Jeli jsme s Exim, služby byly bez problémů, pokud nepořítám potíže při objednání first minute, kdy nám byl dvakrát měněný hotel, ale údajně nebyla chyba na straně CK… Na Mallorcu jsme přletěli večer 16.8. a už první nadechnutí bylo přímo rajské. Vlhký teplý vzduch a při rozlhlédnutí kolem zahrada plná palem, banánovníků, olivovníků i platanů. Rostou tam prý hodně i mandloně, ale ty jsme neobjevili. Hotel Cala d’Or Gardens je skutečně zahrada jak má v názvu. Tolik zeleně se vidí jen asi málokde. Velký bazén s vodními proudy, teplý a čistý, příjemně zařízený pokoj, klimatizace, výborné švédské stoly s mnoha druhy jídel a pro hosty nabitý program. Ráno aquaaerobic, po obědě lekce zumby, u bazénu velká reprobedna vyhrává španělské rytmy, takže kdokoliv kdykoliv ho napadlo tancoval, kdo se styděl jako já, tak ve vodě, kdo ne, tak u bazénu. Večer byly animace – tance pro děti, písničky asi v pěti jazycích, taková ta hotelová klasika, pak byly tance pro dospělé a nakonec různé programy od volby miss, představení s papoušky až po bingo, karaoke a jiné hry pro nás konzumenty. Středisko Cala d’Or je klidnější, spíš takové rodinné, kdo chce prožít divoké noci, musí jet spíš na západ, směrem k Palmě. Hlavní město jsme navštívili autobusem, kde se nesmí stát, takže nehrozí, že bude narvaný a samozřejmě má klimatizaci. Jo, a jel včas. Ve městě se vyplatí navštívit katedrálu La Seu, je to překrásná památka, stejně tak bývalá námořní burza La Lotja. Pro nás historické analfabety bylo ale nejkrásnější procházet se v starobylých úzkých uličkách s renesančními domy, kde byl i příjemný chládek. V Palmě je obrovský přístav a obrovské letiště, je to skutečně velkoměsto. Auto jsme pak měli půjčené na 3 dny za 130 Euro plus benzín, který je na Mallorce cca za 31 Kč na litr. První den jsme strávili v horách Tramuntana, jsou vysoké asi jako Jeseníky, ale vzhledem k tomu, že se svažují až do moře, ty kontrasty výšky a hloubky jsou impozantní. Jeli jsme nejprve do městečka Sa Calobra, kde do moře ústí horský potok Pareis. Je tam překrásné nazelenalé jezírko vody z potoka, která teče průrvami a soutěskami ve skalách. Podél potoka se dá jít, my jsme ale bohužel v tom vedru neměli chuť. K útesům a oblázkové pláži se dostanete 200 metrů dlouhým tunelem ve skále. Mimochodem samotná cesta k Sa Calobra stojí za to nejen kvůli těm výhledům, ale i kvůli tomu adrenalinu, který si užije řidič jednoucí serpentinami nad hlubokými roklemi, je to skutečně jen pro silné nervy. Po Sa Calobra jsme vyjeli stejnou cestou zpět do hor, které vypadají skoro jako Alpy, vrcholky jsou holé, v údolích jsou blankytná jezera a na úbočích olivovníky, traviny a borové lesy. Dojeli jsme k horské vesničce Fornalutx, která má neskutečný půvab, je to historie spojená se strmými horami a skalami kolem a plantážemi pomerančů a citroníků. Ve vesničce je nádherná květinová výzdoba a starobylé kamenné domy, dá se tam napustit čistá voda z horských pramenů. Ta atmosféra je neopakovatelná. Z Fornalutx jsme jeli to druhého zázraku – Valdemossy, opět krásné a známé horské městečko, jen čas už nám nezbýval a tak jsme sjeli z hor a pomalu zamířili k hotelu. Druhý den jsme strávili v Marinelandu, hlavně kvůli dětem, ale i nás vystoupení papoušků, lachtanů a delfínů překvapilo, delfíni byly skutečná špička, myslím, že odteď už vím, které zvíře je nejinteligentnější po člověku:-). Odpoledne jsme jeli na pláž Es Trenc s bílým pískem a holky řádily ve vlnách. Večer jsme se ještě zajeli podívat na solné duny Salines de Llevant, kde se těží mořská sůl. Třetí den jsme navštívili jeskyni Cuevas del Drac. Jeskyně sama má neuvěřitelně krásnou krápníkovou výzdobu, řadu tyrkysových jezírek, ale nejkrásnější je to největší z nich. Když jsme si v obrovském jeskynním dómu sedli na lavice, setmělo se a na jezero vpluly loďky osvětlené žárovičkami, na kterých seděl malý orchestr a zahrál nám několik sklateb. Potom odpluli a na loďky jsme nastoupili my. V jeskyních bylo teplo, žádné bundy nejsou třeba. Odpoledne jsme ještě navštívili další historické město Arta s chrámem a hradbami, ze kterých byl moc pěkný rozhled na střed ostrova a pohoří Serra Llevant. Protože bylo asi 33 stupňů, zajeli jsme si pak na pláž Cala Millor, kde byl zase podobný bílý písek jako na Es Trenc. Cestou zpátky jsem si zkusila, jak se řídí Seat Ibiza, který jsme měli půjčený. Pak jsme auto museli vrátit a to mě mrzelo, protože jsme toho větší část nestihli než stihli, asi tam budeme muset zaletět ještě jednou:-). Ale Milan si oddechl, přece jen si už chtěl od řízení odpočinout. U našeho hotelu byla zátoka Cala Egos, kde jsme se koupali nejčastěji, ale u Calad’Or je ještě asi pět jiných zátok. V naší zátoce byly velice příhodné útesy na skákání. Ten nejvyšší měl 9 metrů, nižší 4.5 metru a pak tam byla ještě spousta menších. Celkem jsem zírala, když můj vždy rozumný a zodpovědný manžel skočil z toho nejvyššího. Říkal, že ten let trval celou věčnost. Já jsem se tedy odhodlala jen na ten poloviční.Co se týče pláží, jsou pravidelně uklízené, voda je průzračná, ale v sezoně se projevuje skutečnost, že je tam moc lidí na málo zátok, proto jsou dost plné. Co se mi moc líbilo bylo ale potápění, oproti Řecku je tam víc ryb a viděla jsem některé i skutečně krásně zbarvené (viz. foto). Na Mallorce se vyrábí perly, které jsme si přivezli jako suvenýr, taky se tam dost prodává Sangria a bylinný likér Tunel, mají tam mandlové dortíky, olivy a samozřejmě textil a kůži a hromady různých cetek. Já jsem si jako vždy koupila hrnek a osušku:-)). Po deseti dnech jsem se cítila zregenerovaná od hlavy až k patě. Doporučuju jako ideální dovolenou. Hasta la vista, Majorca!!!