28.-29.6. Praha – Frankfurt – Singapore – Jakarta

Navečer odlétáme z Prahy do Frankfurtu. Chvíli se loudáme po letišti a už znovu nastupujeme do letadla. Ráno o půl desáté jsme v Singapuru, tankujeme palivo, přeřizujeme hodinky a před pátou jsme v Jakartě. Původně jsme chtěli odjet už dnes, ale kvůli potížím s výměnou peněz…

30.6. Jakarta (Jáva)

…zde musíme přespat. Během dopoledne se nám naštěstí podaří výměna peněz a tak Ve 14:00 odjíždíme nočním vlakem do přístavního městečka Surabaya,…

1.7. Jakarta – Surabaya

…kde jsme v šest ráno. Kupujeme lístky na trajekt na ostrov Sulawesi. Máme štěstí, odplouváme už dnes v jednu odpoledne. Trajekt je super…

2.7. Surabaya (Jáva) – Makassar (Sulawesi)

…a tak nám noční plavba docela utekla. Z Makassaru pokračujeme autobusem do Rantepaa,…

3.7. Makassar – Rantepao

…kde jsme v půl čtvrté ráno. Hledáme ubytování a okamžitě spíme. Když se probereme, domlouváme si průvodce po místních vesnicích a památkách. Je to dost drahý, ale bez něj se tu nechytáte.

4.-5.7. Rantepao

Takže navštěvujeme několik vesnic, pohřbů a pohřebišť. Jeden den si půjčujeme motorky a jedeme se podívat na vedlejší údolí. Je tu krásně,…

6.7. Rantepao – Sengkang

…ale musíme dál. Ráno v 7 jsme u bema a s přestupem v Palopu přijíždíme do Sengkangu. Je to klidné městečko na břehu jezera Danaue,…

7.7. Sengkang – Makassar

…na které jsme se dnes vypravili lodí. Je na něm totiž unikátní plovoucí vesnice, za kterou jsme sem přijeli. Odpoledne odjíždíme do Makassaru na trajekt na ostrov Flores, který odplouvá v 19:00. Přijíždíme sem před 20:00 a loď je tu ve 21:00. Ufff, máme štěstí.

8.7. Makassar (Sulawesi) – Moni (Flores)

Dnes trávíme celý den plavbou. Na Flores připlouváme těsně před půlnocí. Kupujeme lístky na autobus do Maumere,…

9.7. Moni

…kde jsme v šest ráno. Přesedáme na bus do Ende a vysedáme v Moni. Zkoumáme okolí a se soumrakem jdeme okamžitě spát, protože ve 4 ráno vstáváma a jedeme na pověstná jezera Keli Mutu,…

10.7. Moni – Bajawa

…která ale bohužel nevidíme, protože je hrozná mlha. Kupujeme si je alespoň na pohledu a ještě dnes odjíždíme přes Ende do sopečné oblasti Bajawa.

11.7. Bajawa

.Je tu krásná krajina a tak trekujeme po okolí – navštěvujeme hot springs ve vesničce Soa a potom sopku Wawamuda, která soptila nedávno.

12.7. Bajawa – Labuan Bajo

O půl osmé odjíždíme k pobřeží do městečka Labuan Bajo, odkud se dají podniknout jednodenní výlety do NP Komodo spojené se šnorchlováním,…

13.7. Labuan Bajo – Rinca – Labuan Bajo

…čehož samozřejmě využíváme.

14.7. Labuan Bajo (Flores) – Sape (Sumbawa)

Opouštíme Flores a na lodi Inelike v 8:30 odplouváme do přístavu Sape na ostrově Sumbawa. Pak nás čeká celodenní přejezd Sumbawy do městečka Poto Tano, odkud…

15.7. Pototano (Sumbawa) – Senaru (Lombok)

…přeplouváme lodí na ostrov Lombok. Z přístavu jedeme podél pobřeží do vesnice Senaru na úpatí sopky Rinjani,…

16.7. Senaru – Mt. Rinjani

…jejíž kráter je naším dnešním cílem. Takže si půjčujeme stan a spacáky, kupujeme vody a hurá do kopce. Sopka je nádherná a tak stavíme u hrany kráteru stan a užíváme si.

17.7. Mt. Rinjani – Senaru

Ráno čekáme na východ Slunce, balíme stan a vracíme se zpět do Senaru, odkud…

18.7. Senaru (Lombok) – Gili Meno

…pokračujeme přes Bayan a Bangsalu, odkud pokračujeme lodí na nedaleký ostrov Gili Meno,…

19.-21.7. Gili Meno

…kde si do syta užíváme plodů moře a šnorchlování,…

22.7. Gili Meno – Lombok – Ubud (Bali)

…ale všechno jednou končí a tak dnes opouštíme ostrov a po trase Bangsalu – Lembar – Pangbai – Ubud se dostáváme na ostrov Bali. Pro mne osobně velké zklamání,…

23.-24.7. Ubud

…protože masový turismus opravdu nemusím. Alespoň nakupování je tu fajn. Stejně jsem ale rád,…

25.7. Ubud (Bali) – NP Baluran (Jáva)

…když odplouváme z Bali na ostrov Jávu. Bemem jedeme před bránu NP Baluranve vesnici Wonorejo. Platíme permit a jeepem nás vezou do srdce parku – osady Dikol, kde je sídlo rangera a několik ubytoven.

26.7. Baluran

Tento park jsme si pojmenovali indonéská Afrika, protože to tu jako v Africe vypadá. Je tu neuvěřitelný klid,…

27.7. Baluran – Bromo

…škoda, že musíme dál. Z Wonoreja jedeme přes Situbondo do Probolingga a odtud bemem do Cemara Lawang těsně u sopky Bromo.

28.7. Bromo – Yogyakarta

Po tmě se sápeme na hranu sopky Penanjakan, abychom viděli úchvatný východ Slunce. Potom sbíháme zpátky dolů a po snídani ve warungu jdeme na Bromo. Nemáme ale moc času, protože ještě dnes odjíždíme do Yogyakarty, kam přijíždíme o půlnoci.

29.7.-1.8. Yogyakarta

V Yogje nakupujeme suvenýry a relaxujeme před návratem. Jedeme také na výlet na Borobudur, Prambanan a balet Ramajánu.

2.8. Yogyakarta – Jakarta

Dnes kupujeme ještě pár drobností, ochutnáváme ovoce, které jsme ještě testnout nestihli a chtěli a v pět vyjíždíme na noční jízdu na letiště do Jakarty,…

3.-4.8. Jakarta – Singapur – Frankfurt – Praha

…kam po cestě smrti s bláznivým řidičem naštěstí před sedmou přijíždíme. No a teď už nás čeká jen letadlo…