Cílem třetího dne naší cesty po západě USA je NP Sequoia and King Canyon v Kalifornii. Minule jsem psala první den, ale s příletem to byl již den druhý v LA. Po jednoduché snídani v motelu odjíždíme opět v 8 hod. a najedeme dnes celkem 400 km. Jedeme kolem ropných polí s čerpadly, ale i kolem sadů s citrusovými plody a podél nádherných hor. Asi po dvou hodinách cesty děláme první zastávku na benzínce a dáváme si malé občerstvení, hlavně kávu nebo colu, ale i zde je vše big. Na některých čerp.stanicích si kromě různých druhů smetany (vanilková, oříšková …) můžete do kávy přidat z láhve karamelovou, oříškovou, likérovou a nevím jaké ještě příchutě, no prostě to mají vymakané. A to pouze za 1 dolar (bez DPH) nejmenší a ta je asi 3dcl.

Po další 1,5 hod. přijíždíme ke vstupu do NP. Zde se prokazujeme kartičkami (vstupenka byla do všech NP kromě k Indiánům) a na dotaz sdělujeme, že jsme rodina na výletě, protože jako turisté s cestovkou bychom vstupné měli dražší. Mám vyfoceny některé ceníky (jsou tam ceny za auto, rodinu, seniory), ale nijak jsem po ceně nepátrala a nechala to na našich průvodcích. V parku jsou cedule o zákazu krmení medvědů a dokonce kontejnery jsou zamykány, aby se medvědi k odpadkům nedostali. Dojíždíme k infocentru, které je zároveň i muzeem, kde jsou různé exponáty a dovíte se o historii a vzniku NP. Zde máme vycházku na vyhlídku, prohlížíme si mohutné stromy a je zde dokonce na zemi metr na měření stromů. Pokračujeme k pozůstatku vyvrácené sekvoje a díváme se, jak pod další vyvrácenou sekvojí je udělán tunel pro přejezd aut. V parku je spousta vyvrácených a ohořelých stromů, ale to je necháváno úmyslně, podobně jako v našich pralesích. Požáry jsou dokonce ochránci parků zakládány úmyslně, a to pro obnovu lesa. Pár požárů jsme viděli, nejen zde. Při procházce si uděláme asi 20 min. výšlap na žulovou skálu Moro Rock, odkud je nádherný výhled po okolí.

deme se podívat k největšímu stromu planety – General Sherman, vysokému 83,8 m (trasa – Congress Trail). Jak jsem se těšila, že si sekvoj obejmu, ale není to jednoduché, kolem většiny sekvojí jsou ochranné ploty, kvůli bezpečnosti návštěvníků, protože mají vratké kořeny. Ale nakonec se mi to podařilo a snažila jsem se z tohoto obrovského stromu načerpat sílu. Další zastávka je u průřezu stromem, abychom si udělali představu, jak mohutné tyto stromy jsou. A to už se dostáváme k další zajímavosti parku. Tuto spadlou sekvoj používali ke svému úkrytu první squatteři a dokonce i jízdní kavalerie. Po příjemně prožitém dni v přírodě odjíždíme na nocleh do Fresna.