3.5. Tachov – Mnichov – Bangkok

Den D nastal a my vyrážíme autem do Mnichova, odkud o půl osmé večer odlétáme směr Bangkok,…

4.5. Bangkok – Chiang Mai

…kde přistáváme kolem půl jedenácté dopoledne. MHDčkem jedeme na vlakové nádraží. Kupujeme si lístky na noční vlak do Chiang Mai, kam máme dorazit v 7:15. Máme ale zpoždění…

5.5. Chiang Mai

…a tak jsme zde až v 10:30. Procházíme pár chrámů v centru a potom jedeme na chrám Doi Suthep, který je na kopci nad městem.

6.5. Chiang Mai – Chiang Kong – Huay Xai

Ráno odjíždíme autobusem do hraničního městečka Chiang Kong na pravém břehu Mekongu, přes který přeplouváme loďkou, zařizujeme vízum a jsme v Laosu,…

7.5. Huay Xai

přesněji ve městečku Huay Xai, které je pro nás konečně místem jednodenního odpočinku a zároveň výchozím bodem pro třídenní Gibbon Experience,…

8.-10.5. Gibbon Experience – NP Bokeo

…které bylo super zážitkem. Uteklo nám to v džungli hrozně rychle…

11.5. Huay Xai – Pak Beng

…a už jsme zase v Huay Xai. Odplouváme lodí po Mekongu do královslého města Luang Prabang…

12.5. Pak Beng – Luang Prabang

s přenocováním ve městečku Pak Beng. V Luang Prabangu jsme v šest navečer. Město je moc příjemný…

13.5. Luang Prabang

…a celý další den věnujeme jeho poznávání včetně asi nejznámějšího laosského chrámu Xieng Thong.

14.5. Luang Prabang – Vang Vieng

Ráno jedeme tuktukem na 32 km vzdálené vodopády Tat Kuang Si, kde jsme úplně sami. Je tu krásné koupáníčko. No a navečer odjíždíme autobusem do Vang Viengu,…

15.5. Vang Vieng

…kde jsme chvilku po půlnoci. Je to městečko obklopené vápencovými skalami. Nejprve jdeme do krápníkové jeskyně Tham Jung a odpoledne splouváme místní řeku na traktorové duši.

16.5. Vang Vieng – Vientiane – Pakse

Ráno vstáváme o půl šesté a za hodinu už sedíme v autobuse do Vientiane, kde navštěvujeme Budha park a zlatou stupu, abychom nočním autobusem pokračovali…

17.5. Pakse – Don Det

…na jih do města Pakse, kde jsme v půl osmé ráno. Ihned pokračujeme dále do blízké oblasti zvané 4000 ostrovů – konkrétně na ostrov Don Det, kde si půjčujeme kola a projíždíme ostrovy Don Det a Don Khon. Zjišťujeme, že už nemáme moc času…

18.5. Don Det – Kratie – Kompong Cham

…a tak hned ráno odjíždíme do Kambodži na Angkor Wat,…

19.5. Kompong Cham – Siem Reap

…s přenocováním ve městě Kompong Cham. V Siem Reapu jsme v poledne. Dohadujeme si tuktuka do chrámového komplexu,…

20.5. Siem Reap – Angkor Wat

…takže ráno v 5:00 vyrážíme na Angkor. Pří východu Slunce vypadá fakt skvěle. Projíždíme od chrámu ke chrámu a fotíme a fotíme.

21.5. Siem Reap – Trat

Před šestou vstáváme a jede se do Thajska. Sice je to na hranici jen 120 km, ale my to jedeme autobusem něco přes šest hodin. Na druhé straně hranice nasedáme na minibus do městečka Trat, kde přespíme…

22.5. Trat – Ko Chang

…a ráno pokračujeme trajektem na ostrov Ko Chang. Necháváme se odvést místním sběrným taxi na Whitesand beach, kde si pronajímáme chatku přímo u moře…

23.-24.5. Ko Chang

…a další dva dny si tu vegetíme. V podstatě na střídačku jíme a koupeme se moři,…

25.5. Ko Chang – Bangkok

…takže se nám odsud moc nechce. Zvlášť když nás čeká cesta do Bangkoku, kam přijíždíme na legendární ulici Khao San v sedm navečer. Je tu hroznej blázinec…

26.5. Bangkok

…a my se v něm poslední den jen tak procházíme,…

27.5. Bangkok – Mnichov – Tachov

…aby jsme ráno v 8:00 odjeli z Khao San na letiště a odletěli zpět do Evropy.