V půlce dubna mne zaujala cenově zajímavá nabídka Ryanu za cca 50Eur na osobu- na trase Magdeburk- Gran Canaria v atraktivních termínech využívající červencové státní svátky. I když jsem byl jen pár dnů po návratu z Algarve, měl jsem už tradiční absťák a potřeboval se opět na něco těšit, a proto dlouho neváhám a kupuji na 30.6- -zpět 7.7. (tedy pouze 4 dny dovolené).

Protože jsem na čtyřech nejznámějších kanárských ostrovech už byl (ještě za časů modrých letadýlek), tak bych teď chtěl vidět aspoň jeden ostrov, na který jsem ještě nezavítal a současně bych rád ukázal přítelkyni co nejvíc…..Proto začíná krystalizovat poměrně nabitý program, jehož výsledkem je tento itinerář:

30.6 Magdeburg Cochstedt 12.35 – 16.35 Gran Canaria -Ryan

2.7. Gran Canaria 13.30-14.00 Tenerife Norte -Islas

4.7. Tenerife Norte 13.30-14.30 La Palma -Islas

6.7 La Palma-Gran Canaria 15.20-16.10 -Binter

7.7. Gran Canaria 6.15-12.10 Magdeburg Cochsted –Ryan

Celková cena za letenky (Ryan plus všechny přelety je 155Eur na osobu)

Přes http://www.akcniletenky.com rezervuji auto na Gran Canarii( Gold Car) a La Palmě (Orlando), na Tenerife předpokládám pouze pohyb v rámci města Puerta de la Cruz, takže auto nebereme.

Základní představa je následující:Gran Canaria (pláže, klasická letoviska )Tenerife (město s pěknou atmosférou a Loro park) La Palma(hory, příroda), takový různorodý mix, dobře vím ,že je to silně zjednodušující a zkreslující,ale dovolená je tak trochu limitujícím faktorem…

Přes http://www.booking.com rezervuji ubytování na Gran Canarii – Bungalovy Vista Flor v Maspalomas , na Tenerife hotel Monopol v Puertu de la Cruz, na La Palmě apartmány La Olas a na poslední nocleh na Gran Canarii před odletem vybírám hotel Parque v Las Palmas

Ceny(vždy za dvě osoby):

Vista Flor 94Eur-snídaně- celkem za dvě noci

Monopol 136Eur-polopenze-celkem za dvě noci

Las Olas 116Eur-polopenze za dvě noci

Parque 69Eur-snídaně jedna noc

1.den

Na letiště přijíždíme trochu později, než jsme zamýšleli- cca hodinu a pár minut před odletem, původně jsem chtěl využít parking http://www.park-and-shuttle.de nebo http://www.parken24.com/index.en.php?go=anfahrt , ale bohužel jsem inteligentně nechal papír, který by se teď docela hodil v tiskárně a na místě zjišťuji, že to tak lehce nenajdu..no nic tak teda bytovky…Po zaparkování před evidentně vybydlenou budovou nemám moc dobrý pocit, trochu mne uklidňuje zatím netknutý superb s českou espézetkou, před který to dávám. Déšť venku se mění v liják, přítelkyně navíc v autě nechává notebook, tak nakonec docházím k rozhodnutí, že budu asi jeden z mála, co zaplatí malému letišti nemalé peníze za parking, a tak se i stane..8.5Eur za den, což je nejdražší parkovné, které jsem kdy zaplatil. Pokusím se tento rekord už nepřekonat.:-)

Odbavení v pohodě, každé zavazadlo do klece a váženo, měli jsme asi kilo navíc, museli jsme tedy vyndat knížku a mikinu, vzít si je do ruky, opět dát kufr na váhu, projít a knížku s mikinou zpět uklidit.

