Letěli jsme začátkem listopadu 2003, což bylo trochu mimo sezónu, která v Thajsku vrcholí v únoru a březnu, kdy je tam nejtepleji. To zřejmě mělo i vliv na to, že bylo na plážích a v hotelích poměrně málo obsazeno.

Thajsko – cesta tam

Jela nás skupina asi 10 pracovníků agentur a cestovních kanceláří. Let tam byl přes Vídeň. Již v Praze jsme se dozvěděli, že budeme mít z Vídně zpoždění, které nakonec bylo skoro 12 hodin. Odletěli jsme ve 14 hodin a na letišti v Bangkoku jsme přistáli ve 24 hodin našeho času. Zde bylo 6 ráno. Zmizela nám noc a svítalo.

Thajsko – Bangkok

Odjeli jsme do hotelu, kde jsme se alespoň normálně nasnídali. Abychom dodrželi program, tak jsme hned vyrazili na prohlídku Bangkoku. Všechny ty staré památky a Královské město jsou skutečně velmi krásné a stojí za to je vidět. Nicméně Bangkok jako takový není na jiných místech moc čistý, ale je to přece jen trochu lepší než třeba Káhira.

Thajsko – Phuket

Další den jsme odletěli na ostrov Puket. Pak naše cesta pokračovala přes ostrovy Phi Phi na ostrov Koh Lanta, dále do Krabi, a potom zpět letecky do Bangkoku. Projeli jsme tedy jižní Thajsko. V Phuketu jsme se již více seznámili s exotickými plážemi a hotely. Pláže nejsou špatné, ale přece jen jako na fotografiích úplně přesně nevypadají. Zato hotely jsou dobré a odpovídají spíše vyššímu hodnocení. V Phuketu jsme byli asi 3 dny, a tak jsem měl možnost navštívit jak obchodní centrum, tak thajské masáže.

Sex a erotika v Thajsku

Před cestou jsem o něm slyšel hodně , ale nikde žádné rozumné zprávy napsány nebyly, tak jsem chtěl situaci prozkoumat, abychom měli v agentuře informace. Vyrazil jsem večer do města a po kratším procházení po městě jsem narazil na to správné živé centrum. Jednalo se o jakési uzavřené, ale normálně přístupné velké dvory, kde byly různé bary. Venkovní, vnitřní a na konci něco jako kabaret. Cestou k němu se na mě doslova lepily dívky a musel jsem se tvářit velmi nepřístupně, abych prošel až ke kabaretu. Začal jsem sledovat program. Číšník se nabídl, tak jsem si objednal whisky a sledoval postupně se měnící vystoupení tanečnic, které byly normálně oblečené. Zde jsem poprvé zažil věrnost zákazníkovi v Thajsku – druhá whisky byla již větší a když mi přinesl číšník třetí, tak už jí bylo snad „deci“. Raději jsem tedy ubral na tempu s pitím.

Standardní vystoupení skončilo a dívky se převlékly do něčeho jako bikiny a začaly tančit kolem tyčí. Čekal jsem co bude dál, ale nic se nedělo. Ptal jsem se tedy číšníka, zda si mohu dívky vyfotit, ale tajemně mlčel a na mé dotazy nereagoval. Bylo nás více u pódia a dívky jakoby dorážely, a tak jsem nevěděl, v čem je problém. Odešel jsem se podívat do druhého baru vedle a tam to vypadalo podobně. Vrátil jsem se do kabaretu a snažil jsem se věci přijít na kloub. Pak mi to došlo. Je nutné se domluvit přímo s tou dívkou. Kývl jsem na ni a podal jí 100 bátů a naznačil jí, že si ji chci vyfotit, jak se svléká. Řekla si ještě o 200 dalších a udělala pěkný striptýz s tím, že jsem ji mohl fotit. Hned se k ní přidaly další dívky a zkoušely, zda jim také zaplatím. Zvážil jsem, že s whisky už mě ten kabaret stál skoro 1000 bátů, tak jsem se dal na ústup s přesvědčením, že jsem tajemství zřejmě odhalil. Určitě za 500 nebo 1000 bátů by šla se mnou na hotel. Víc by to asi nestálo. Vyšel jsem, obletován davy dívek, ven ze dvora a pokračoval v prohlídce města, kde už se pohybovalo mnoho dvojic nebo trojic. Vždy evidentně nějaký cizinec s jednou či dvěma dívkami.

