Den 0 – Norimberk

Protože jsme letěli na Kanáry brzo ráno, rozhodli jsme se, že pojedeme o den dříve a přespíme v Norimberku

Po ubytování jsme přijeli metrem do centra a začalo hustě sněžit. Do večera napadlo 10 cm sněhu

Norimberk je krásné město, ale ve sněhu a studeném větru to nebylo to pravé. Určitě se chceme do Norimberku ještě podívat

Chtěli jsme malého vzít někam do herny, aby celý den neseděl jen v autě nebo v kočárku. Jedna maminka nás poslala do kavárny s hernou. Kavárna byla přes celé centrum. Když jsme ji asi po hodině našli, zjistili jsme, že herna je koberec o rozměrech 2×3 metry s několika autíčky a vláčky z Ikei.

Večer jsem odvezl všechny zavazadla na tzv. „Late night chack in“. Díky tomu jsme byli odbaveni a druhý den ráno stačilo přijít necelou hodinu před odletem

Den 1 – Přílet

Nezdá se to, ale Kanáry jsou dost daleko – přes 3 tisíce km. Let proto trval 4,5 hodiny. Ale dostali jsme pro malého sedadlo zdarma, takže jsme jej zvládli zcela bez problémů

Po příletu na letiště Tenerife Sud, nás překvapilo počasí. Sice bylo teplo – okolo 20 stupňu, ale vypadalo to, že bude každým okamžikem hodně pršet. Naštěstí z toho nic nebylo

Byli jsme ubytovaní v letovisku Puerto de Santiago

Byli jsme ubytovaní v hotelu Lagos de Cesar. Podle katalogu 4* hotel. V něčem to splňoval, v něčem ne. Výhodou byly dva pokoje (ložnice a obyvák), krásný výhled na moře a La Gomoru. Nevýhodou nevyhřívaný bazén. V porovnání s ostaními 4* hotely chybí Lagos de Cesar pompéznost a luxus a jednalo se spíše o velmi kvalitní 3*, ale za ty peníze jsme byli maximálně spokojeni.

Na hotel jsme se dostali cca 15.hodin, tak jsme udělali jen malou vycházku na pláž Playa de la Arena

Den 2 – Poerto de Santiago

Prošli jsme Puerto de Santiago a přilehlý přístav Los Gigantes. Zjistili jsme, že se jedná o menší, ale velmi příjemné letovisku. Barů a obchodů se suvenýry je tak akorát, stejně tak jako turistů. Vhodné hlavně pro starší lidi, rodiny s dětmi do cca 10 let. Zároveň je to vhodná základna pro výlety po Tenerife. Pokud chce někdo diskotéky, bary, luxusní pláže pro toho toto středisko není a doporučuji Playa de la Arena

Překvapili nás dvě zhruba hodinové přepršky – takové májové deštíky, ale hlavní je, že bylo teplo

Den 3 – Na delfínech

Rozhodly jsme se jít znovu do přístavu Los Gigantes s zaplatili jsme si výlet lodí na pozorování delfínů. Za 10E jsme měli 1,5 hodiny výlet a delfíny jsme skutečně viděli:-)

Den 4 – První výlet

Půjčili jsme si auto – dohromady na 6 dní. Obešel jsem několik půjčoven a zjišťoval ceny. Nakonec jsme si pučili malého Fiata Pandu. Po krátkém smlouvaní (stačilo uplatnit pár triků z Maroka:-) se mi podařilo srazit cenu z 240E na 160E. A navíc jsme dostali autosedačku zdarma – původně chtěli účtovat 3E/den. Příjemná byla cena benzínu – pod 1E. Tedy 24,5 Kč, zatímco v ČR tou dobou za 32 Kč

Vyrazili jsme na vílet podle průvodce:

ICOD DE LOS VINOS: je zde 600 let starý dračinec (vypadá to jako strom, ale ve skutečnosti je to jedna z největších bylin na světe). Na dračinec je vidět už před botanickou zahradou od kostela. Ale doporučuji i návštěvu botanické – je velmi příjemná, všudo to nádherně voní

GARACHICO: velmi příjemné městečko. Nemá pláž. Místo toho jsou u moře zbytky lávy a mezitím vedou bílé chodníčky k tzv. vanám. Vany vzikají tak, že se prohlubně naplní za přílivu nebo velkých vln vodou a následně je slunko ohřeje až na 28 stupňů a dá se v nich koupat. Bohužel, když jsme zde byli my, zrovna byly velké vlny. Garachico má krásné historické centrum a úžasné náměstíčko s platany pod kterými je příjemná kavárnička. Panovala zde poklidná atmosféra, nikdo se nikam nehonil

