Po třech dnech strávených ve starobylé Granadě jsme se přesunuli půjčeným Citroenem o 213 kilometrů níže na jih do malebného městečka Marbella. Ta je známá svým náměstím Plaza de las Naranjas, kde si pod stromy s pomeranči můžete vychutnat sklenku sangrie za zvuku romantických hitů zdejšího kytaristy. My si ještě udělali výlet do města v oblacích, známého jako Ronda.

Marbella, město zamilovaných

Po příjezdu do Marbelly jsme se ubytovali v kempu Marbella Playa, který se pyšní velkým bazénem a krátkou vzdáleností od moře. My se však už těšili na výlet do města, kam jsme se vypravili místní autobusovou linkou. Centrum města je od kempu trošku dál, ale spoje jezdí celý den. Marbella je ideální město pro romantickou procházku a večeři při svíčkách. V ulicích to žije a z každé restaurace se linou zamilované španělské tóny plné vášně i něhy. Skutečným klenotem, kterým Marbella láká k návštěvě, je náměstí Plaza de las Naranjas, které je zaplněné stromy nesoucími pomeranče. Pod nimi jsou seřazené stolky místních restaurací a opodál postává španělský kytarista, který celou scénu doprovází písněmi zamilovaných.

Ani na minutu jsme s Ivetkou neváhali a posadili se k nejbližšímu stolku. Objednali jsme si pravou španělskou sangrii, která se podává ve džbánu s prapodivnou naběračkou. Uvnitř nádoby plave nejrůznější ovoce a na misku vedle jsme dostali také hromádku oliv. Pohodlně jsme se opřeli o měkkou židli, vychutnávali si sklenky lahodné sangrie a nechali se kolébat španělskými rytmy smíchanými s příbojem na nedaleké pláži. Po šplhání na Pico del Veleta a celodenní procházce Granadou nás Marbella dokonale ukonejšila a dodala potřebné síly. Druhý den ráno jsme si s Ivetkou dopřáli u bazénu bohatou snídani – 7 druhů tapas a sklenku čerstvého džusu. Nebyl však čas na válení, čekal nás další výlet do hor…

Ronda, město v oblacích

Zhruba 60 kilometrů severně od Marbelly je v horách ukrytá Ronda – jedno z nejkouzelnějších míst Andalusie. Svůj pohodový život si zde vychutnává asi 35.000 obyvatel, z nichž mnozí mají z okna výhled do propasti, na jejímž dně se nevinně line malý potůček. Procházka městem nás nejprve zavedla k staré radnici s pomerančovníky a poté na neuvěřitelné stavitelské dílo – most Puente Nuevo přes bezednou propast Rondy, který svými pilíři dosahuje hloubky 120 metrů. K mostu se váže tragický příběh jeho stavitele, který po dokončení stavby zatoužil podepsat své dílo, a tak se vydal vytepat vlastní jméno na jeden z pilířů. Když se nahýbal, ztratil rovnováhu a skončil na dně propasti…

Z mostu se naskýtá neskutečný výhled na skalní stěny propasti, na jejichž vrcholu jsou vysázené domky místních obyvatel. Ti tak každé ráno začínají pohledem do 120-ti metrové hloubky pod sebou. Ne nadarmo se Rondě přezdívá město v oblacích.

Další historickou památkou, kterou v Rondě naleznete, je býčí aréna. Ta je vůbec nejstarší ve Španělsku – postavena byla v roce 1784. Dnes už se zde pravidelné býčí zápasy nepořádají, ale my se sem nachomýtli k jiné akci, ke které tato aréna v současnosti může sloužit – své ano si zde řekl mladý španělský pár. V aréně jsou přístupné různé zákulisní prostory, takže jsme se s Ivetkou podívali například do kójí, ze kterých vypouštěli do boje rozzuřené býky.

Jak jsme se ochomýtali kolem arény, před kterou stojí nebohý koník pro pózy na fotku, neustále se k nám linuly zajímavé tóny píštaly a harfy. Netušili jsme, zda je to jen zvuková kulisa z některé místní restaurace, ale záhada se záhy vyřešila sama. Kousek dál od arény je totiž na konci pěší stezky altán, ve kterém každý den koncertuje dvojice muzikantů. Slečna s harfou a indián s nejrůznějšími píšťalami, kytarami apod. Jejich muzika nás z místa nepustila dobrou hodinu. Stejně úchvatný byl i výhled na krajinu pod Rondou, která se ční až neskutečně vysoko.

Zpátky v Marbelle

Po krásném výletu do Rondy jsme se vydali zpět do Marbelly. Cesta samotná je fantastická projížďka klikatými silničkami. Skoro každé odpočívadlo se chlubí výhledem na scenérie, které přímo lákají k focení panoramat. Marbella nás přivítala zpátky poněkud chladnějším mořem. Na pláži jsme strávili zbytek večera a pak se uklidili do stanu.

Naše tipy na výlet do městečka Marbella a Ronda

Tip #1 Plaza de las Naranjas

Pokud se stavíte v Marbelle, musíte ochutnat atmosféru tohoto náměstí s pomerančovníky. I kdybyste si nechtěli dát sangrii v jedné z místních restaurací, návštěva stojí za to. Navíc se můžete všude v okolí podívat do drobných obchůdků se suvenýry.

Tip #2 Kemp Marbella Playa

Pro všechny baťůžkáře se stany je tohle vysněný ráj. Kemp je čistý, prostorný, může se pochlubit velkým bazénem a skvělou restaurací. Poblíž je autobusová zastávka, odkud se můžete svézt místní linkou do centra Marbelly.

Tip #3 Historické jádro Rondy

Ronda se nachází jen asi 60 kilometrů poněkud zběsilé jízdy horami, ale návštěva je skoro povinná. Španělská města mají vždy úžasnou atmosféru, ale Ronda je svou propastí, mostem a prastarou býčí arénou hvězda kouzelných míst. Procházka městem vede po ulici Calle de Armiñán od parkoviště před hradbami města až k altánku s muzikanty.