0
0

Příjezd do samotného přístavu trvá nějakou dobu a poskytuje možnost za příznivého počasí fotit hlavní město, různé části přístavu, nákladní lodě, remorkéry, větší či menší skladiště kontejnerů, ale neprůmyslové budovy najdete jenom na nově prodlouženém molu Santa Catalina.

Molo bylo zrenovováno, prodlouženo, upraveno a zkulturněno spolu s výstavbou nedaleko ležícího shopping centra El Muele s jasným cílem : přilákat do přístavu více výletních lodí. A již po několika měsících se dá jednoznačně konstatovat, že záměr se podařil. Dříve spíše zamlklé obchodní centrum ožilo, znovu byly otevřeny restaurace, kavárny, prosperují obchody se značkovým zbožím, kterým budiž ke cti, na rozdíl od kaváren a restaurací, že ceny udržují v mezích normálu.

Pokud přicházíte k molu právě od tohoto obchodního centra , tedy jdete od shopping centra doprava, uvidíte zvláštní zhola nepraktický a nevzhledný přístřešek ne nepodobný stanu, za jehož návrh jistě někdo ale dostal slušně zaplaceno.

Návrh architekta se však minul účinkem, tedy pokud bylo záměrem, aby ve stínu stanu byli trhovci. Nejen že jich tam bylo jen pár (doslova), ale především nenabízeli tradiční kanárské výrobky, což byl pro mě šok. V každém obchodě ve vnitrozemí, např. v Aguimesi, najdeme více zboží kanárské provenience. Nevím, jestli je kupní síla cestujících výletních lodí tak nízká, nebo nemají zájem si koupit suvenýr, ale tři stánky s pásky, kabelkami a kšiltovkami je skutečně výsměchem kanárskému umění a tradicím. Poplatky za místo jsou však zřejmě takové, že se uživí jen prodejci těchto globálních produktů. Jak smutné.

Raději popojděme dál, k boku jednoho z gigantů, kteří připlouvají týden co týden do přístavu Puerto de la Luz. Jeho majestátnost můžeme ostatně obdivovat již při příchodu k molu.

Dnes kotvila v přístavu AIDA Sol (http://www.aida.de). Nevím, jestli to byla její cílová stanice, nebo jen součást nějaké okružní cesty po všech kanárských ostrovech, faktem ale je, že dovnitř a ven chodili lidé s kufry i bez kufrů.

Aida je skutečně impozantní, vysoká, naleštěná, honosná a jistě plná barů, kin, restaurací, tanečních sálů, bazénů, posiloven, prostě všeho, co hrdlo i srdce odpočinku žadonícího turisty žádá. Před lodí byla dokonce i kola a přilby to pro hosty – sebevrahy, kteří by chtěli vyrazit na projížďku Las Palmas na kole.

Aida dnes byla na této straně mola sama, faktem totiž je, že většina výletních lodí připlouvá do přístavu spíše na víkend.

Molo bylo tedy skoro liduprázdné, jen pár čekajících taxikářů, kteří zoufale vyhlíželi zákazníky a administrativní budovy správy přístavu, kde se za celou dobu neukázala ani noha.

Z mola, pokud je prázdné, je pěkně vidět do nákladního přístavu, pohledy na hory kontejnerů jsou vskutku impozantní 🙂 .

Počasí bylo dnes zvláštní, těžké černé mraky se valily ze všech stran, chvílemi poprchávalo, ale to mi stejně nezabránilo udělat pár zajímavých snímků. Je fakt, že jako evidentní neturista jsem byl středem pozornosti ochranky, která se nelibě dívala i na pouhé focení lodí, natož pak na focení přístavních budov.

Na druhé straně mola jsem turisty neviděl, i když tam byla také loď. Zato se tam však usilovně pracovalo. Kotvící loď dostávala nové nátěry, myla se okna, složitě se nalepovala samolepka na bok lodi, prostě probíhala omlazovací kůra.

Azamara Quest taky není žádný drobeček, i když na dohnání Aidy jí pár pater chybí.

Při odchodu z mola nelze minout rychlý člun záchranářů ani další pohled na nákladní část přístavu, plnou rezavých lodí všelijakého určení, které laikovi zůstává utajené.

Malá výletní smyčka po molu Santa Catalina pak končí opět před vstupním stanem. Molo bylo dnes prázdné, určitě kvůli tomu, že na místo obvyklých víkendových čtyř či pěti lodí, zde kotvila jen jedna, Aida Sol, s kapacitou „pouhých“ 2.580 pasažérů a 1.097 členů posádky. Alespoň vím, kdy se mám do Las Palmas příště vypravit.

Zobrazuji 0 výsledků
Vaše odpověď

Prosím, nejprve se .