulencích.

Po dvou hodinovém letu jsme zdárně dorazili na letiště, kousek od hlavního města Zakyntos. Vše se obešlo bez problémů. Poté jsme nasedli do autobusů a jeli směr naše letovisko-Alikanas, kde jsme byli ubytované v příjemných studií StoneBridge s vlastním bazénem. Je to menší letovisku spojené skoro v jedno se sousedním Alykes, které je lehce rušnější. V Alikanasu se nachází množství taveren a barů, jeden velký supermaket, hodně obchůdků s dárkovým zbožím a výborné pekařství(pro ranní ptáčata mají otevřeno od 6h ránoJ). Hned po příjezdu jsme šli navštívit pláž, která byla opravu čisťounká, nepřelidněná a celkem i široká. První dny jsme trávili zde nebo na sousední pláží Alykes, kde je velké množství sportovního vyžití.

Náš první výlet byl na nedalekou sirnou pláž Xigia. Jako asi více lidí jsme ji nenašli, jelikož odbočka podle které jsme se vydali, vedla na jinou pláž, sice hůře přístupnou ale úchvatně krásnou, plnou oblázků s průzračnou vodou a nikdo zde nebyl,síra nebyla naštěstí moc cítit,tak jsme ji dál nehledaly a zůstali (později jsme zjistily, že Xigia byla hned vedle)

Po tomto menším výletu jsme se rozhodli půjčit si auto a projet si celý ostrov. Půjčovnu aut a skútrů jsme měly hned vedle studií, takže jsme to neřešily přes delegáta. Bylo nás pět, tak cena byla velice přízniváJ Dostali jsme ještě mapu a doporučené místa k zastávce, koupání, občerstvení atd. Na auto jsme si museli den počkat, tak jsme relaxovali u krásného bazénu, kde byl i snack bar s příjemnou obsluhou a s tím nejlepším gyrosem a donáškou až k lehátku!

Brzy ráno vyrážíme směr Alykes, Xigia beach a dále na sever. První zastávka na hezoučké vyhlídce, kde jsme si mohli prohlédnou naše letovisko z dálky . Poté jsme se vydali dále na sever, Xigiu jsme nehledali:-D Podle plánu jsme chtěli dojet na sever ostrova. Po chvíli jsme lehce jsme začli bloudit až jsme se dostali zádní stranu ostrova do vesničky Volimes, odkud jsme hledali hodně marně vyhlídku na pláž Navagio s vrakem. Ukazatelů není moc a orientovat se je poměrně náročné, pokud jste na ostrově poprvé. My jsme se asi 5x vrátili na to stejné místo odkud jsme vyjížděli a najeli pár kilometrů více, ale stálo to zato. Na severu ostrova jsou vesničky tak krásné s místními obyvateli, bez hotelů a všudypřítomných turistůJ Také bylo horší se domluvit, kam máme jet, ale rukama nohama se to přeci dá.

Po nějaké době vidíme konečně v dálce nějaké autobusy a bylo nám jasné, že jsme to nakonec našli! Bylo to tam tak krásné, že jsme to sotva mohli vyjádřit slovy. Na ten pohled nikdy nezapomeneme, i pokud se člověk bojí výšek, podívá se dolů na pláž Navagio. Lehce omámeni dále hltáme krásu ostrova po cestě autem a u sebemenší vyhlídky stavíme a fotíme. Jedeme dále do vesnice Anafonitria, poté další cíl naší cesty je zátoka Porto Vromi, odkud vyplouvají menší lodičky na Navagio a do modrých jeskyní. Bylo to tam krásné, chvíli jsme to omrkli a razili dáleJ Naštěstí ukazatelé směru byly rozhodně přesnější tak jsme se trefili do kouzelné vesnice Maries, museli jsme zastavit a fotit, všude ticho, žádný ruch, zrovna byla odpolední siesta a nepotkali jsme člověka. Úžasná atmosféra!Lehce nás tlačil čas, z důvodu půjčení auta na jeden den, ale i tak nám to stačiloJ Cestou na jih zahlédneme na velikém kopci kříž, tak jedeme okouknout copak se tam nachází. Byla to vyhlídka Kambi, nemůžete ji minout, kde byla krásná taverna známá sledováním západů slunce. My tam byly odpoledne,tak jsme si jen vychutnali krásnou vyhlídku na obrovské skalní útvary! Naše cesta směřuje teď lehce do vnitrozemí, které se také může chlubit krásnou přírodou a ta zeleň….

Naše další zastávka je v Lemi Kriou, kde je hezká pláž, lehce přelidněná a krásný výhled na ostrov ve tvaru želvičky Marathonisi, někteří i mysleli, že želvičku uvidíme živou z pevniny, ale neviděli. Zvládneme jen lehké osvěžení a odpočinek a jedeme vstříc krásám tohoto ostrova.