Po příletu na Gran Canarii nás uvítalo příjemných 27C, trochu zklamáním byl opar nad celým ostrovem, připomínající Ostravu v době inverze..Rychle se přesouváme k půjčovně,abychom vše bleskově vyřídili a nemuseli stát frontu a dlouho čekat, a to se povedlo. Zdržení nastává až při hledání auta v garáži, pochopitelně se nechci potupně vracet do půjčovny, říkám, že to musíme najít, což se nakonec povede (tak po 15-20min) :-D.Po nastartování zjišťujeme, že ve smlouvě máme ful a v nádrži čtvrtku..to není totéž :-D…no super….tak jim po cestě do hotelu svou excelent 😀 😀 english volám na jejich zákaznickou linku, prý nevadí, ať dotankuji a schovám účet.

Hotel nacházíme relativně rychle, když se první neúspěšně pokoušíme ubytovat v komplexu Club Vista Flor, který je ve stejné ulici a vypadá podstatně lépe.

Ubytování vcelku příjemné, dole obývací pokoj s kuch. linkou,nahoře ložnice s balkónem a koupelna. Na recepci jsme se nechali zlákat nabídkou večeře za 10Eur formou švédských stolů, ještě, že jsem koupil pouze jednu, fakt nic moc (řečeno ještě šetrně), v restauracích v okolí se najíte lépe a levněji.

Po jídle se přibližujeme autem k dunám, kterými courneme a pak děláme procházku po promenádě kolem majáku i po setmění je velmi teplo kolem 24C.

2.Den

Ráno po snídani vyrážíme na dopoledne na koupačku do Playa Ingles, strávíme na pláží asi dvě hodiny a kromě občerstvení kupujeme i opalovací krém, ( skoro pozdě) . Pak se přemísťujeme na jihozápad a zastavujeme na Playa de Cura, kde si v místním supermarketu kupujeme za pár eur oběd na pláž. Na pláži jsou krásná lehátka a slunečníky, kde by se nám jistě hezky piknikovalo, přestože že dozorčí má všechna lehátka prázdná, nepodaří se mi nic usmlouvat (zlaté Maroko) :-), i když mu zdůrazňuji, že tady pobudeme tak hoďku, max.dvě, takže končíme v písku . Narozdíl od Playa Ingles je tady úplně prázdno,max. tak 15-20lidí,takže mnohem příjemnější a komornější prostředí.

Po dalším relaxu vyrážíme dále a děláme zastávku na Playa Taurito a poté už zamíříme do Puerto Mogánu, tohle příjemné a malebné městečko si procházíme a končíme tak jako obvykle nějakým tím příjemným osvěžením a posezením.

Poté vyrážíme barancou na Mogán, při výjezdu z Puerta Mogán je pumpa, dělám osudovou chybu(viz dále) a nenabírám naftu .

Cesta na Mogán a pak dál do vnitrozemí na Las Nieves je velmi hezká, fotogenická, plná pěkných výhledů a úzkých serpentin, určitě doporučuji se tudy vydat, děláme průběžné zastávky k procházkám a pokochání. Díky prudkému stoupání a používaní pouze dvojky a trojky se brzo ozývá oranžové světýlko rezervy, pumpa nikde a tak s nadšením vítám směrovku v malé vesnici ve vnitrozemí, ještě netuším, na jakého dobráka narazíme :-D.

Vjezd do garáže nebudí příliš důvěryhodnosti, ale budiž, cca 70-tiletý děda, v ušpiněné zástěře se ptá kolik, říkám 20litrů a zdůrazňuji několikrát slovo diesel, pán pokyvuje a už čepuje. Přece jen vycházím z auta a koukám na něj, protože mi nějak nesedí ten stojan, ze kterého to bere, znovu zvýšeným hlasem volám „Diesel“ !

„Si senor, Si senor“ je mi odpovědí doprovázené sebejistým pokyvování hlavy.

