Nastává doba teoretických příprav. Pročítám celá vlákna týkající se New Yorku, a vláken souvisejících, sbírám informace od zkušených cestovatelů, občas se ve fóru na něco zeptám a 25.1.2013 sedáme na letadlo EasyJetu a míříme do Milána. Ubytování máme v hotelu Ibis. Původně jsem přemýšlela o noclehu na letišti, ale po zvážení toho, že už mi není dvacet a že nás druhý den čeká dlouhý let a pak taky časový posun, raději obětuji 59 EUR za dvoulůžkáč.

1.den

Ráno nás hotelový shuttle bus odváží na Terminál 1, jdeme na odbavení k přepážce Delty a asi za hodinu a čtvrt nastupujeme do Boeingu 767-400. Sedíme na dvojce vlevo v zadní části letadla. Let probíhá klidně, palubní servis je výborný, jídlo chutné, pití dostatek a kdykoliv k dispozici. Zkouknu dva filmy, poslouchám muziku a snažím se usnout. To se mi ale nepodaří a Martině také ne. Na JFK přistáváme 35 minut před plánovaným příletem, míříme na imigrační a já s mírným zděšením zjišťuji, že americké angličtině téměř vůbec nerozumím. Naštěstí Martina je na tom přesně opačně než já a tak všemi kontrolami procházíme bez potíží. V hale na nás čeká Martin, rodák z Teplic, který v New Yorku žije již 16 let. Známe se přes Couchsurfing, nikdy předtím jsme se neviděli, je to naše první shledání. Martin a jeho přítelkyně Daniela nás vezou do jeho bytu v Queensu, kde budeme čtyři dny. Ubytujeme se, chvíli povídáme, v čechách byl zrovna zvolen nový prezident. Dostáváme rady o cestování po NYC a další užitečné tipy a pak vyrážíme na Time Square. Jsou čtyři odpoledne a únava na nás zatím nedolehla. Když ale vystupujeme z metra na 42 Street, už je tma…..a děsná zima. Procházíme se pro Brodway a asi za hodinu a půl se vracíme do Queensu.

2. den

Probudily jsme se do slunečného rána a tak se rozhodujeme, že dnes využijeme první atrakci z předem zakoupeného New York City Passu. Opět jedeme metrem na 42 street a pak pěšky k Pier 83, odkud odjíždíme lodí na tříhodinovou okružní plavbu kolem Manhattanu.

Po příjemné plavbě se jdeme kouknou do obchoďáku Macy’s a uděláme malý nákup. Na skok jedeme ještě do Century 21, nic moc nás ale nezaujme, kupuji pouze toaletní vodu Hugo Boss pro manžela a jedeme do Queensu.

3.den

Vstáváme pozdě, počasí není nic moc a tak dnešní den věnujeme nákupům. Jedeme do Queens Center Mall. Na dnešek jsme ještě měly v plánu MoMA muzeum, ale nákupy nás tak vyčerpaly, že jsme to odložily. Večer nás Martin veze k Brooklynskému mostu. Je po dešti, světla New Yorku se zrcadlí v kalužích, je to parádní podívaná. Uděláme pár fotek, ale bez stativu se noční záběry dělají obtížně, přesto se na pár snímků dá koukat. Po mostě se dostáváme na Manhattan a za chvíli projíždíme okolo rozestavěné budovy Freedom Tower, která bude nejvyšší budovou NYC. Od Martina dostáváme výklad o dalších místech Manhattanu a asi po půl hodině se vracíme do bytu.

4. den

Dnes jedeme Megabusem do Washingtonu. Odjíždíme v půl osmý a ve Washingtonu jsme v poledne. Hned po opuštění nádraží nás hodně překvapuje velké teplo. Nevěděly jsme, jaké počasí máme očekávat (přiznávám, mohly jsme si to na netu zjistit) a nabalily jsme se jak pumpy 🙂 Svlíkáme, co se dá a míříme ke Capitolu. Poté pokračujeme po Mallu, asi hodinu věnujeme prohlídce přírodovědného muzea (Smithsonian National Museum of Natural History), projdeme kolem Washingtonova monumentu, zdálky koukneme na Bílý dům a za chvíli jsme u Word War Memorial. Pár minut zde posedíme a už značně unavené přicházíme k Lincolnovu památníku. Asi po dvaceti minutách odpočinku a doplnění tekutin v nedalekém stánku pokračujeme dál po mostě k Arlingtonskému národnímu hřbitovu. U vchodu jsme ve třičtvtě na pět a jak se dozvídáme, v pět se hřbitov zavírá. I za tak krátkou dobu na nás ale dolehla úzkost z obrovského množství obětí různých válek.

Ze hřbitova odcházíme jako poslední a jedeme metrem na nádraží. Máme více jak hodinu do odjezdu autobusu, využijeme tedy nabídku jednoho z mnoha fastfoodů. Dáváme se Whopper v Burger Kingu. Prý je podstatně větší, než jaký se prodávají u nás. Já nemůžu posoudit, nemám zkušenosti. V půl osmý odjížíme, v NYC jsme půl hodiny po půlnoci.

5. den

Ráno si balíme kufry, ale ještě je necháváme u Martina a jedeme na Empire State Building.

Není moc pěkné počasí, viditelnost je horší. Vyhlídku jsme ale nemohly přesunout na jiný den, protože čas se nám už krátí a ještě toho máme hodně před sebou.

Poté jdeme po Páté Avenue směrem na Lower Manhattan. Procházíme kolem Flatiron District, a někde mezi 20 a 18 street nás zaujme Bar Praha. Dáváme si třetinku Staropramenu za 6 USD a pak jdeme do Academy records koupit nějaké gramofoné desky, které mám na seznamu od starší dcery. Pak už se vracíme do bytu.

