Již v úvodu musím konstatovat, že letošní dovolená se oproti těm předchozím jeví jako poklidná návštěva chaty. Nevím, jestli je to dobře, nebo ne, ale zatím to vypadá, že se nic adrenalinového dít nebude, dny výletů hojně prokládáme odpočinkem v apartmánu a u bazénu, nic už nás nehoní, protože téměř vše už na Korfu známe. Možná je čas uvažovat o změně místa.

21.6.

Naše čtvrtá výprava na Korfu má být zatím naše nejdelší. Hned její počátek se však příliš nevydařil, David Kulhánek, který s námi měl cestovat, si díky zásahu policie, která jej v Praze

pokutovala za kouření na zástávce, nechal ujet autobus Student Agency. Narychlo jsme tedy vymýšleli jiný plán, kdy se potkáme na půl cestě v Brně. Díky internetu a leteckých fotek Brna jsem vybral místečko, kam se David mohl dostat za 15 minut pomocí MHD a my naopak z dálnice. Aby to Davidovi nedělalo potíže, vybral jsem objekt, který je v Brně pouze jeden – obchodní dům IKEA, který je vedle benzínky OMW. Vše jsem Davidovi popsal do posledního detailu včetně čísel MHD dopravy. Kolem 20té hodiny jsme od něj dostali SMSku, že úspěšně dorazil na místo a čeká nás. Proto nás dost překvapilo, když jsme kolem 21hodiny na dohodnuté benzině OMW Davida nenašli. Až díky telefonátu s ním jsme zjistili, že sice je na benzince OMV, ale bohužel na úplně jiné, někde v centru. Prý jej tam poslali dobří Brňáci. Přitom mu vůbec nevadilo, že tam došel pěšky (když měl jet MHD), že tam není žádná IKEA, dokonce mu nebylo ani divné, že jediná dálnice, která vede kolem, se teprve staví. No, naštěstí jsme se nakonec nějak našli.

Jen pro úplnost uvádíme ceny na cestě:dálniční známka ČR 7 dní 200Kč, Rakousko 10 dní 233Kč, Itálie 10,90euro. Benzín u nás kolem 30Kč, v Rakousku 1,239euro, v Itálii benzín nejdražší, proto jsme nekupovali. Nejlevněji vychází benzín na Korfu, 1.09euro, tj. téměř stejně, jako u nás. Trajekt pro 5 osob včetně auta tam a zpět 486euro, letos na rozdíl od loňska žádný palivový příplatek navíc.

22.6.pátek

Dojezd do Benátek 9:30, zajímavostí bylo, že jsme se setkali před trajektem a následně na trajektu s kolegou z FÚ v Šumperku.

23.6.sobota

Dojezd na Korfu OK, mezipřistání na pevnině v přístavu Igumenitsa, kde vystoupil výše uvedený kolega (taky jede do Řecka na téměř stejně dlouhou dobu, jako my). Pavla byla překvapena, že už jsme přijeli, čekali nás o den později. Ubytování jsme dostali ve stejném apartmánu, jako v roce 2006, tj. předposlední apartmán dole. Měli jsme na výběr ještě poslední apartmán, Blanka se rozhodla pro tento. Poslední apartmán má však jednu výhodu – na venkovní stolek nesvítí ráno ani odpoledne sluníčko. Možná příště.

24.6.neděle

Vyjeli jsme člunem pouze z přístavu v Liapades. Vyzkoušeli jsme obě baterie, naštěstí zatím pořád ještě drží.

25.6.pondělí

nemohu si zpětně vzpomenout, co jsme dělali 🙁

V noci nás však všechny začala budit Blanka s křikem,ať sbíráme prádlo venku na šňůře, že se blýská. Uklidnila se až poté, co jsme ji přesvědčili, že to byl pouze odraz od mé modré LED diody na mém mobilu :-).

26.6.úterý

opět výlet pouze z přístavu v Liapades, vzali jsme s sebou kolegy z Hradce Králové, kteří bydlí nad námi. Jsou celkem fajn. Večer jsme se společně dívali na Roming, odvděčili se nám abstinentům lahví vína :-(.

