Hned první den po příjezdu na Mallorcu do letoviska Playa de Muro, jsme vyrazili na túru. Vybaveni průvodcem Mallorca (2003) od freytag and berndt a mapou od Kompasu (1:75000) jsme vyšli z letoviska po pláži na sever. I když do Alcúdie jezdí po pobřeží celkem často autobus a je celkem levný, my to vzali po plážové promenádě. Procházeli jsme kolem placených pláží, resortů, stánků s občerstvením a přes záliv jsme pořád pozorovali hory, které rámují siluetu poloostrova.

Městečko Alcúdia se skládá ze dvou částí, port D´Alcúdia a staré město které leží asi 1,5 km na sever od přístavu. Z přístavu vyjíždí trajekty na Menorcu a lodě, které vozí návštěvníky kolem pobřeží. Je zde i infocentrum, ale po žádosti o turistické razítko jsme odkázání právě do centra městečka hned u centrální autobusové stanice. Kousek odtud se nacházejí hradby z roku 1298. Po nezbytném orazítkování vandr knížek, se vracíme na světelnou křižovatku odkud jsme přišli a jdeme směr Ermita de Vctoria. Zhruba po 1 km je odbočka značená dřevěnou tabulkou s pochodujícími lidmi a hodinovým ukazatelem která nás zavede na polní cestu mezi domky a manlovými sady. Po dalším kilometru nás ukazatel navádí po silnici vpravo, pozor následující křižovatka silnic již označena není a my pokračujeme pořád rovně silničkou k rozcestí, kde je odbočka na Coll se ses Fontanelles, a dále rovně po traverzující zpevněné cestě. Cestou začínají výhledy na mořskou hladinu a ve větší míře lze vidět kozy…myslím tím horské kozy, které zde zdivočele žijí a lze se k nim tak na dva metry i přiblížit. Cesta začíná prudčeji stoupat a přicházíma na Coll Baix, kde je odpočívadlo, pitná voda a jednoduchá chatka. Dle průvodce zde byla značená odbočka na pláž Platja de Coll Baix, značka zde již není, nicméně cesta existuje a je průchozí.

Ze sedla začínají být nádherné pohledy na mořskou hladinu. Dále už pokračuje strmě stoupající kamenitá stezka, les řídne a my stoupáme za stéle se střídajících výhledů na mořskou hladinu do sedla pod Talaia Alcúdia a pak ještě asi 200 m na vrchol (451m). Přesto, že jsme zhruba o 25m výše než je leží třeba Kladno, příroda zde spíše připomíná vrcholy Malé Fatry. Na vrcholu jsou ruiny chaty a vojenská pozorovatelna.

Kamenitou stezkou a posléze lesní cestou sestupujeme dolu. V ostré zatáčce poznáváme odbočku na vyhlídkové místo Playa Rotja, které je oproti průvodci opět neznačeno. Vydali jsme se po ní. ale po 500 metrech jsme to vzdali a vrátili jsme se na odbočku. Průvodcem popisovaný tunýlek jsme tedy neviděli. Pak už zbývalo sejít lesní cestou ke klášteru Ermita de la Victoria a dále jsme sestupovali úzkou stezkou mezi travinami až k chatovému kempu, kde jsme se již napojili na silnici a dále už po silnicích jsme šli přes es mal Pas, Alcúdii do Playa de Muro do apartmánu.

Celá trasa je dlouhá cca 30 km, pro pěší bez motorového přibližovadla lze túru začít a skončit v Alcúdii nebo se nechat odvézt taxíkem ke klášteru Érmita de la Victoria a jít trasu v opačném směru jak uvádí průvodce. Mimochodem průvodce, mapa i velká mapa instalovaná na poloostrově udavají hustotu a trasování turistických cest trochu jinak. Pití lze koupit v Alcúdii, restaurace jsou i v es mal Pas a pramen je v sedle Coll Baix. Výhledy ale za tu námahu stojí.