0
0

Po 20oo připlutí do Frederikshavn v Dánsku, otevřou se vrata a jen je vidět futeř ženoucí vodu. Nikam nepospíchám, připravuju kolo, brašny, pláštěnku a nakonec vyrážím, ale jen pod nejbližší přístřešek v přistavu. Tam chvíli čumím, i do mapy, co dál .. nakonec vyrážím. Opět je problém se silnicí, snaha vyhnat cyklisty někam jinam. Takže se dá, nejaký pruh pro cyklisty se občas najde, nakonec mě to ale zavede na nejakou vedlejší, kde se naštěstí někdo vyskytl a na dotaz poradil, kudy se dostat na cyklostezku, které by měla vést, kam potřebuju – na Seeby. A opravdu tam byla, pěkná asfaltová cesta podél dálnice, foukal brutální vítr zleva od rozbouřeného moře, krásná pláž, jó to by se to koupalo, být trochu jinak. A tak se za chvíli napojuji na odbočku z dálnice, a po dalších cyklopruhách a stezkách jsem za chvíli v Seeby, kde se stáčím od pobřeží zpět k dálnici, kolem které se silnice motá. Občas na hrbolatý cyklopruh prdím. Jednou, když se mi to nezdá, prdím i na zákaz cyklistů na silnici (už je pozdě, aut málo). Postupně se setmělo, až v jednom místě na cyklopruhu syčení a škrtání něčeho o blatník. Střep jak kráva v zadním kole. DEBILOVÉÉÉÉÉ. Rozhoduji se odvést kolo, prší, je tma (22:50, 34km), kus přede mnou vidím ekodukt. Za chvíli jsem pod ním a co dál, obhlížím okolí, na spaní to nikde není, občas profičí auto, nakonec vyměňuji duši, to se naštěstí podařilo, takže v 0:15 vyrážím dál. Už neprší tolik, jede se docela dobře, ale pomalu. Na jednom odpočívadle zkoumám okolní les – humus, bahno, mokro, pokračuji dál. Až konečně za křižovarkou v Hjallerup jsem si náhodou všiml na levé straně v jakýmsi parku dřevěnného altánku – to jsem přesně potřeboval. (1:20, cca 42km od přístavu). Něco do sebe rvu, rozkládám mokré věci v rámci možností a ulehám na lavičce. Uff.

Den 10. – 15.7.2011 (Pátek)

Počasí: zataženo, přechcávky, polojasno

Vyhrabání se ze spacáku po 8oo, a před 10oo opuštění altánku a obhlídka okolí. Zastávka u kašny s vodou – omytí se a vyražení dál do nekonečných rovin. Je zataženo, ale neprší. Tachák ještě nevyschnul, takže prvních několik kilometrů nic neměří, ale časem se vzpamatovává. Na kraji města Morresundby po 11oo nákup v Alder – makrelový salát a něco jako chleba, jogurt a kefír – kartu mi nevzali, takže platím 20Euro – vrací 117DKK. Popojetí k první lavičce, kde žeru salát s chlebem. Při přejezdu kanálu Limfjorden se přede mnou zvedl most a čekalo se na projetí stáda plachetniček atd.. Za mostem v Aalborgu marné čmuchání po wififree, takže pokračování dál po rovinách, občas spadne pár kapek, v Suldrup požrání jogurtu s granellem u stolu pod plechovým přístřeškem a kousek dál napojení na hlavní silnici 13 – masakr a hnus. Sjetí na vedlejší, která vede podél skrz Moldrup – tady se zadařilo vyřešit poštu na wififree a o kus dál opět na hlavní mezi polemi jen vidím, jak se přede mnou zprava žene průtrž a není úniku ani možnosti schovat se. Takže jsem solidně sechcal a ani se nepokoušel vyndat pláštěnku. Ve Viborgu zalezení do Lidlu – nektarinky, šunk.salát a sušenky (25.5DKK). Kus dál sjíždím na cyklostezky a vedlejší silnice, občas se ukáže i slunce, proti mně potkávám „pochod bláznů“ – asi po délce 10 km proti mně kráčí, pobíhají různý individua (někteří odhodlaní, někteří podpírajíc se navzájem .. atd. :–). Nakonec zpět u hlavní na cyklopruhu, který ale končí u křižovatky s další silnicí 15. Značení není, jen zákaz cyklistů po hlavní, kam vedl můj první pokus. Tak se s nadáváním vracím a podle mapy to vypadá nadějně kus vlevo po 15. a vpravo po cestě, která ale taky zmizí u nějakého baráku … zase DEBILNÍ značení. Takže se opět vracím několik km na křižovatku a zkouším poslední možnost po nevýrazné silničce se slepou značkou, kudy to ale opravdu vede dál. Stále po hlavní, ale už s menším provozem skrz pěkné lesy, dokonce trochu zvlněné, v jednom místě i s pastvinami a ovcemi jak někde v Norsku :). Nakonec dojíždím k jezeru Hampen So, kde jsou u lesa lavičky na louce s písčitými plážičkami a i WC (cca 21:30 – 162km). Povečeření u stolu šunk. salát+chleba+sušenky. Pomalu se stmívá, jdu se omýt na pláž, ale z lesa se začne ozývat hlasité praskání a rachot. Tak chvíli vyčkávám, co vyleze, v lese nic vidět není, nakonec omytí, roztažení plachty u jednoho stolu a zalezení do spacáku.