Gabka tvrdila, že má úpal a že zůstane raději celý den vapartmánu (že by David?)

27.6.středa

Výlet do Paleokastritsa, naše nové známé jsme vyvezli do kláštera, cestou zpět jsme bohužel udělali díru do člunu. Kdyby se to alespoň stalo na vodě, ale ono ne, díru jsme si museli způsobit o větev, když byl člun na autě. Edita nám dovezla lepidlo na člun, cena není zrovna malá – 16,50euro, tj. kolem 5 stovek. Snad to alespoň bude držet.

28.6.čtvrtek

Z důvodu nutnosti vytvrdnutí lepidla jsme byli nuceni vytvrdnout pouze u bazénu i my.

29.6.pátek

Výlet do Ermones, vzali jsme s sebou 2 pražačky, už to příště neuděláme. Velké vlny, ale jinak to šlo.Gabka jela pomáhat Davidovi na Paradise Beach.

30.6.sobota

Výlet do Kerkiry, procházka kolem Myšího ostrova a letiště, nákup v ENA, LIDL a v centru Kerkiry. Zpátky úprk s brašnou plnou nanuků, zásoba na další týden.

1.7.neděle

Martina i Gabka jely pomáhat Davidovi na Paradise Beach, na dnešek mají 240 lidí. Proto jsme se s Blankou rozhodli, že se nikam nebudeme honit a udělali jsme si údržbový den – zalepili lehátko, seznámili se s turisty z Jihlavy a pak už se jen plácali u bazénu.

2.7.pondělí

Výlet do Sidari, řídila Martina, ať se taky trošku pocvičí. Moc se jí to nelíbilo. Zapůjčený MDA od T-MOBILE totálně zklamal, kromě zvuku vypadl už i program TOMTOM. Je to pěkný šmejd, škoda, že jej mám jen zapůjčený a nemohu jej tedy reklamovat, to bych si zgustl. Cestou člunem ze Sidari do Peroulades se nám kupodivu po 3 letech podařilo nalézt další přístup k moři autem. Byl celý zarostlý v rákosí a musel jsem přesvědčit právě odjíždějící Němce, aby mě vzali k první civilizaci, tj. k první asfaltové cestě. Bylo to cca 3 km. Tam jsem se rozhlédl, zaznamenal pozici na GPS a pelášil zpátky k moři. Snad tu cestu z vnitrozemí autem najdeme.

3.7.úterý

Agios Georgios – nádherné vlny, na Korfu nevídané. Přestože nemáme rádi písečné pláže, na ty vlny se to hodilo. Když však Blanka po dvouhodinovém blbnutí ve vlnách zjistila, že nepříjemným vedlejším jevem jsou plavky plné řas, neváhala a udělala pro celou pláž u sprchy striptýz. Rychle s ním však skončila, když zjistila, že se poblíž nachází celá česká výprava :-). Seznámili jsme se s Poláky z Krakowa. Dále jsme pokračovali do Arilas, kde jsme byli poprvé a líbilo se nám tam. Bazén hned na pláži, kousek dál si holky našly boxera, o kterého se mohou starat (psa). Byly velké vlny, takže jsme člun z auta ani nesundali, ale ještě se sem jistě vrátíme, celkem dobrý příjezd k moři, pláž sice písečná, ale možnost přejet na poměrně velký kamenitý ostrov, který je ještě dosažitelný naším člunem. Cestou tam jsem sjížděli serpentiny (dostali jsme se tam z konce pláže Agios Georgios). Zpět jsme jeli přes městečko Arilas na Kerkyru, ale stejně jako minule jsme se už neuměli vrátit přes Lakones a Paleokastritsu, takže jsme najeli na cestu, kterou normálně jezdíme ze Sidari. Ale domů jsme dojeli. Cestou jsem neodolal a koupil si velkou mušli a když říkám velkou, tak myslím skutečně velkou.

