0
0

Tento trip je pro mne něco úplně nového, všechno se seběhlo moc rychle a přesto to bylo nádherné. Ještě před týdnem jsem nevěděl s kým pojedu a jestli najdu stejné blázny co dokážou strávit dovolenou v sedle motorky, předpokládal jsem, že ne, ale všechno dopadlo jinak. Chtěli jsme týden volna, ale vymodlili jsme si jenom 5 dnů a nakonec to stačilo. Začalo to v Mikulově na SHELL-ce. Dva dny před jsem sehnal, tady na motorkářích, ještě 5 co chtěli zkusit kousek cesty se mnou (http://www.motorkari.cz, nick DORFL, DandyGrydy, Martin1975, Pavelbiker a pyškotek). Nejdříve byla trasa stanovena pouze destinacemi, kde bychom chtěli spát.

Den první Balaton:

Jelo se přes Břeclav dál na 55-ku směr Rakousko. V Rakousku po B 49 směr Parndorf. Cesta pohodová cestovní rychlost akorát na vyhlídky. Doporučuji zastavit v Hainburg am der Donau. Kolem cesty spouta kavárniček a příjemní lidičky, jinak Ralkousko je plné skvělých řidičů :-). Ale zpět k cestě, za Parndorfem doleva na B 51 a Weiden am See odbočka na Podersdorf am See a zase poklidné místečko na break time. Dál jsme pokračovali na Illmitz a zpátky na B 51 a hurá do Maďarska na 8531. Hned jsme přejeli na 85 směr Nagycenk tam ostrá levá a směr Balatonederics po 84. U Balatonu, na poslední křižovatce doleva a po 50 metrech je prýma kemp. Voda mělká, ale podklad bahýnko prostě český kačák, ale na přespání super a ceny taky. Během osvěžující koupele jsme stihli vypít 1,5 litru rumu, po sprše, pár pivek v místní hospůdce a spát. Ujeto cca 290 km a bylo to tak akorát. Cena pro dva v bungalovu s vlastní koupelnou 7900 HUF včetně snídaně (bufetovým způsobem) takže kolik sníš tolik sníš (stan podstatně levnější a společné sociálky v poho).

Den druhý poloostrov Pag – Privlaka:

V Maďarsku jsme jeli mimo dálnice Keszthely – Nagykanizsa – Letenye a docela to šlo. Pak tankování za poslední HUF. A honem na dálnici A 4 (36 Kn). Pak na A1 směr (Rijeka –Zadar – Split) . Po A1 Zagreb – Zadar (105 Kn). Pak Nin – Privlaka. Místo pro rodinou dovolenou, ale pozor repelent sebou tolik komárů jsem v životě neviděl. Ujeto 520 km a celkem v pohodě většina po dálnici. Večer slivovička – večerní koupání a do postele.

Den třetí ostrov Cres – Mali Lošinj:

Ráno snídaně, pak nákup u místních rybářů kilo ryb a kilo olihní cena 120 kn, příprava oběda a pak dál směr ostrov Cres. U Zadaru nájezd na dálnici a po A1 směr Zagreb sjezd Žuta Lokva směr Senj. Jak sjedete z dálnice čeká Vás spousta nádherných výhledů a serpentin. Ten co řídí má plné ruce práce z jedné strany skály a na druhé srázy co berou dech. Pak krásná cesta po pobřeží až na ostrov Krk. Na Krk přes most mýtné 18 Kn. Na Krk-u se dá sehnat ubytování za normální ceny hned na prvním parkovišti nabízí apartmány (30-40 euro). Ale my jeli dál na trajekt Valbiska – Merag (za osobu 17 Kn a motorka 38 Kn). Ujeto cca 245 km a pak 66 km po ostrově na Mali Losinj (Pozor před Malim Losinjem jsou kasárna Chorvatské armády) na bráně je napsáno pouze Mali Losinj. My jsme tam odbočili a vojáci jsou dost nepříjemní. Večer jsme byli na Malim Losinju kemp Poljana destinace super, sociálky, obchody, hospůdky, disko, pláž a místa pro soukromé opalování no prostě super. Ceny stan 25 euro, bungalovy od 60 do 80 euro (podle výbavy klima kuchyň atd). Víc na http://www.poljana.hr

Den čtvrtý Mali Lošinj přes Udine (Itálie) – Villach (Rakousko).

Ráno koupání, snídaně a zase na motorku. Směr Itálie a dál Rakouský Villach. Po ostrově Cres asi 80 km na druhý trajekt Porozina – Brestova cena stejná 17 Kn osoba 38 Kn motorka. Pak po pobřeží směr Moštěnička Draga –Rijeka a na dálnici směr Itálie. Dálnice v Chorvatsku až po Slovinsko pouhé 3 Kn. Ve Slovinsku se Vás ani ukazatele ani nesnaží navést na dálnici. A za chvilku jste v Itálii a hned na dálnici. První pěkné město Trieste (tam nás chytil déšť takže zastávka spíš kvůli dešti než návštěvě města, ale aspoň jsme se naučili pár italských sloviček od místního motorkáře (Moto Guzzi) a pár španělských slovíček od španěla (BMW 1200). Obléknout nepromoky a dál na Udine – Tarvisio a Villach. V Udine se vjíždí do ALP ty pohledy stojí za to. Člověku to bere dech, horské řeky, vodopády a spousta tunelů, ale pozor vystoupáte do nadmořské výšky cca 1200m n.m. (teplota oproti pobřeží je asi o 15 stupňů nižší). Dálnice v Itálii (A4 a A23) stojí 9,90 euro. A hned jsme najeli na Rakouskou dálnici (Pozor hned za hranicí sjeďte na parkoviště a koupit dálniční známku 4.40 euro (policajti stojí hned za parkovištěm a kontrolují!)). Za chvilku jste ve Villachu a stojí za to zastavit a prohlídnout centrum města, nádhera a Rakušani v jižním Rakousku jsou super milí pohostinní a rádi poradí, pomůžou prostě cítíte se jako doma. Spali jsme v kempu cena cca 30 euro (stan a dvě osoby). Ujeto cca 320 km. Cesta nádherná.

Den pátý směr Mikulov.

Vyrazili jsme okolo 10 ráno. Rakouské dálnice není třeba popisovat pohoda cesta, jen než si udělat přestávku na dálnici, tak raději sjet kdekoliv mimo do jakéhokoliv městečka a překvapí Vás rozdíly v cenách (na dálnici cena za vyčůrání 50 centů až 1 euro) a tři kilometry od dálnice si dáte za dvě presa 3 eura a toalety zdarma. Ujeto cca 440 km. A byli jsme v ČR. Jo a natankujte si na poslední pumpě v Rakousku ať si ještě chvilku užijete výkon Vaší motorky. Budete překvapení co tankujete doma a co v zahraničí prostě nepotřebujete žádný přístroj, aby jste poznali rozdíl (je to smutné, škoda, že ČOI-ka je placená z daní a nemůže říct, které pumpy pančují benzín). Doporučení: Pokud budete mít víc času zdržte se na Krk-u a Cresu jde tam strávit pohodový týden a navštívit všechna zákoutí.

Zobrazuji 0 výsledků
Vaše odpověď

Prosím, nejprve se .