Rozloučíme se s Martinem a Danielou a jedeme k našemu druhému hostiteli Seanovi. Bydlí na Upper West Side, jen pár kroků od Central Parku. Sean je původem z Taiwanu, v USA už žije mnoho let.

6. den

Den začínáme návštěvou American Museum of Natural History. Hned na úvod jdeme na show Star journey. Show se koná v místnosti podobné pražskému planetáriu a je parádní, určitě jí doporučuji navštívit. Komentář namluvila Whoopi Goldberg. V muzeu strávíme asi dvě hodiny, v jedné z vitrín objevujeme Věstonickou Venuši.

Chvíli se procházíme po Central Parku a pak se jedeme podívat k hotelu Plaza. Okoukneme i vstupní halu, zjišťujeme, co se podává v místní kavárně. Je to cenově asi tak o tisíc procent nad naše možnosti a tak hotel opouštíme. Pár kroků od hotelu je jedno z největších hračkářství, tam se musíme podívat 🙂 Na chvíli mizíme z ruchu velkoměsta a vydáváme se do říše pohádek a her. Poté jdeme po Páté Avenue, procházíme okolo St. Patrick Cathedral a už jsme u Rokefellerova centra. Necháme se vyvézt výtahem do 67 patra. Dnes je slunečno, sluníčko bude zapadat asi tak za půl hodiny. Děláme fotky a pak čekáme na soumrak. Stejný nápad má nejmíň dalších 150 lidí a tak se prostor vyhlídky hodně zaplňuje. Čekání ale stojí za to. Noční New York je krásný.

V šest z vyhlídku odcházíme a míříme do Madison Square Garden, kde se dnes hraje zápas mezi New York Rangers a Pittsburgh Penguins. Vstupenky jsem kupovala předem přes StubHub, byly to jedny z nejlevnějších k sezení i tak to ale byl ranec peněz. Sedíme téměř u stropu, vidět na plochu je ale výborně. Zápas bohužel nemá potřebný spád, Rangers nehrají dobře, fanoušci to dávají patřičně najevo a když deset minut před koncem domácí dostávají třetí gól, asi třetina publika otráveně odchází. My za ty prachy vydržíme až do konce 🙂

7. den

Dnes se nám už vůbec nechce vstávat, jsme unavené. Sean už odešel do práce a my jsme ještě v posteli. Překonáme se a jdeme se mrknout do TJ Maxu. Kupujeme kufr. Cestovaly jsme jen s jedním odbaveným kufrem a teď už bychom s ním váhově neprošly. Ještě koupíme nějaké potraviny na odpoledne a druhý den, najíme se v bufetu a jdeme dát nákup do bytu.

Hoďku si dáchnem a vyrážíme do MoMA muzea. Nemile nás překvapí velice dlouhá fronta před muzeem a zjišťujeme, že každý pátek od čtyř odpoledne je do muzea volný vstup. Je za pět minut čtyři. Nicméně nemáme už na výběr, zítra k večeru už odlétáme a tak jdeme do muzea společně s asi třemi stovkami dalších lidí. I tak jsme ale nadšené. Tolik slavných a krásných obrazů na jednom místě, není hned tak někde k vidění.

Večer nás Sean pozval na jazzový koncert. Ani jedna z nás na jazzovém koncertě ještě nebyla, ani nemáme jazz v sekci oblíbených, ale je to jeden z nejúžasnějších zážitků našeho výletu. Bylo to nádherné.

8. a 9.den

Poslední den. Ještě chceme koupit nějaké dárky, míříme do Macy’s. Ve tři bychom měly být zpátky na bytě a v půl čtvrtý jít na metro, abychom byly na letišti dvě hodiny před odletem.

Ale znáte ženský 😛 Na bytě jsme byly s dvacetiminutovým zpožděním a na metro odcházely se zpožděním třicetiminutovým. Zatím jsme ale v klidu. Ten však ztrácíme, když zhruba ve třetině cesty uvízneme, kvůli zdravotnímu problému nějakého cestujícího, v metru.

Když ani po dvacetipěti minutách metro nepokračuje ve své cestě, vystupujeme a jdeme si chytit taxíka. Je ale špička, první taxík nás nechce vzít a na další čekáme více než pět minut. Kam se všechny taxíky poděly? Nebudu to natahovat, dopadlo to dobře. Na odbavovací přepážce jsme byly deset minut před šestou, v šest se zavírala.

Procházíme kontrolami, nikde není fronta, ještě chvíli čekáme před gatem a pak už nastupujeme do Airbusu A330-200 s Alitalií. Sedíme opět na dvojce vlevo v zadní části letadla. Za námi je volno, můžeme si libovolně sklápět sedadla. Palubní servis je dobrý, v porovnání s Deltou sice trošku slabší jídlo, ale vyloženě si nemůžu na nic stěžovat. Po celou dobu mírně poklimbáváme, ale náhle nás dokonale proberou značné turbulence. Kouknu na mapu, akorát jsme dorazili k francouzské pevnině. Silnější turbulence nás provázejí až do přistání v Miláně, kde jsme víc jak hodinu před plánovaným příletem. Pilot to asi vzal zkratkou 😉

Navazující let s AirOne do Prahy máme přesunutý z 11:35 na 15:10. Na návštěvu Milána nemáme náladu ani sílu, celý čas tedy trávíme na letišti. Vedle mekáče na Terminálu 1 jsou velice pohodlné koženkové lavice.

Let s AirOne rychle utíká a ve třičtvrtě na pět dosedáme na pražské letiště.

V New Yorku jsme byly od soboty do soboty a bylo to málo. Nestihly jsme spoustu věcí, které bychom chtěly vidět. Pokud to půjde a objeví se nějaká dobrá letenka, rády se tam znovu podíváme.