Celý den se slunce neschovalo za mráčky, typujeme tak skoro 40C, raději nechceme vědět skutečnou teplotu. Ale když jsme dorazili do Laganasu, lehce nás zamraziloJ Moře lidí, barů, diskoték, prostě jak bylo popisováno. Hlavní ulice byla přímo obsetá lidmi, myslím snad jen angličany, ale mělo to své kouzlo. Pro lidi, co milují zábavu a ruch je tohle místo jako ráj. Pokračujeme do letoviska Kalamaki, které jen projíždíme a spěcháme na pláž Gerakas! Moc jsem ji chtěla vidět a konečně jsem se dočkala. Hned vystupujeme a jdeme se vykoupat, mezitím nás zastaví dva mladí lidé a vysvětlují, že pláž je chráněna, kvůli Caretám, které si tu večer snáší vajíčka, tak nám vysvětlili co nesmíme a hurá na koupačku! První pohled byl nádherný, hrozně nás nadchla, především mne zaujala „vykousnutá“ skála nalevém výběžku (později se dovídáme,že to podle legendy byl žralokJ,ale ti tu prý nejsou) Moře je krásně teplé, takže neosvěží ale zato máme krásné zážitky.

Poslední zastávka na jihu ostrova byla na pláži Banana, která na nás moc dojem neudělala, asi to bylo tím, že jsme byli všichni znaveni z celodenního výletu tak jsme nasedli a jeli směr hl.město Zakyntos, kde jsme udělali poslední snímky z nejkrásnějšího výletu co jsme tu mohli podniknout a s příjemným pocitem únavy míříme do našeho letoviska Alikanas a skáčeme hned do našeho bazénu, který nás lehce osvěžil. Tím jsme zakončili jeden vydařený výlet a zhodnotili takto: auto sloužilo jak mělo a viděli jsme vše co jsme mohli!

Další dny našeho pobytu trávíme střídavě u bazénu a u moře, oboje máme dostatečně blízko, ale moře je moře. V Alikanasu mělo modrou vlajku, což znamená že je vyhlášena čistou pláží a taky že byla!

Od našeho delegáta dostáváme informace ohledně výletů, tak si vybíráme celodenní lodní výlet kolem ostrova. Nabízí i autobusový, ale to ne, nám slunce a moře nevadí.

Ráno vyrážíme autobusem do hlavního města, kde nás čeká velká loď, typuji tak 150 lidí a v 11h už vyrážíme směrem na Vassilkos na jih, příjemně nám k tomu hraje řecká hudba a relaxujeme úplně na vrchní palubě lodi, abychom měli nějaké to opálení a taky v nižších kajutách se nedá sotva dýchat.

Od Vassilkos jedeme ke Keri, míjíme krásné skalnaté pobřeží, kde se naskytne modrá laguna tak kapitán kotví a probíhá velká společná koupačka. Měli jsme skvělou slečnu průvodkyni slovensky mluvící. Hlavní bod této cesty bylo Navagio, na které jsme se hrozně těšili a naštěstí foukal příznivý vítr a my byli tam!Koupání bylo skvělé, moře tyrkysově modré s krásnými kamínky, které se vám zatoulaly úplně všudeJ Zrovna byly veliké vlny, tak jsme dováděli co jsme mohli a síly stačily. Po hodince odjíždíme směr na sever ostrova lehce smutní, bylo to moc krátké! Po cestě míjíme prý největší vlajku na světě (byla opravdu obrovská) Dosáhli jsme severu ostrova-Skinari a dále míříme kolem našeho letoviska a do přístavu v Zakyntosu. Z výletu jsme byli opravdu mile překvapeni a nadšeni, snad jsme ale nebyli jediní.

Poslední dny našeho pobytu jsme trávili u našeho bazénu na slunci, v místních tavernách a nočními procházkami po obou letoviskách a samozřejmě nakupováním dárečků pro rodinu a užívání si odpočinku než se dostaneme zpět do pracovního procesu.

V den odjezdu jsme se brzy ráno rychle zabalili naše veliké kufříky a šli si ještě na pár hodin užívat sluníčka k bazénu a dát si poslední gyros. V jednu hodinu odpoledne přijel autobus a během chvíle jsme čekali na letišti směrem domůL Letiště bylo veliké a odbavení bylo tak rychlé, že jsme nevěřili a to jsme čekali v obrovské řadě.

O půl 5 odpoledne místního času se zvedáme k obloze a naposledy se díváme na ostrov, který nás učaroval. Během letu nám zvedl kapku náladu kapitán, když nám vyprávěl o bouřkách, které jsme museli složitě oblétatJ V 6h odpoledne našeho času jsme úspěšně dorazili do Brna s velkým potleskem.

K závěru mého cestopisu musím říci, pro další cestovatele, kteří by měli zájem navštívit tento kouzelný ostrov a také pro ty, kteří jej navštívili, že jsem byla ohromena krásnou a skvělými lidmi a vším od organizace zájezdu až po dosednutí letadla doma se týče. Takže nebudete litovat!!:-)