Khao Lak – tato destinace hodně vyhledávaná zahraničními turisty byla v roce 2004 jako jedna z mnoha na tomto pobřeží zasažena ničivou silou tsunami. Zahynulo zde kolem 1800 osob , pobřeží bylo zcela zdevastované. Nyní již funguje jako i na jiných místech v Thajsku výstražný záchranný systém.V době , kdy my jsme navštívili Khao -Lak bylo pobřeží a služby perfektně připraveno na turisty ,katastrofu připomíná jenom zde vybudované muzeum.

19.1. Chceme si prodloužit ještě pobyt na Krabi o dva dny. Ale máme smůlu naše bydlení už je obsazené , a tak ač neradi, jdeme balit. Objednáváme auto a přesouváme se do oblasti Khao Lak, vzdálené asi 200 km. Máme v plánu navštívit Similiany – ráj potápěčů a jedny z nejkrásnějších míst pro potápění na světě. Už se stmívá , když přijíždíme na Khao Lak, ubytování seženeme celkem lehce , jdeme se ještě projít.

Dlouho nechápeme, že táta s námi absolvuje chození po obchodech, přímo nás nutí ať si koupíme něco na sebe : šaty, plavky, kabelku, cokoliv..…navrhuje, že by jsme se další den mohli přestěhovat do luxusního resortu! Nějak se nám to nezdá a brzy začínáme tušit nějakou kulišárnu. Pozdě večer se dozvídáme pravdu , táta ráno odjíždí na 3 dny na Similiany. A bez nás!! Má již zaplacený poukaz ! Khao Lak se mimo jiné nechvalně zapsalo do statistiky mrtvých velkého neštěstí při vlně tsunami. A tak trochu strachu, být tady s dětmi sama, mám.

20.1. Je časné ráno , přijíždí auto a veze nás do resortu Baan Khao Lak Resort. Honza odjíždí s potápěči.

Je zde bazén, soukromá pláž, tropická zahrada , restaurace, prostě vše, .Užíváme si s holkama švédskou snídani. Resort je poloprázdný a dalšími hosty jsou především starší páry z Německa. Jdu se vykoupat do teploučkého moře. Holky šťastné řádí v bazénu. Zkoumám záhadné svědivé načervenalé puchýřky na noze . Délka dosahuje v různých navazujících cestičkách nejméně 30 cm. Poprvé mě napadne, že mám v noze nějakého červa , který cestuje pod mojí kůží. Je mi z toho zle. Záhadu mám na noze již z Laoské džungle , kde jsme byli na Gibbon experience. Na Krabi jsem byla v nemocnici a ujistili mě , po důkladné zdezinfikování rány , že to bude za pár dnu pryč.

Mast nezabírá! Večer se s holkama oblékáme a vyrážíme do městečka. Úžasně se bavíme, smlouváme, nakupujeme, jíme samé dobroty a máme dobrou náladu. Sedíme v malé francouzské cukrárně. Přímo doprostřed stolu něco pleskne. Leknutím málem spolknu lžičku, Sára i Terka jsou na tom stejně ! Jsou to dvě malé ještěrky! Celá cukrárna se chechtá. Za tmy se vracíme do resortu. V noci přicházejí zpráva od táty , že je OK.

21.1. Hned po snídani domlouváme olejovou masáž celého těla . Zatím to byla nejlepší masáž v celé Asii!! Táta nám ve zprávě popisuje své první setkání se žralokem. Celý den si s holkama užíváme . Nakoupily si masážní olejíčky, akumpresurní tyčinky. Táta píše zprávu, že ještě žije.

22.1. Velice brzy ráno jdu na pláž. Mimo uklízečů tady nikdo není. Zacvičím si a pak se nořím do úžasného moře. Za chvíli vychází slunce. Dnes to se sluněním nepřeháníme, je to dost úmorné. Navečer přichází táta , ne úplně fit , ale plný dojmů a zážitků. Zkoušíme domluvit další plán cesty, ale je to marné . Po pár minutách úplně mrtvý usíná. Jdeme také spát. Ráno moudřejší večera.

23.1 Dnes si to všichni naposledy opravdu v resortu užíváme, moře ,lenošení, jídlo . Čeká nás čtyřdenní výprava do Národního parku Khao Sok, rozprostřeného ve vnitrozemí, obklopeného zelení a džunglí.Tento tip dali Honzovi angličtí potápěči na Similanech.