Den 11. – 16.7.2011 (Sobota)

Počasí: jasno, polojasno, zataženo

Probuzení okolo 6 hodin při východu slunce nad mlhou, válející se nad jezerem. Po snídani, koupeli a sbalení, odjezd okolo 9 hod., na ostatních lavičkách už se hemží lidé. V Give marný pokus o najití wifi, potom předjíždím bloudějící cyklisty, ale po jejich vzoru si také zajíždím, takže je po chvíli předjíždím podruhé. Po 11oo před křížením se silnicí 28, kde jsem si jel po pěkné silničce mě zbrzdila uzavírka a docela dlouhá objížďka. Potom napojení na hlavnější s protivětrem a v Bakke jsem vlezl poprvé do Bakari (pekárny – chci utratit všechny DKK než budu v Německu). Kupuju 3 zákusky asi za 36DKK (zbylo 55.5DKK). Žeru je u stolečku před obchodem. Nějací zákazníci tak divně koukají :)). Cesta pokračuje ve vedru, protivětru a proti slunci. Okolo 15:15 vyřízený zastavuji na odpočívce a žeru nektarinky. Napojení na silnici 25 jsem vzal zkratkou se zastávkou na třešně. Zprava se to mračí, po hlavní až před městečko Abenra, do kterého jsem oproti plánu zajel s vidinou utratit poslední Dánské koruny. Narazil jsem ale jen na opuštěnou pizzerii, takže pokračuji docela svižně k poslení šanci, městečko na hranicích s Německem – Padborg. Obrazek Zde se to nakonec po hledání zdařilo dokonale v pizzerii těsně před hranicí (pizza Quatro za 55DKK – dal jsem vše – 55.5DKK :-). Odjezd 20:35, přes hranici po cyklostezce (chvíli to dalo, než jsem ji našel – na hlavní se totiž objevil zákaz cyklistů). Začíná kapat. Asi po 20km s deštěm na spadnutí zalezení pod jeden most před vedlejší silnici a pod ním příhodný plac pro přenocování (190km).

Den 12. – 17.7.2011 (Neděle)

Počasí: déšť, polojasno, zataženo ..