4.7.středa

Gabka opět pomáhá Davidovi na pláži, vyrazili jsme tedy objevovat nová místa. Proslavená pláž Glifada nás hodně zklamala, je sice obrovská, ale samý slunečník a hotel. Vše jen písek a nic jiného. Proto jsme se rozhodli přejet na pláž u vesnice Mirtiotisa, která je nad Glifadou a pod Ermones. Krásná pláž, ale hrozná cesta. Pláž sice písčitá, ale prokládaná skálami, plaval jsem asi půl kilometru k Ermones, na dně jen a jen písek, vypadalo to jako poušť pod vodou. Spolu s odrazy slunce z hladiny to vypadalo moc pěkně. Odpoledne dorazil balík z Ostravy, posílaný Zdeňkem se satelitním přijímačem. Poštovné 695Kč, došel za 8 dní. Vše jsem hned zapojil a funguje to. Zvláštní je, že tady chytají Astru 19,2 na parabolu o průměru pouhých 35cm, ale je to na hranici.

5.7.čtvrtek

Hodně silný vítr,proto pouze výlet do Kerkiry, ve velkém nákup různých duperel, korálků a perliček. Asi si doma založíme bižuterii. V LIDLu jsme zase nechali 2 tisíce. Tyhle nákupní výlety jsou nejdražší částí naší dovolené. Večer nás však Blanka odměnila novým tanečním stylem. Poté, co jsme si utřeli slzy smíchu, jsme jej hromadně nazvali „rychlý striptýz“. Došlo k tomu tak, že jsme pozorovali velkého brouka, který se chytil na mucholapku nad Blančinou postelí. Protože byl opravdu velký, tak se po mucholapce sunul. Dělali jsme si srandu, že má ulepené nožičky. A ono to byla pravda, byl tak velký a silný, že se mu podařilo se z mucholapky uvolnit. SOučasně však taky byla pravda, že byl ulepený, takže spadl přímo na Blanku. No a pak už následoval popisovaný tanec, doprovázený bleskurychlým svlékáním.

6.7.pátek

Pláže Liapades

Protože mě začaly pobolívat záda, vypravili jsme se pouze na pláž do Liapades a dobře jsme udělali,zpět jsem se nemohl ani dostat do člunu a po pláži jsem se k autu sunul jako krab, jenom mnohem pomaleji. Při návratu jsem se zastavoval u Vagenknechtů, Theo chtěl po Blance, aby popojela naším autem a ta mu to ráda splnila a to hned našestkrát, než se jí podařilo zajet tam, kam chtěla 🙂

7.7.sobota

V důsledku housera jsem zůstal ležet na pokoji a rodina tvrdila, že je se mnou solidární. Ve skutečnosti měli strach na vodu beze mne. Alespoň je vidět, jak jsem nepostradatelný. Ráno mě Pavla namasírovala a doporučila klid a teplo. Zdá se, že to pomohlo. Na rozdíl od minula jsem byl fit během jednoho dne. Jenom mne mrzí, že pořád nemůžu přijít na to, čím to bude, zda matrací, prochladnutím nebo něčím jiným.

8.7.neděle

Výlet s našimi novými známými (Helena a Mirek Milota z Jablonce nad Nisou) do Ermones. Gabce se zalíbilo skákání v krápníkové jeskyni a i já jsem nakonec usoudil, že je to nejkratší cesta zpět k vodě. Největší zážitek nás ale čekal na chobotnicové pláži, kde se mi podařilo ukecat svalnatého Itala, aby holky svezl na jeho SkiJetu. Byl to zatím nejsilnější SkiJet, jaký jsem na vodě viděl – 1100kubíků, což je na obsah víc, než celé naše autíčko a co do výkonu má asi 3x tolik koní :-). Myslel jsem, že holky jen proveze po zátoce, ale s Gabkou zajel až k jeskyni s potopeným vrakem a s Martinou zase vyrazil tak rychle, že ji málem ztratil už při strartu. Pak se k večeru v zátoce předváděl a asi to byl skutečně mistr, protože mu všichni tleskali za akrobatické kousky, které předváděl.