Přistupuji k němu a jen pro jistotu otáčím uzávěr palivové nádrže s velkým nápisem Diesel, na který významně poklepávám a jen pro ujištění s úsměvem říkám „Es corekto, Si“. Děda přestává tankovat, chytá se za hlavu a začíná hudrovat….Koukám na stojan a máme 17litrů, teď už vím,že benzínu……si říkám, jestli teď zavře garáž a vyndá tabuli zavřeno, co budeme asi dělat..:-D

Naštěstí pán přichází z lavorem a za stálého hudrování vyzkouší několik různých hadic, než se mu podaří najít tu optimální, vsunout ji do nádrže, pořádně nasaje, rozkucká se (no známe lepší pití) a už to teče, když je nádoba plná, odkryje víko pro změnu své podnikové nádrže, aby nic neprodělal ..a směsku tam nalije .Až nic neteče, dočepovává do auta naftu a postup opakuje…Já mezitím volám do Česka těm, co vím, že se v autech vyznají mnohem lépe, než já a zjišťuji, jak se chová benzín a nafta dohromady a jaký poměr už zajistí standardní odjezd a dojezd …. no strávili jsme tam veselé dvě hodinky…

Po této jemně stresující anabázi už nás po cestě do Maspalomas nepotká nic zvláštního a mimořádného,co by tento zážitek přebilo a za tmy dorážíme na pobřeží, dáváme pozdní večeři a uklidňujeme se „trochou“ dobrého vínka..

3.den

Ráno po snídani se autem opět přibližujeme k plážím, tentokráte k dunám v Maspalomas a trávíme dopoledne nicneděláním a koupáním, kolem jedenácté se vracíme do bungalovu , já ještě využívám na odslanění zdejší sladkovodní bazén a trochu si zaplavu. Před dvanáctou vyrážíme na letiště..

Kabinová (ryan)zavazadla si odbavujeme(je to zadarmo, tak co ) a jako příruční bereme pouze cestovní batůžek, navíc Islas má limit na kabinová pouze 6kg.

A pak překonávám svůj rekord a vydávám se na zatím můj nejkratší linkový let, čeká nás celkem 102km z Gran Canarie na Tenerife Norte, let trvá cca 25min, obsazenost tak třetinová, podáván kelímek vody a sáček oříšků.

Po přistání nás nepříjemně překvapuje velmi nízká teplota, na letišti 17C, to je skok o 10C proti Gran Canarii, navíc je zataženo. Při čekání na bus do Puerta de la Cruz (3,2 Eura) se snažím mou spolucestovatelku utěšit, že jsme vysoko v horách, a že na pobřeží bude určitě teplo a v duchu doufám, že tomu tak opravdu bude .

Už při cestě z letiště je vidět, že sever Tenerife se od Gran Canarie hodně liší, pár kilometrů, vyšší hory a nejen klima, ale i krajina je zcela jiná.Všude svěží zeleň a hory v typických mracích…Cesta autobusem trvá asi půl hodinky. Na pobřeží je opravdu tepleji, ale horko rozhodně není, venku je 23C.

Náš hotel je podle mapy cca 15min pěšky od nádraží, po cestě se zastavujeme v jedné z uliček v místní kavárničce (dvě kafe s mlíkem,koláček a fresh džus za příjemných 4.15Eur).

Hotel Monopol leží na vynikajícím místě v srdci města, přitom na klidné pěší zóně, z hotelu jsme byli nadšeni, jednoznačně jej doporučuji, společné prostory jsou vyzdobeny čerstvými květinami a dobovými fotografiemi (hotel funguje od 19.stol), ve vnitřním atriu rostou palmy..prostě idylka…pokoj s máme s výhledem na moře, vše velmi stylové a romantické.

Odpoledne trávíme průzkumem města a v podvečer zakončujeme koupáním v Lago Martiánez (vstupné 3Eura). Lago Martiánez je velkolepé umělé koupaliště vybudované na břehu oceánu, projektoval jej Cesare Manriqe známý z Lanzarote, takže je vkusně zasazeno do pobřeží a rozhodně stojí za návštěvu, voda má teplotu oceánu, jsou tam i vířivky, za které se platí zvlášť, myslím 1-2Eura.

Po výborné večeři v hotelu končíme opět ve městě.

