Přes Polsko, Kalinigrag, pobaltské státy, Sankt Peterburg a Finsko na nejsevernější bod kontinentální Evropy.

Slunce pomalu klesá k obzoru a ještě než se ho stačí dotknout začne opět stoupat. Těšili jsme se, že zrovna tohle uvidíme. Naplánovali jsme tedy příjezd na Nordkapp kolem 22.června, v době letního slunovratu kdy slunce zůstane nad obzorem nejvýše. Startujeme 10.června, dost času abychom stihli na sever Norska dojet. Poslední občerstvení v Čechách si dáváme v Trutnově v restauraci Na Bojišti. Poté vyrážíme na sever do Polska. Cesta je nudná, jen rovina. Provoz na polských silnicích je dosti chaotický, jejich kvalita nízká. Nocujeme ještě na polsko-ruských hranicích. Ráno pokračujeme, papírování ze strany ruských celníků zabere asi tři hodiny. Oprášili jsme ruštinu ze školy a tak je to příjemný rozhovor. Jakmile vjedeme do Kaliningradu, stáváme se středem pozornosti. Pořád se někdo ptá kam jedeme, odkud jsme a kolik stojí mašiny v zeljonych (v dolarech). Když se dozví , že jsme z Čech jsou všichni velice milí. Spousta jich tu sloužila na vojně. Také, když obědváme v restauraci, mnoho lidí se snámi pouští do rozhovoru. S několika pivy nám jde ruština o mnoho lépe a rozumíme skoro všemu.

Je nám skoro líto, že musíme pokračovat. V pobaltských republikách, zejména v Estonsku nás překvapí úroveň vozového parku. Nepotkali jsme snad žádné staré auto.

Jak se blížíme k severu nejsou už noci tak temné. Společnost nám dělá spousta komárů, kterých je tu opravdu mnoho. Naštěstí jsme s tím počítali a tak nejlépe funguje nastříkat se nejobyčejnějším repelentem made in Czech.rep. a zalézt do spacáku. Komáři bzučí kolem hlavy, ale nekoušou! Vjíždíme podruhé do Ruska, nyní už zkušenější z předchozího pobytu v Kaliningradu. Sankt Peterburg je obrovské město, pětiproudé silnice nás dostávají. Opět jsme všude středem pozornosti. Na mašinách jsme skoro jediní. Když zastavíme na nábřeží Něvy, spoustu lidí se chce vyfotit na motorkách. Takže všechny fotíme, někoho i vozíme. Je tu spousta nádherných děvčat, tak přemýšlíme, že bychom se zdrželi. Co kdyby se zadařilo, že? Ale vzápětí to zamítáme a pokračujeme směr Finsko. Ještě se zastavíme na večeři v hospodě. Tady se seznamujeme s Andrejem a Lenou a pozvání na daču už skutečně nešlo odmítnout. Takže dva dny pochlastáváme pivo a občas si trošku zahulíme nějaký dobrý model. V tomto směru je Rusko už moderní. Prohlídka Aurory a vůbec noční St.Peterburg s odborným výkladem se nám, naprosto zhuleným, moc líbili. Za dva dny po vystřízlivění teď už skutečně musíme pokračovat. Loučíme se jako s nejlepšími přáteli. Napadá mě, že pojem širá ruská duše prostě sedí.

Přejezd do Finska se obešel bez problémů a tak si užíváme kvalitní, široké silnice s minimálním provozem. Pořád rovina, sem tam mírná zatáčka a zase rovinka kam až oko dohlédne. A samozřejmě okolo jen lesy a jezera. Skoro nuda, ale je tu krásně. Všude i na odpočívadlech neskutečně čisto.

Takže se něco muselo stát. Rovinka mě ukolébala natolik, že jsem se nesoustředil 100% na řízení a jedna ostrá levá mě vynesla. Už jsem si myslel, že to na štěrku zvládnu, jenže ten skončil a následoval let do příkopu. Naštěstí mašina zalítla do křoví daleko ode mě. Já byl jen pomlácenej, modřiny úplně všude, motorečka skončila hůře. Ale byly to vlastně jen kosmetické vady. Levá strana bez plastů a blinkru, hnuté brýle a zkroucená podsedlovka. Co šlo jsme opravili na místě a pokračovali na sever. Transalp se projevil jako mašina, co opravdu vydrží.

Na Nordkapp dorážíme přesně na slunovrat. Jezdíme většinou do 3-4 hodin ráno, provoz je nulový a světlo jako ve dne. Spíme přes den. Za celou dobu jsme nepotkali policii takže se nám podařilo projet Norsko hodně nepředpisovou rychlostí. Zpátky ještě měníme pneu a olej v Trondheimu. Po celou dobu nám přeje počasí, 14 dnů v kuse jasná obloha.

řejedeme do Švédska a odtud z přístavu Trelleborg přeplujeme do německého přístavu Sassnitz. Na cestu si koupíme pár piveček, po kterých se tak dobře spinká… Když překračujeme české hranice zatahuje se obloha. Pršet začíná asi hodinu po návratu domů. Jak typické.