Vstávání pozdě, venku občas neleje, sbalení, příprava na jízdu v dešti, vyražení okolo 11:40. Cyklopruh se po chvilce oddělil od hlavní silnice po dlážděné spojce se napojil na vedlejší silnice, motající se okolo hlavní. Na jedné křižovatce, kde jsem čuměl do mapy, jsem potkal podobného cyklostu a trochu jsme pokecali, odkud kam a jak se jede. Byl celý nahozený, neměl blatníky byl to Ir, jel z Irska a mířil někam do Dánska atd… Po vedlejších silnicích dojezd do města Schleswig, kde z nouze zalejzám do výkrmny – samoobsluhy „Black-Factory“ a dávám si pizzu + párek v housce zapečené v sýru (3.08Eur), po sežrání ještě beru koláč + pizzu na cestu (2.34Eur). Vymotání z města po spleti cyklostezek dalo docela zabrat, ale nakonec se úspěšně napojuji na silnicku vedoucí směrem do Naturalparku Hutteer Berge – lesy atd. S myslí v levé brašně, v které se klepe pizza, dojíždím do městečka Sehestedt, kde mě místo mostu ujíždí před nosem přívoz. Toho hned využívám a už do sebe temuju pizzu, je asi 15:30. Stíhám to tak akorát do návratu lodi, zadarmo přeplouvám kanál a pokračuji skrz další Naturalpark Westensee, kde jsou také samé lesy a aleje .. a potom pro změnu následuje po několika desítkách km další Naturalpark Holsteinische Schweiz, kde to je zase samé jezero, ale ze silnice není skoro nic vidět, že jedu po úzkém pásu země. V městečku Plom večerní zastávka v kebabárně – Turkish pizza za 4Eura, je 19:45, počasí vypadá na déšť. Potom vyrážím směr hlavní – zákaz kol a tak následuje motání městem s přeháňkou, cyklostezky – hrůza se po nich někam dopravit a vyznat se, která je ta správná. Dál při hustým západu slunce pokračování po silnici a hledání noclehu. Nakonec nouzovka (153km cca 22oo), buszastávka s lavičkou u stěny širokou asi 20cm. Nakonec provazuji gumicuky mezi kolo a lavičku, tak rozšiřuji, abych nepadal :).

Den 13. – 18.7.2011 (Pondělí)

Počasí: jasno, polojasno, přechcance ..

Vstávání brzo okolo 7:30 a pokračování směrem na Lubeck. Kousek před ním zajížďka a zastávka v Lidl pekárně – 2 zákusky k snídani (2.95Eur). Ve městě jsem se ničím nezdržoval, při výjezdu se na hlavní silnici objevil zákaz cyklistů bez jakéhokoliv řešení, kudy pokračovat tím směrem. Nakonec po čumění do mapy a ptaní se na cestu, jedu po štěrkové cestě na východ. Humus – debilové. Napojení na silnici 207, kde zas probíhá místy rekonstrukce – kolony. A to už jsem v dalším Naturalparku Lauenburgische Seen. Zastávka v Ratreburgu u jezera (11:30 – 12oo) – zaplavání a vyprání, zatím se zatáhlo a spadlo pár kapek, zastávka na oběd v kebabárně na Doner kebab za 3.50 a dál v +- protivětru s jednou přechcávkou přečkanou pod stromy. A to už jsem v dalším Naturalparku Elbetal. Zprava vidím hnát se brutální slejvák s vichřicí, taktak stíhám dojet k lesu, kde na kraji pod stromem přežívám docela v suchu. V Lubtheenu v Lidlu jogurt,rybí salát, podmáslí, 1kg broskví, zákusek (3.25) a v pekárně 5 housek a zákusek (2.05), opět déšť – žeru jog.s musli, podmáslí, 2 housky.. Pokračování borovicovými lesy v protivětru. Do Domitz po silničce s uzavírkou přes most s plotem, nějaký běžec mi ale plot pomohl otevřít a kousek za vesnicí je silnice 195 uzavřena. Přesto tam jedu, po pár km vozovka vyfrézovaná – docela to jde a hlavně to je úplně bez aut :-)). Vítr se stočil do zad, tak docela fičím, honí mě zase černé mraky, z nichž padají proudy vody. Dohání mě asi po 20km, v lese, není se kam schovat, beru plášť a kus dál zastavuji v buszastávce. Láduju rybí salát, housky a broskve a čumím na duhu jak kráva. Došla voda, nechávám pro jistotu nakapat ze střechy. Zatím se to přehnalo, na cestě dál ještě zajetí ke stadionu, kde je naštěstí zezadu otevřeno WC – nabrání vody do všech 3 lahví a pak už jen přejezd Labe a jak jsem tak trochu předpokládal, zakempení pod mostem (21:40, 177km). Most je spřažený prefa. beton se 2 ocelovými nosníky a mizerným závěrem – budily mě rány jak prase :-(.