V noci jsem nemohl díky zad spát, tak jsem se vypravil na Internet na pláž. Tam jsem si m.j. našel informaci o zemětřesení, které tady bylo. Celá informace je na http://www.ceskenoviny.cz/cestovani/aktualityzahr/index_view.php?id=260164 , zde alespoň výňatek:

Západní část Řecka zasáhlo dnes časně ráno zemětřesení. Nezpůsobilo sice žádné významnější škody, ale vyvolalo paniku mezi obyvateli řady míst, takže lidé ze strachu vybíhali na ulice. Zemi však nadále sužují i požáry – největší z nich u Atén se hasičům ani po třech dnech nepodařilo zvládnout a řada dalších ohnisek neutuchá v dalších částech Řecka, jehož porosty jsou vysušeny na troud trvajícím suchem. Informovaly o tom dnes tiskové agentury.

Dnešní zemětřesení mělo podle seizmologického ústavu v Aténách intenzitu 5,1 stupně Richterovy škály, jeho epicentrum leželo pod mořským dnem mezi ostrovem Korfu a pevninou. Otřesy byly cítit i na dalších ostrovech Jónského moře i na řecké pevnině. Zatím nebyly hlášeny žádné výraznější škody ani zranění lidí.

Podle odborníků jsou dnešní záchvěvy půdy jen dozvukem většího otřesu z pátečního večera. Ten dosáhl intenzity 5,8 stupně Richterovy škály a vyvolal znepokojení obyvatel zasažených oblastí. Po něm následovaly tři menší otřesy (registrované ale prakticky jen seizmology) a nyní silnější otřes nad ránem. Odborníci nevylučují ještě další dodatečné záchvěvy, uvedla agentura DPA.

9.7.pondělí

Vyrazili jsme z přístavu Paleokastritsa s tím, že se podíváme na moře až pod andělský hrad. Celkem jsme byli překvapeni, že jsme tam narazili na pláž. Ještě víc jsme byli překvapeni, když jsme zjistili, že celá dlouhá pláž je tvořena kamínky takové velikosti,že netlačí a přitom se nelepí jako štěrk. Naopak jsme konstatovali, že se v nich dá ležet úplně bez karimatek – stačí si vyhloubit lůžko a chvíli vydržet, než trošku zchládnou. Jsou totiž hrozně horké od sluníčka. Pak už se v nich výborně chrupká.

10.7.úterý

Ráno jsme se rozhodli, že zopakujeme náš výlet do Arilas a to především proto, že jsme minule zapomněli fotoaparát a kameru a ještě jsme tam nikdy nefotili. V jedné ze serpentýn Martina pronesla: „Tady jsme minule zjistili, že s sebou nemáme kameru.“ Na můj dotaz, kde je kamera tentokrát, jsme došli ke zjištění, že zůstala v apartmánu na posteli. Takže jsme výlet do Arilas změnili na opakovaný výlet na andělskou pláž, protože se nám včera moc líbila. Ani tentokrát jsme nebyli zklamáni.

11.7.středa

Původně jsme se dohodli, že přijmeme pozvání Edity na výlet jejich prosklenou lodí na barbeque na Paradise Beach. Ráno před odjezdem jsme chtěli ještě udělat pár fotek, bohužel při focení Gabka spadla a celá se podřela o asfalt. Navíc přišla Edita, že jsou velké vlny, takže jedou pouze na pláž Rovigna. Takže jsme celý výlet odpískali a zůstali na pokoji. Původně jsme si říkali, že budeme muset dávat pozor na blížící se pátek třináctého, ale asi přišel o dva dny dřív, protože po ranním pádu Gabky k večeru spadla tentokrát Blanka v koupelně a narazila si dost koleno. Místopřísežně zde prohlašuji, že nešlo o žádné domácí násilí, maskované uklouznutím na mýdle. Bohužel v noci to vypadalo, že pro Blanku dovolená skončila, protože koleno ji hodně bolelo, chladila to ledem a mazala všemi mastmi.

