If you´re going to San Francisco – Pokud jedeš do San Francisca, tak si buď jistý, že ve vlasech budeš nosit květiny. Tak začíná známá píseň Scotta McKenzie o jednom z nejkrásnějších měst USA – SAN FRANCISCU. Květy jsme ve vlasech nenosili, to byla ta známá 70. léta květinových dětí. Ale SF se vám bude určitě líbit nejen svými zajímavostmi a památkami, ale i četnými parky a krásnými domy. Člověk se zde určitě nenudí a ulice nahoru a dolů vedoucí k moři, to je hotová paráda. Ale začnu od začátku, vyjeli jsme v 7.30, po nutné zastávce u benzínky se dostáváme k předměstím SF. Za chvíli vjíždíme na jeden z nejdelších mostů na světě Bay Bridge a přijíždíme na nábřeží do Golden Gate Nat. Rekreation Area s krásným výhledem na Golden Bridge, který tvoří dominantu tohoto města a je velice často fotografován. Cestou také vidíme ostrov Alcatraz, známý svým vězením. Při nakupování dárků jsem přemýšlela, jestli mám vnukům koupit trika s třemi nejznámějšími vězni – Kelly, Cohen a Al Capone.

Projíždíme městem, zastavujeme u vojenského hřbitova a dále pak na Alamo square, odkud je krásný výhled na staré viktoriánské domky a v pozadí na moderní výstavbu SF. Zaparkováváme auta u nábřeží a jdeme se projít kolem moře, kde je spousta atrakcí – přístav, akvárium, lvouni, pouliční malíři a hudebníci, půjčovna kol,lavičky na odpočinek atd. Je zde velký počet restaurací a kavárniček, poskytujících občerstvení, dá se zde příjemně trávit volný čas. Při procházce potkáváte usměvavé a příjemné lidi. Dobře se naobědváte v China Town. Za prohlídku v San Franciscu stojí i další zajímavosti jako Grace Cathedral, Union Square, nejkrásnější ulice v SF Lombard Street.

Jdeme ke stanici Cable Car, stojíme frontu, čekáme až na nás dojde řada k projížďce a koukáme, jak se zde vozy křižují a na točně se ručně otáčí vozy lanovky. Lístek za jízdu stojí 2 dol. Vystupujeme nedaleko muzea Cable Car, kde je strojovna lanovky a prohlížíme si strojovnu i exponáty. U muzea si dáváme rozchod a každý kam chce. Procházím se mnoha ulicemi města, dojdu ke chrámu Františka z Assisi a jdu si chvíli odpočinout naproti do parku Washington square. Nakonec se vracím zpět k přístavišti Fisherman´s Wharf, sedím na lavičce a pozoruji procházející se lidi a nakonec si jdu prohlídnout pár obchodů. A to už je čas k odjezdu. V hlavě mi zní slova další písně o San Franciscu, kterou nazpíval Waldemar Matuška – San Francisco, tulák se vrátil zpět, San Francisco nechci před branou stát, chci se na slunci tvém hřát.