Jeden den pobytu na Mallorce jsme si vyhradili na cyklovýlet. Z Čech jsme si vezli s sebou jen přilby, s tím, že si kola půjčíme na místě. Kolo se dá půjčit v každé půjčovně aut, ceny se odlišují zda je to kolo obyčejné na takové projížďky po městě, či zda je to kolo horské.

V přízemí našeho apartementu, se jedna půjčovna nacházela. Půjčovné na den bylo 8 Euro pro horské kolo. V nabídce bylo asi 10 ks kol v barvě modré, nebo červené, nicméně technický stav těchto kol nebyl na valné úrovni. Docela jsme vzali na lehkou váhu brát s sebou nějaké vybavení, přesto že náš plán byl cca 35 km v jednom směru.

Paradoxní je, že po nás nechtěli ani žádné doklady nebo zálohy, jen jméno, přijmení a ve kterém hotelu bydlíme. Zaplatili jsme hotově, dohustili jsme pneumatiky a vyrazili jsme.

Naše cesta vedla z Playa de Muro, konrétně od zastávky Las Gaviotas na jih. V zástavbě rekreačních objektů, hotelů, obchodů je obvykle krom hlavní třídy vyhrazen jeden oddělený jízdní pruh pro zásobování, parkování a cyklisty. Už po 1 km jsem se vracel, neboť jsem zjistil únik vzduchu ze zadní pneumatiky. V půjčovně jsem bez problémů obdržel jiné kolo a vyrazil jsem zpět. Můj syn si mezitím koupil cyklomapu Mallorky na křídovém papíře za 5 Euro. Letmým pohledem do mapy jsme zjistil, že cyklotrasy jsou v podstatě všechny silnice na Mallorce, akorát je čárkami nebo tečkami upraveno, které silnice jsou s hustým a které se slabším provozem. Vydali jsme se tedy na jih po hlavní silnici která spojuje všechna velká střediska v severovýchodní části ostrova.

Prvním městečkem na trase byl Can Picafort, před nímž je kreslen kemp, nyní je to však pouze chatová oblast, i písemným dotazem na infocentrum v Palmě jsem zjistil, že klasický kemp se pro stany zde není. Míjíme supermarket Eroski (je asi o 30 – 50% levnější než třeba Spar, kterých na každé ulici několik), projíždíme městem a za kruhovým objezdem pokračujeme po silnici Ma12 na jih.

Jedeme po hlavní silnici Mallorským venkovem, cesta je mírně do kopce nebo rovinatá, na trase jsou pouze dva sjezdy a stoupání ke korytům v této době (červen) vyschlých řek. Silnice má dobře viditelné kilometrovníky. Asi po 14 km odbočujeme na Ma 3331 a sjíždíme do vesnice Colonia de sant Pere, kde je plážová promenáda, a je zde taky obchůdek. Za vesnicí se vracíme na hlavní silnici a jedeme směr Betlem, kde je zástavba vilek a domků, nicméně neviděl jsem zde nějaké obchody nebo restarace. Za Betlemem už pokračuje jen kamenitá vozová cesta, kde je potřeba mít opravdu horská kola, a kopíruje pobřeží s několika krátkými, ale prudšími úseky s klesáním nebo stoupáním. Po pravě straně se vztyčují vrcholy Morei a Puig de sa Tudossa a nalevo jsou nádherné scenérie azurově modrého moře a pohledů na protějčí poloostrov Alcúdia a celé pobřeží. Přijíždíme na konec cesty, kde nápis v mapě označuje pláž Es Caló…no pláž, místo, kde je molo pro kotvení jachet a možnost vlézt do moře a vykoupat se, čehož využíváme.

Podle mapy zde cesty končí a poloostrov s Cap de Farrutx se nedá objet, takže se vracíme stejnou cestou zpět. Kolo dobře skáče po kamenité cestě, a při dojezdu do vesnice Betlém zjišťuji, že mám zadní pneumatiku úplně prázdnou…vidina toho, že vedu kolo 30 km do místa pobytu není ideální, zavolal jsem tedy na telefonní číslo nalepené na reklamě půjčovny a sdělil jsem svůj problém operátorce, která se v telefonu ozvala. Za chvíli mi zazvonil telefon a majitelka půjčovny se ptala, kde jsem a jestli chci odvézt, nebo jiné kolo. Chtěl jsem to druhé a asi za půl hodiny opravdu přijelo auto a paní mi z kufru vytáhla kolo a tohle píchlé si vzala….mimochodem bylo to gratis.

Cesta zpět už proběhla bez nejmenších problémů.

Na Mallorce se na cykloznačení moc nehraje, a přesto, že některé cesty byly přímo v mapách značeny jako cesty pro horská kola, v reálu nebylo žádné označení ani směru ani kilometrů. Pokud chcete vyjíždět na delší vzdálenosti od místa pobytu, nejspíš se nevyhnete použití frekventovaných silnic. Souvislejší trasy podél pobřeží, vyjma turistických oblastí v podstatě neexistuje. Přesto je výlet na kole přijemným zpestřením pobytu na Mallorce.