12.7.čtvrtek

Díky domácího lazaretu, kdy se Gabka vzpamatovávala z pádu na asfaltu a Blanka z pádu v koupelně jsem vyrazil s Mirkem a Helenou na výlet pouze sám. Jeli jsme do Lakones, Makabrades a pak do kláštera v Paleokastritsi. Výlet jsme chtěli zakončit vyjížďkou na člunu po jeskyních Paleokastritsa, hodně však foukalo a Helena měla nahnáno, tak jsme se vrátili zpět.

13.7. pátek

Ráno přijela Lucka s Davidem z Prahy, nejdříve chválili naši „loď“. Byli jsme na to patřičně hrdí, ale jen do doby, než jsme zjistili, že oni mají rychlý 6ti metrový motorový člun. To pak označení „loď“ pro náš gumák zní jaksi nepatřičně. Gabka i Blanka jsou naštěstí již ve stavu, že se opět zajímají o výlety na moři, tak jsme pro dnešek zvolili lehčí formu – výlet na lodi s proskleným dnem s Editou. A dobře jsme udělali, protože jsme na Paradise Beach byli poprvé svědkem toho, jak se převrátil motorový člun. Zůstal sice na hladině, ale jen špičkou, těžký motor jej táhl ke dnu. Tak jsme měli možnost sledovat v přímém přenosu celou záchrannou akci. Kdyby měli nafukovací člun jako my, tak by se jim to nestalo.

14.7.sobota

Výlet do Peroulades a Sidari, poprvé jsme se spouštěli na vodu na nově nalezené pláži, která dostala název „chýšová pláž“ a to především díky přístěnku, postaveném na této pláži. Jinak tam už není vůbec nic. Přesto je tato pláž výborná zejména svou polohou (kousíček od mušličkové pláže) a taky tím, že je kupodivu zaznamenána v mapě, kterou jsme získali od pražských potápěčů. Škoda, že to byl už poslední výlet s Helenou a Mirkem, jsou moc fajn. S Mirkem je velká sranda, viz např. jeho výrok, že se vrací z cest ošlehán vlastními větry, případně že voda v Editině bazénu je příliš tvrdá, což ověřil skokem do bazénu (pro neznalé dodávám, že Edita tento bazén už přes 3 roky nenapustila:-).

15.7.neděle

Původně jsme chtěli Helenu s Mirkem vzít na výlet po plážích Liapades a možná i do jeskyní Paleokastritsa, kde jsme se s nimi minule kvůli počasí nedostali. Helena se ale včera spálila, tak se bude dnes léčit.

16.7.pondělí

S hrůzou si uvědomujeme, že začíná poslední týden naší dovolené. Je to neskutečné, jak to vše uběhlo. Mnozí se nám diví, že jsme na Korfu už počtvrté, ale i tuto dovolenou jsme pořád ještě nestihli vše, co bychom zde chtěli stihnout. Za ten poslední týden to už asi nedoženeme, tak snad možná zase příští rok, kdo ví. Přijel nový turnus, jsou to první účastníci zájezdu, kteří nás tady přežijí, tzn. budou odjíždět později, než my. Jeli jsme na výlet do Agni, tam jsme se však přes ucpanou cestu čističem kontejnérů nepodařilo dostat, tak jsme jeli dál a zajeli do přístavišťátka v městečku …. Je to stejná odbočka, jako do městečka Kalami, jen v závěru se odbočí doleva a ne doprava. Je tam však jakási past na turisty, téměř se tam nedá otočit. Bohužel to odneslo zadní světlo našeho miláčka. Propříště doporučuji jet do městečka ….., ale těsně před cílem nesjet dolů k přístavu, ale odbočit doleva. Dostaneme se tak na pláž, ke které se dá přijet autem až k moři. Co se týká samotného výletu, tak kromě obdivování nádherné jachty jsme přistáli u pláže, tvořené několika obrovskými bílými balvany s rovným nakloněným povrchem. Gabka si tady nachytala přílepky a všechny je hned na pláži zaživa snědla. Zjistila, že chutnají lépe, když z nich ponechá pouze sval a tmavý váček odstraní. Ten prýc chutná po rybině. Cestou zpět jsme se ale raději stavili nakoupit normální jídlo do LIDLu. Toto byla už naše druhá cesta ve stejný den do Kerkyry, protože jsme se tam museli stavit ještě ráno za nákupem dalších korálků a v tomto obchodě v pondělí nemají otevřeno do večera. Taky nám v Minoan Lines řekli, že lístky stačí potvrdit v 6:00 před odjezdem trajektu, pouze v případě, že bychom si chtěli termín přeložit na jiný den, je nutno toto provést nejlépe několik dní předem.