TENO: výlet měl podle průvodce pokračovat na mys Teno, kde jsou dva majáky. Bohužel cesta je kuli padajícímu kamení uzavřená

TENO ALTO: místo toho jsme se vydali do vesničky Teno Alto. Ani nevím proč jsme tam jeli, z hlavní jsme uviděl odbočku a impulzivně jsem tam zabočil. Já jsem narozdíl od manželky nelitoval. Po asi deseti kilometrech hustých serpentin jsme doleji do této bohem opuštěné vesničky. Všudy klid, pusto prázdno. Do toho foukal extrémě silný vítr – odhadoval bych ho klidně ke 100 km za hodiny. Šel jsem se na hodinu projít po okolí. Všude spousta výhledů z útesů na na moře z výšky cca 700 metrů. Manželka této cesty litovala – těch serpentin na ni bylo příliš

MASCA: při západu slunce jsme projížděli vesničkou Masca – o té ale až později

DEN 5 – Hory

Manželce předchozí den vůbec nesedl a tak zůstala v hotelu a letovisku odpočítav a na výlet jsme vyrazili jen já a malý

Jeli jsme do soutěsky Inferno, která je nad městem Adaje. Bohužel i tato soutězka je zavřená kuli padajícímu kamení

V Adaje jsem objevil dětské hřiště a tak si tam malý hrál téměř dvě hodiny s jedním místním chlapečkem

Následně jsme vyrazili do městečka Vilaflor, které se nachází ve výšce 1400 metrů nad mořem. Cestou tam je spousta a spousta serpentin. Ale stojí to za to. Vilaflor má nádherné výhledy – na jedné straně je vidět na moře, na druhou stranu na Teide (nejvyšší hora Španělska 3716m). Navíc je zde krásné historické centrum a poklidná uvolněná atmosféra

Nad městem začínají borovicové lesoy. Měli jsme sebou krosnu na malého a tak jsme vyrazili na výlet. Dali jsme zhruba 6ti kilometrový okruh. Byli jsme přesně na horní hranici mraků. Bylo nádherné pozorovat, jak se cáry mraků honí mezi borovicemi a do toho svítí sluníčko

Cestou zpět jsme to vzali cestou která vede přes okraj kaldery. Na chíli jsme zastavili a pozorovali (a fotili) západ slunce

Samotná kaldera se nachází ve výšce cca 2300m. Ale cesta zpět přes Chio byla téměř bez serpentin. Kaldera byla nad úrovní mraků a cestou zpět jsme je projížděli. Místy byla viditelnost jen na 10m.

DEN 6 – Playa de la America

Vyrazili jsme do Puerta de la Cruz a do zoologického Loro Parku

Cesta je zrhuba 80km. Ale z toho první dvě třetiny znamenají vystoupat serpentinami do cca 1000 metrů a pak opět sjet dolu k hladine moře. Když jsme toto absolvovali, zjistili jsme, že v Puerto de la Cruz a na celém západním pobřeží hustě prší

Proto jsme se otočili a jeli téměř na druhou stranu ostrova do Playa de la America. Tad horami se honila spousta mraku, ale zde bylo hezky, teplo a slunečno

Malý se hodně vyřádil na pláži. Manželka se stačila trochu opalovat. Mě se však toto středisko nelíbilo, všude spousta komerce, všelijakých dohazovačů (když se mě thajka na pláži po šesté ptala jestli nechci masáž nohou, už jsem na ni byl hodně nepříjemný)

Večer jsme se ještě šli podívat do přístavu. Zrovna přijížděli a odjížděli trajekty – malý z toho byl celý paf

DEN 7 – Teide

Výlet na Teide – jedním slovem nádhera – tento den byl asi nejlepší za celou dovolenou

Dole u moře se honily mraky, ale nahoře u Teide jsme byli nad jejich úrovní a byla azurově modrá obloha

Udělali jsme zhruba 5ti kilometrový výlet okolo Canados – česky se to myslím jmenuje sopouchy

Těsně před čtvrtou jsme přijeli k dolní stanici lanovky. Zrovna měla odjíždět poslední nahoru. Rychle jsem popadli věci, zaplatili dohromady 50E za jízdenku a jeli nahoru. Na vysvětlenou Teide byla aktivní naposledy před 300 lety. Ale přesto těsně pod její vrchol vede kabinková lanovka.

