Starigrad – dovolená v Chorvatsku.

Vydala jsem se do Chorvatska na dovolenou do Starigradu.

Starigrad je malé kouzelné letovisko a přístav. Nachází se pod jižními srázy pohoří Velebitu a je vzdáleno asi 2 km od Národního parku Paklenica, který vznikl v r.1949. Pohoří Paklenica se skládá za dvou kaňonů, Velká Paklenica a Malá Paklenica.A co je zajímavé pro milovníky filmů Vinnetoua, že zde byly natáčeny některé jeho scény.

Ve Starigradu jsem byla se synem v kempu,povozil mě po vzdálenějším okolí,abych jej lépe poznala a viděla jeho krásy. I do Národního parku Paklenica jsme párkrát spolu zavítali a někdy jsem šla i sama,ale jen na jeho okraj.

U moře je ruina malé Strážní věže, u které je taky pomníček padlého vojína z jugoslávské války.

Procházky po pobřeží okolo Jadranu jsou kouzelné. Brzo ráno jsem chodívala okolo Strážní věže po oblázkové pláži, která mě trochu vadila na ležení,přece jen písek je lepší. Chodila jsem hodně daleko od kempu, kde bylo prázdno a nikde nic, jen moře tiše šumělo a vlny omývaly moje bosé nohy…. a večer zase opačným směrem, kam zapadalo slunce, které bylo jak rudý kotouč na obloze. Nemohla jsem se vynadívat na tu krásu.Výběžky pevniny vybíhaly do moře,okolo spousta vinných sklípků, hospůdek (taveren), apartmánů a kempů.

Starigrad bylo římské opevnění.Osídlen byl už v dobách Říma, až později byl osídlen chorvaty. Bylo tu vybudováno opevnění, z něhož do dnešních dnů nezbylo nic než ruina Strážní věže,protože tu v 16.století byla činěna neustálá turecká přepadení a tak to tu zůstalo opuštěno na sto let. Znovu byla pak osada založena v 17.století.

Když to shrnu tak musím napsat, že se mě ve Starigradu moc líbilo,každé letovisko je jiné a každé má svůj půvab.I když jsem se těšila již zase domů,tak na něj moc ráda vzpomínám,zvlášť když se probírám fotkami.