17.7.úterý

Seznámili jsme se s novými rekreanty, Hankou, Pavlem a jejich 6ti letou dcerou Verunkou. On je potápěč, byl 9 měsíců v USA, má perfektní vybavení – podvodní blesk za 1900dolarů, housing na fotoaparát za 3000dolarů. Na první výlet jsme vyrazili do Ermones do krápníkové jeskyně a pak taky do pětiprsté jeskyně. Pavel byl unesen, jen pořád litoval, že si s sebou nevzal své vybavení.

18.7.středa

Výlet s Hankou a Davidem do Peroulades a Sidari. Pavel si tentokrát již vzal podvodní kryt na fotoaparát i světla, bohužel se mu podařilo vybít barerii pořízením téměř 400 fotek ještě předtím, než mohl fotoaparát použít ve vodě. No nevadí, alespoň jsem konečně našel někoho, kdo mě překonává v počtu pořízených fotografií. Blanka s námi nebyla, poněvadž se rozhodla začít pomalu připravovat přesun naší domácnosti zpět domů. Patří jí za to náš dík, protože celá rodina balení srdečně nesnáší.

19.7.čtvrtek

Výlet do Ermones na chobotnicovou pláž, prohlídka slizových krápníků, krátký výlet do Modré laguny. Cestou jsme se asi na hodinu stavili v pětiprsté jeskyni, kde jsme nafotili nádherné fotky a video a to jak pod vodou, tak nad hladinou v jeskyních. Pak jsem ještě pořídíl pár rodinných podvodních fotek na chobotnicové pláži. Na přání Hanky a Pavla jsme ale museli spěchat do Kerkyry, kde jsme se chtěli „zúčastnit“ zájezdu lodí Calypso Star za ostrov Vidos. Bohužel díky nesprávným informacím od průvodkyně CK Pradok p. Valerie jsme přijeli tak, že nás na výlet již nevzali. Takže možná příště. Jen pro úplnost dodávám, že Calypso Star vyplouvá ze starého přístavu v Kerkyře každou celou hodinu a to až do 18:00, v sezoně někdy až do 20:00. Je to loď s proskleným sklem, která vyváží turisty na lachtaní show, která se koná za ostrovem Vidos, zřejmě na nějakém plovoucím pontonu nebo něco takového. Zvažujeme, že se tam příště zkušíme podívat naším člunem, poněvadž výlet stojí 14eu dospělý a 8eu dítě. Na letácích sice slibují nádhernou podívanou lodním dnem, ale dle zkušeností víme, že toho na dně k vidění zase tolik není. Cestou zpět jsme se stavili naposledy v LIDLu, kde jsme nakoupili zeleninu a maso na opožděnou oslavu Martinčina svátku.