4.Den

Tento den je věnován Loro parku a koupání na Playa Jardin. Od hotelu jdeme na západ kolem oceánu,pamatuji si z poslední návštěvy, že Loro Park je proti této pláži, tak orientace je snadná a za půl hodinky jsme na místě. Jinak z centra od mekáče jede do Loro parku zdarma i turistický vláček.

Loro park je takovou vylepšenou a vymakanou ZOO s benefitem vystoupení zvířat(delfíni,tuleni,kosatky,papoušci).Já se těšil hlavně na kosatky, zatím jejich jediné vystoupení jsem viděl v Orlandu, kde to byl fakt mimořádný zážitek, bohužel jde poznat, že tady s tím začínají a je to zatím o nějaký ten level jinde. Kdo to nikdy neviděl,tak tomu se to bude určitě líbit. Ostatní představení jsou velmi dobrá a povedená. Jinak je k vidění tunel se žraloky, akvária, zajímavý pavilón tučňáků a mnoho dalšího..

Po návštěvě Loro Parku se jdeme plácnout Jardin Playa, krásnou pláž s jemným černým pískem a s obvykle velkými vlnami a často vlající červenou vlajkou, dnešek není výjimkou. Výborný relax a skvělé koupání, bohužel, díky vlnám s nemožností plavání. Tuhle pláž a vůbec celou atmosféru Puerta de la Cruz mám fakt rád.

Po opět bezva večeři v hotelu míříme do víru města a končíme posezením,kde nám společnost dělá sangría.

5.Den

Pro mne zlatý hřeb výletu: La Palma :-). Po dopoledne na Tenerife míříme na letiště, bus z Puerta jezdí během dne v 15 a 45 v každou hodinu . Opět velmi krátký a příjemný let. La Palma nás vítá sluníčkem a teplotou 25C. Autopůjčovna Orlando je snad jediná, která sídlí v části letiště, jenž se teď rekonstruuje a není úplně snadné ji najít.Pokud by to někdo potřeboval, tak vyjít ven z letiště,vlevo je budova terminálu, kde probíhají stavební práce, do ní vejít, sjet výtahem do mínus tři a tam se zeptat

Hotel máme podle mapy takřka na dohled od letiště- ve středisku Las Canacajos, přesto se nám podaří na prvním a jediném kruháku vybrat ze dvou možností tu, co nepotřebujeme a uděláme si pětiminutovou zajížďku

La Palma je fascinující, něco jako kombinace Madeiry a severu Tenerife, díky relativně malé rozloze ,ale hory působí ještě impozantněji.Až na nejvyšší partie jsou pokryte zelení, dole banánové plantáže, pak husté smíšené lesy, poté borovice a nakonec skály. Matoucí jsou vzdálenosti, průměrnou rychlost je nutné počítat tak max. 40km,v exponovaných terénech i méně, silniční síť je kvalitní a dobrá, pumpy dostupné i ve vnitrozemí. Po ubytování (dvoupokojový apartmán) s výhledem na oceán zajdeme na pozdní oběd a pak se mi podaří místo okamžitého koupání v moři prosadit výlet. Vyražíme podél východního pobřeží na jih ostrova směrem na Fuencalinte, kde se silnice stáčí a podél západní strany ostrova přijíždíme z útesů skrz plantáže banánů do Puerto Naos. Cesta ač na mapě nevypadá a se zastávkami k pokochání a projití zabere dost času daleko více, než jsem předpokládal. Puerto Naos je naštěstí na západní straně a sluníčko tam peče i v pozdním odpoledni (podvečeru), takže koupaní se konalo . Na La Palmě je málo pláží, nejdelší z nich je právě zde, má černý vulkanický písek a je lemována palmami a promenádou, disponuje velkým parkovištěm u její jižní části (zdarma). Jinak při vstupu do vody kameny, na severním okraji pláže je vstup do oceánu lepší (druhá strana než je hotel Sol Palma).

Zpáteční cesta přes vnitrozemí a silnici 812 je podstatně rychlejší a kratší (tunel přes hory).