Za necelých 10 minut v lanovce jsme překonali téměr 1500 metrů převíšení a byli v nadmořské výšce 3600 metrů. Zjistili jsme, že nahoře hodně fouká, jsou 4 stupně pod nulou, všechny cesty jsou uzavřené pro led. Udělali jsme tak několik fotek a přebalili na záchodě malému plýnku a jeli dolu:-)

Pokračovali jsme dál Kalderou a po ujetí zhruba 5ti kilometrů jsme zastavili u dun tvořených z jemného štěrku. Opět nádherná příroda a úžasná atmosféra. Slunce pomalu zapadalo jak se prodlužovali stíny, měli jsme pocit, že všude okolo je měsíční krajina (téměř bez zeleně, dlouhé stíny, navíc jak zapadalo slunce, rychle se snižovala teplota)

Cestou zpět jsme opět projížděli mraky, které byly ze zhora úžasně osvětleny zapadajícím slunce. Sluníčko svítilo i do zelených borovic okolo a vytvářelo jedinečnou atmosféru a divadlo

O tomto dni snad napoví více fotky. Krajina a atmosféra se dá jen těžko popsat, to se musí vidět nebo zažít:-)

DEN 8 – LORO Park

Opakování výleto do LORO Parku. Tentokrát to již vyšlo a bylo nádherné počasí

LORO Park je jakási kombinace ZOO a zábavního parku. Pořádají se tam vystoupení cvičených papoušku, delfínů atd.

Nejlepší z celého parku je pavilon pro tučňáky a vystoupení kosatek

V parku jsme strávili celé odpoledne a na večer vyrazili do La Orotavy. Historické městečko s krásnými botanickými zahradami. Jen škoda, že nemají pěší zónu. Všude jezdilo poměrně dost aut. S pěší zónou by se pro nás atraktivita La Orotavy zvýšila o 100%

DEN 9 – Masca

Auto jsme měli poučené poslední den. Rodinka šla napláž a já jsem sám vyrazil do Mascy. Vesničky kam ještě před 30 lety nevedla silnice. Dnes tam již vede, ale serpentin a stoupání i klesání je požehnaně.

Bál jsme se, že v Masce bude milion turistů, ale čekala mě poklidná, pohodová, až chvílema ospalá atmosféra

Z Mascy vede k moři rokle, která je nabízená jako fakultativní výlet od cestovek. Zpravidla autobus turisty doveze do Mascy, sejdou k moři a tam je vyzvedne loď do přístavu Los Gigantes. Soutěska je 6,5 km dlouhá a vede dost náročným terénem (hodně kamenů a velké převýšení) a proto cesta zabere 2,5 – 3,5 hod

Já jsem se rozhodl jít, už jen kuli auto, soutěsku nahoru i dolu. Bohužel jsem nedošel až k moři, protože se krátil čas a já nechtěl jít zpět za tmy. Musel jsem se obrátit cca 30 minut od pbřeží. Cesta zpět nahoru mi přišla výrazně lepší než cesta dolu. Nemuselo se tolik koukat pod nohy a byl možnost se kochat

Když jsme opouštěl Mascu vesnici, dojel jsem do sedla nad Mascou akorát v momentu, kdy zapadalo slunce. A byl to hodně silný zážitek. Na jedné straně sedla zapadá slunce nad sousedním ostrovem La Gomora, na druhé straně jeho poslední paprsky osvětlují vrchol Teide

DEN 10 – Odpočinek

Poslední celý den jsme věnovali odpočinku na pláži, nakupování dárků, procházce po Puerto de Santiago

Pláž se jmenovala Playa de la Arena. Má černý písek, je poměrně krátká cca 250 metrů. Ale má vlajky nejvyšší kvality za písek i vodu. Tento den byly hodně velké vlny až 1,5m vysoké. Ale plavčíci byli hodně v pohodě a dovolili lidem se ve vodě koupat. Jen vždy když šli nějaké větší vlny je vyhnali ven z vody

DEN 11 – Odlet

Poslední den

Autobus nás vyzvedával u hotelu v 10 hodin, v 13 hod byl odlet v 19 hod jsme byli v Norimberku

Než jsme si vyzvedli zavazadla, auto v hotelu, uběhli další dvě hodiny a tak jsme z Norimberku vyjízděli až ve 21 hodin

Když jsem najel na dálnici a uviděl nápis Praha 298km, měl jsem velké obavy, jak budu bojovat s únavou. Ale cesta nakonec byla bez problémů a protože byla prázdná dálnice i Praha už v 23.30 jsme zastavili před naším domovem