Takže shrnutí – bary, kde dívky tančí jsou v podstatě na předvádění dívek, které se vám za drobný peníz ukáží. Musíte však jednat přímo s ní. Prostituce je v Thajsku snad dokonce oficiálně zakázána. Možná je kuplířství tvrdě trestáno, a tak majitelé barů vydělávají na vaší konzumaci.

Thajská masáž

Průvodce nám zorganizoval společnou návštěvu thajské masáže. Protože nás ale bylo hodně, tak jsme se do prvního salónu nevešli a než abych čekal, tak jsem vyrazil hledat jiný salón. V Phuketu je jich dost a je celkem obdivuhodné, na kolik zákazníků najednou jsou připraveni.

Hned ve vstupní hale na vás čeká až dvacet masérek. Většinou jsou to mladá děvčata. Shodou okolností jsem si vybral trochu starší. Jsem poměrně velký, tak jsem raději volil i masérku větší. Odebrali jsme se do patra, kde jsou boxy s 3 – 4 matracemi pro zákazníky. Zákazníků bylo málo, tak jsem byl v boxu sám. Dostal jsem jakési obrovské hedvábné kalhoty. I já bych se do nich vešel dvakrát. Vysvlékl jsem se do slipů a oblékl kalhoty.

Masáž probíhala asi 2 hodiny a masérka mi postupně různými pohyby a napínáním prošla snad každý sval a kloub v těle. Dále jsem dostal i horký ručník na obličej. Prostě to bylo fajn. Po masáži jsem se cítil skutečně uvolněný, a tak jsem si ji druhý den zopakoval. Dvě hodiny stály, tuším, 400 bátů, takže to není moc drahé.

Thajsko – potápění

Tedy správněji šnorchlování. I když jsem s sebou táhnul ploutve a masku po celou cestu, tak se mi podařilo dostat rozumně do moře až na ostrově Phi Phi. Najali jsme si s průvodcem loďku a asi hodinu šnorchlovali kousek od břehu. Je to zase jiné než jinde. Moře je takové divočejší než třeba v Egyptě. Korály jsou místo půl metru velké i dva metry. Ryb je ale mnohem méně. Když v Egyptě uvidíte hejno papouščích ryb, tak zde jsme byli rádi, že jsme viděli dvě rybky. Nedostali jsme se však zřejmě do nejkrásnějších lagun na malém ostrově Phi Phi. Na to jsme neměli čas.

Thajsko – ostrov Phi Phi

Tady se mi asi líbilo nejvíce. Na ostrově jsou myslím jen 3 hotely. Nejsou zde silnice a auta. Je možné si i něco nakoupit. Celkem zajímavě jsme strávili večer. Měli jsme hotel jen se snídaní a večer jsme si všimli, že ve vedlejším hotelu je nabídka na All Inclussive večeři za 350 bátů. Tak jsme neváhali a docela se najedli. Po večeři byla kousek od hotelu dobrá diskotéka v takovém zajímavém pojetí. Dole byl parket a stoly, židle byly v řadách nad sebou asi jako na stadiónu. Zde jsme opět zažili věrnost zákazníkovi, kdy už asi čtvrtá whisky s ledem naplnila skoro dvě „deci“.

Celkové dojmy

Thajsko určitě stojí za návštěvu. Je vhodná buď kombinace pobytů, nebo si zaplatit pouze levný hotel a vzít si s sebou dost peněz na výlety. V Thajsku jsou dobré možnosti nakupování, ať už suvenýrů nebo šperků s diamanty. Každý krejčí vám levně ušije pánský oblek do druhého dne. Jídlo je dobré, hodně ovoce a nekonečné množství ananasu. Thajci jsou velmi příjemní a úslužní a brzy se všude cítíte jako doma.