20.7.pátek

Lenka s Pavlem odřekli na poslední chvíli plánovaný výlet do Lakones, Markades a Paleokastritse, kde jsme měli fotit podvodní jeskyň a krmení rybiček. Nakonec se ale ukázalo, že to vlastně bylo dobře, protože jsme díky toho zažili nejkrásnější den celé dovolené, který jsme strávili s Lenkou a Davidem Steinerem. Ráno jsme zajeli na Vagenknechtovu pláž, kde jsem vylezl jako kamzík na skálu a vyhlížel příjezd Lenky a Davida na jejich lodi. Celý den jsme pak blbli za motorovým člunem na létající duši, až jsme při tom málem vypustili ty naše duše. Blanka získala díky svému umění udržet se na duši, tažené člunem, nejdéle, přezdívku „pijavice“. Pak jsme vyrazili oběma loděma do jeskyní na pobřeží Liapades. Tady došlo ke kuriozní akci, kdy jedna loď musela tahat a zachraňovat druhou. Ačkoliv se to zdá k nevíře, zachraňovanou lodí nebyl náš gumáček, ale Davidův motorový člun. Při manévrování před kotvením u jeskyně se Davidovi totiž do lodního šroubu chytlo vlečné lano od duše, což mělo za následek jeho okamžité namotání a stažení duše pod vodu. David sice motor ihned vypnul, ale problém byl v tom, že jsme byli na volném moři kousíček od ostrých kamenů na pobřeží. Proto nás Gabka s naším člunem odtáhla na laně na volné moře, kde se nám s Davidem po chvíli námahy pod vodou podařilo lano odmotat. Naštěstí bylo jak lano, tak duše nepoškozené, takže jsme se všemu mohli jen zasmát. Celý den jsme na rozdíl od předešlých dnů hodně natáčeli a fotili, nejfocenější osobností byla Cony, což je nádherná fenka Lenky a Davida, pochází z Krnova a je to retrívr. Zpočátku se nás bála, ale myslím, že si na nás nakonec zvykla. Je to vyloženě vodní pes, pořád se cachtala, skákala do moře ze člunu i ze skal, lovila vše, co jsme jí házeli a taky fungovala jako tažný pes. Den jsme zakončili experimentální kuchyní, kdy Blanka usmažila lilek a Lenka se pokusila připravit ježovky, které jsme k večeru nachytali.

21.7.sobota

Ráno jsme svedli boj, zda už zůstat v apartmánu a balit (názor ženské části), nebo ještě naposledy vyjet na moře a užít si poslední den dovolené s tím, že balit můžeme celou noc a vyspat se pak můžeme na trajektu (můj názor). Naštěstí jsem si tentokrát vyjímečně prosadil svou a vývoj situace mi dal za pravdu. Nejenže jsme v noci vše stihli sbalit (nešli jsme však vůbec spát), ale navíc jsme strávili jeden z nejpěknějších dnů dovolené. Holky jenom pořád litovaly, že už nejdou přebookovat jízdenky na pozdější datum. Poslední den dovolené jsme strávili na pláži, kterou jsme my pojmenovali kamerová, místní jí však říkají Modrá laguna, podřídíme se jim tedy.Už v přístavu jsme se setkali s českým potápěčem Pepou a jeho synem Honzou. Pořád si nás dobírají kvůli našeho člunu. Do Modré laguny přijel nejen Pepa s Honzou, ale i David s Lenkou a taky Mirek Vladyka, který je hrozně fajn, strávili jsme s ním celý den, my jsme jej povozili na našem člunu, jeho děti si půjčily naše torpédo a oni zase na oplátku vzali Gabku s sebou na ponor s automatikou a navíc jí udělali krásné fotky, které jí Honza ještě v noci vypálil a poslal po Lence s pěkným dopisem. Asi se mu Gabka líbí :-).

22.7.neděle

Po celonočním balení jsme zahájili den návštěvou u Vagenknechtů v 1:30 ráno. Srdečně nás zvali zase na příští rok, ještě předtím však přislíbili, že přijedou na podzim za námi do Ostravy (mají se vracet začátkem listopadu). Cestou na trajekt jsme si uvědomili, že jsme včera byli tak zaujati zážitky z pláže, že jsme úplně zapomněli nabrat plnou nádrž benzínu. Protože na Korfu ráno a ještě k tomu v neděli nikdo nepracuje, budeme muset vzít drahý benzín v Itálii. Cestou měla Gabka štěstí, viděla hejno asi deseti delfínů. Sice pro nás utíkala, ale my jsme to už nestihli.

23.7.pondělí

ráno příjezd do Benátek

24.7.

