Výstup na Massanellu, druhou nejvyšší horu Mallorky 1352 m vysokou, je nejlépe začít u kláštera Lluc, který leží severně od městečka Inca. Z tohoto městečka lze rovněž dojet autobusem až na křižovatku Pollenca – Sóller do sedla Coll de sa Bataia. Je tu čerpací stanice a hostinec. Z křižovatky se vracíme zpět směr Inca a za mostem nad místním potokem odbočíme vpravo na lesní cestu. Jdeme po cestě, před níž je šipka směr Caimarí, kousek za pramenem který mineme po své pravé straně se cesta dělí, rovně je to právě do Caimarí a vpravo směr Massanella (označeno dřevěným ukazatelem na stromě). Cesta stále mírně stoupá a asi po 1 km přicházíme k oplocení statku které překonáme po žebříku, vlevo je dřevěný domek, kde by se podle knižního průvodce mělo vybírat mýtné (v den naší návštěvy ve všední den v červnu zde nikdo nebyl). Průvodce tuto trasu popisuje jeko nejfrekventovanější na Mallorce, během cesty jsme potkali jen 6 lidí a jiná přístupová cesta v podstatě není. Jdeme dále cestou statkem (spíše bývalým), kolem jsou kamenné ohrady a taky potok, jediné koryto, které jsem na Mallorce viděl, kterým tekla voda. Značení turistických cest na Mallorce různorodé, převážně červenými body (vypadá to, jako by šel před námi někdo s barvou a ta mu kapala na kameny) zde je kolikráte použita i barva černá. Právě černá je použita téměř na konci statku, před amennou ohradou s bránou, kolem níž půjdete vlevo a lesní stezkou začnete stoupat. Po několika metrech projdete bývalou brankou ve zdi a po několika dalších metrech se napojíte na lesní cestu. (Pozor, značení je zde nepřehledné). Lesní cesta vás po 2 zákrutách ve stálém stoupání dovede do sedla Coll de Coma Freda, kde je kamenný ukazatel. Zde se dáte vpravo směr Puig, stezka začíná prudčeji stoupat, jsou zde rovněž červené body, a stezka je poměrně dobře vidět, takže k bloudění nedošlo. Také se ukazují již první výhledy a les pomalu řídne. Po půl hodině vystoupáme na Avens d´es Camí, kde se cesta dělí (k vrcholu a pak k prameni nebo k prameni a pak na vrchol, opět kamenný ukazatel). My jsme zvolili dle průvodce první variantu, která je méně náročná. Teď už kamennou stezkou mezi travinami stoupáme k vrcholu. Cestu lemují kamenní mužíci. Vylezeme na náhorní plošinu Pla de Sa Neu, odkud je již vidět vrchol. Z této náhorní plošiny se před Vámi zdvíhají vrcholy tři, ten správný je ten prostřední. Orientaci usnadňuje kromě mužíků ještě osamělý strom na úpatí hory. Cestou jsme měli ještě minout vyšší kamennou pyramidu označující právě odbočku kolem pramene a dolu do Llucu, ale ani cestou tam ani zpět jsme ji neviděli. Výstup na samotnou horu pak vede po kamenech až na vrchol, sem tam je značem červenými body. Na vrcholu je kovová tabulka označující vrchol. Je odtud vidět nejvyšší vrchol Mallorcy (Puig Major 1443m). který je z důvodu přítomnosti vojenských objektů nepřístupný, pohoří Tramuntana i Serra, hlavní město Palma, severovýchodní pobřeží Mallorky (Alcúdia, Playa de Muro, Can Picafort), jezero Embassament de Cúber. Zpět jsme se vraceli stejnou cestou, jelikož jak jsem psal jsme odbočku kolem pramene nenašli. Celá cesta Lluc – Massanella – Lluc nám trvala čistého času 4 a 1/2 hod tak jak udává knižní průvodce. Poslední týden v červnu bylo cca 24°C a foukal příjemný vítr. Jediné místo, kde se lze občerstvit je na celé trase u benzínové stanice ve výchozím sedle (plechovka coly – 2 Eura). Levnější už byl autobus do Incy, který nás dovezl do civilizace a dalším autobusem jsme jeli směr Playa de Muro, kde jsme bydleli.

Trasu doporučuji všem milovníků hor, v podstatě hranice lesa je zde kolem 900 – 1000 m a dále už je vysokohorský terén. Cestou jsou nádherné výhledy.