6.den

Vyrážíme na celodenní okruh po ostrově, přes hlavní město Santa Cruz La Palma,kde se dlouho nezdržíme (necháváme jej na zítřek) míříme do vnitrozemí do Parque Nacionál De La Caldera Taburiente, držíme se směrovek na známou astronomicko observatoř, děláme mnoho zastávek k procházkám a pokochání. Výhledy jsou neskutečné a poprvé (na Tenerife se nám to nepodařilo), vidíme Teide . Zajímavé jsou i skoky v teplotách, dole na pobřeží bylo 25C,už cca v 1500m, když jsme v mracích teploměr ukazuje 14C a jakmile z nich vyjedeme,od cca 2000m je opět 23C a jasná obloha. Po vyjetí nad les ještě vzrůstá počet míst hodných zastavení,krásné je třeba Mirador de los Andenes asi 2km pod vrcholem. Observatoř je těsně pod Roque de los Muchachos skládá se z několika dalekohledů a teleskopů. Po setmění je zde omezen vjezd a zákaz používání světel. Dokonce se na jeden den v roce, prý celý ostrov v rámci experimentu potápí do tmy. Autem pak pokračujeme až na vrchol (2500m), zde procházíme krátkou vyhlídkovou hřebenovou trasu s úžasnými pohledy na nitra kaldery. Je tady značena spousta různých tras nejen v parku Taburiente,ale napříč celým ostrovem. Zpět jedeme na sever na Gerafii a pak podél celého západního pobřeží ostrova opět do Puerto Naos, kde dorážíme po 18hod, dočkáme se tedy i koupání a osvěžujeme se v oceánu. Kousek od Tazacorte ještě zastavujeme na občerstvení v kavárně na Mirador deel Time s neskutečným výhledem na pobřeží.

7.den

Dnes vyrážíme po snídani nově zbudovanou promenádou kolem pobřeží od našeho hotelu na Playa de los Canacajos, cesta trvá asi 15min. Pláž je o něco kratší než v Puerto Naos,ale tá přístup do moře je lepší(žádné kameny).Kromě pár občas probíhajících běžců a jednoho páru polehávajícího na dece máme celou pláž pro sebe a v oceánu jsme úplně jediní. Kolem půl dvanácté jdeme zpět do hotelu se odubytovat a já se opět ještě odslaňuji v bazénu.

Od hotelu míříme autem do hlavního města ostrova Santa Cruz de la Palma, které cca 10min cesty.Parkujeme zadarmo bez problému na velkém parkovišti na nábřeží, které je pár kroků od centra.Procházíme uličky starého města:Calle ODaly, Plaza de Espana, Avenida Martima…a pochopitelně jdeme zkouknout i repliku lodě Kryštofa Kolomba…a taky zakotvujeme v restauraci na dobré Tapas.

Odpoledne pak vracíme auto na letišti, z naší půjčovny tam nikdo není, tak na radu chlapíka od konkurence (snad to neukradl) necháváme auto odemčené, parkujeme jej na stejném místě jako bylo vyzvednuto a klíčky házíme pod přední sedačku řidiče.

Tentokrát letíme s Binterem, let na Gran Canadii trvá 45min a pro změnu taky oříšky a voda,navíc i bonbón a navlhčený ubrousek.

Po přistání jedeme z letiště městským busem 61 za 2, 20 Eura do Las Palmas, konečná je na nádraží v san Telmo, náš hotel je asi 50m od nádraží, takže se rychle ubytováváme a vyrážíme na průzkum.Vzhledem k počasí (je zataženo a je 23C) se rozhodujeme projít centrum místo původně plánované Playa de las Canteras. Bereme to po pěší zóně od Parque san Telmo do la Veguety, prohlížíme si místní katedrálu, Kolombův dům….atd…,historické centrum je poměrně kompaktní a od autobusového nádraží k němu dojdete do 15min. Pláže jsou dále,to už je spíše na taxík nebo místní MHD..Při návratu na hotel dokonce mírně poprchá…Následující den ráno nás čeká brzké vstávání na odlet zpět do Německa.