V ranních hodinách příjezd domů, všichni do postele, Zdeněk do práce a to zase na téměř celý rok 🙁

Shrnutí: svorně jsme konstatovali, že dovolená byla příliš krátká a plno věcí jsme nestihli, takže se na Korfu musíme příští rok zase vrátit. Z věcí, které jsme plánovali a nestihli, budu jmenovat alespoň návštěvu KumQuatu, přenocování na pláži, nákupy v LIDLu, plavbu za ostrov VIDOS na lachtaní show naším člunem.

V celém mém vyprávění jsem nějak pozapomněl na jedny naše sousedy, kteří přijeli stejně jako my autem z Ostravy. Provozují m.j. bufet a tenisové kurty v muzeu Landek. Zpočátku se příliš neprojevovali, ale pak s nimi byla o to větší legrace. Ono se to těžko popisuje, ale aspoň pro nás zapíšu pár hlášek, kterými nás obveselovali:

Nejraději sedím na balkoně s prstem vraženým do nosu

Moje manželka sedí na pláži s takhle roztaženými prsty, aby se opálila i mezi nimi.

Mladý zvrací po pijatice na WC-asi sežere mísu

Počešťovali si řecké názvy, např. Chalkiprdy (Acharavi) nebo průtok lásky (kanál lásky), Linadapada (Liapades)

Za mlada jsem byl mucholapka, teď už jsem jenom lapka

Když se Hanáci dívají večer před apartmánem na film z notebooku, tak vypadají jako 4netopýři v kině na koloběžce, vpředu ten největší a ti vzadu hovno vidí

Když jsem se mladého ptal, jak si užil noc, tak řekl, že honil v ložnici netopýra, tak jsem mu řekl, že to měl ještě dobré, já jsem si honil svojeho

Mám na autě ještě pořád zimní pneu, když se mě nějaký obejda na Pantokratoru ptal proč, tak jsem mu řekl, že jsem čekal, že v 1000m už může být sníh a nemůžu za to, že je tam 50 stupňů ve stínu.

Moje auto jelo na Pantokrator tak dobře, že mu teď půjdu olízat ty jeho zimní gumy.

Dceru 7x opíchaly vosy u bazénu a za 2 dny se konečně dostalo i na zeťáka

Náš pes čivava sere pod koberec a čůrá na prodlužovačku.

Na terase jsme si nechávali dozrát broskve. Od souseda jsme se dozvěděli:“Vy si nás testujete, ale my jsme ty nastražené broskve ani neolízli. No dobře, olízli, ale neukousli jsme z nich ani prdel.“

Třešničkou na dortě bylo, že nám druhý den Pavla, která uklízí v našem apartmánu a je naší známou, ohlásila, že si při úklidu za naší nepřítomnosti vzala broskev, se kterou ji nachytal náš udivený soused, který o stejných broskvích prohlašoval, že jsou jako test nastraženy na ně.

Otvírací doba ENA:

dobrý 0,7eu, 8ovocných jogurtů 125ml 1,5eu a 1,8eu, salámy LIDL

1,7eu slevněno na 1eu – 200gr krájený vakuovaný, trvanlivé mléko

0,65

ENA (něco jako naše MAKRO, proto ceny bez DPH)

meloun 0,26, kroasan 0,26, zelená okurka 0,27, suchary 520gr 1,10eu,

šunka 0,8kg krájená 1,91eu

Epilog:

Nakonec se naštěstí nevyplnil můj předpoklad, že dovolená se bude podobat pobytu na chatě, nakonec nám čas zase nestačil, jak už ostatně bývá na našich dovolených zvykem. Díky lidí, které jsme poznali a ze kterých se vněkterých případech stali přátelé, byla tato dovolená jedna znejpěknějších, které jsme zatím prožili. Sodstupem času se nepotvrdilo ani to, že po ukončení této dovolené bude na skoro celý rok snaším cestováním konec. Během následujícího roku navštívíme tolik zemí a míst, jako jsme zatím nenavštívili za celou dobu našeho cestování. Ale to už je jiný příběh.