Den 14. – 19.7.2011 (Úterý)

Počasí: jasno, polojasno, ..

Odjezd po 9 hodinách, po docela frekventované silnici, ale časem sjetí na slušnou cyklostezku vedoucí podél silnice vlevo. Oproti plánu odbočení a zajížďka do Osterburgu (po 20km), kde samozřejmě koukám po nějaké pekárně :). Nakonec 3 zákusky (3.55Eur) k snídani v něčem podobném, posnídání u stolečku s nějakým dědou, který moc anglicky neuměl – míň než já (!), tak jsme moc nepokecali 🙂 i když chtěl. Pokračování podobně, projetí kolem Stendalu, druhý přejezd přes most přes Labe (55km) po Langrově trámu na hlavním poli estakády. Následuje zastávka v Jerichowě na oběd v 13oo v pekárně u silnice – houska s mozzarelou a 2 kousky (2.80E, 65km) + wifi. V Genthinu (80km) u vlakového nádraží doplnění zásob vody a na 100km v Ziesaru nákup v Normě (4 housky, jog., podmáslí, rybí salát a banánky v čok. – 3.62E) – sežrání na lavičce ve městě 2 housky, jog., podmáslí a ban… Kousek za městem jsem najel na rozestavěnou cyklostezku vedoucí po zrušené trati, motající se okolo silnice. Až na některé nedodělané přejezdy super. V jednom místě vedla dokonce zadem kolem hřiště, kde byla otevřená branka a hned za ní zázemí, kde by se krásně přenocovalo – přístřešek, WC, voda, zásuvky – škoda, že bylo teprve 17 hodin. Takže nabírám vodu a pokračuji a po kusu plaším lišku, která si mě všimla až asi na 3 metry daleko – lekla se a upalovala … 🙂 U Gorzke jsem se zas na chvilku přidal mezi auta, ale hned za ním uzavírka a opět po opuštěné silnici s hladkým asfaltíčkem skrz lesy, což skončilo před vesnicí Neuehutten (123km), která byla totálně rozkopaná a musel jsem objíždět po lesní cestě, kde jezdila i auta. Kus dál vede silnice stále lesy a začínají i kopečky a „hory“. Na obloze se objevily beránky, tak tuším, že se blíží průser. Zamotání v Coswigu a v Wittenbergu, kde mě zase vyhnali na cyklostezky a musím se ptát na cestu – ženská s chlápkem, který je nakonec vyslán kousek se mnou, aby mi ukázal kudy :). Následuje 3. přejezd Labe (170km) po zajímavém soumostí – silniční Langr a vedle železniční ocelová příhrada také s jedním obloukem. Potom ještě kousek a už jsem zase v nějakém parku – Naturalpark Dubener Heide, kde zastavuji u první příležitosti – krytého stolu s lavičkami u lesní cesty kousek od vsi a u silnice ještě předtím nabírám vodu z pramenu. Je po 21oo, 199.5km, dávám si rybí salát + zbylé 2 housky, kolem přejel někdo na kole, aniž by si mě všiml.

V noci rachot, kolem běhali a rochnili se v přilehlé bažině divočáci a nepříčetný pes taky se štěkotem prosvištěl, no moc jsem se nevyspal.

Den 15. – 20.7.2011 (Středa)

Počasí: polojasno, zataženo, CHCANEEC!!

Vstávání brzo (po 6oo), sbufnutí broskve, granello, banánky a rychle dál. Obloha postupně šedne a tmavne, zastávka v Sollichau na snídani (koláč + zákusek – 1.6E) cesta se mění na kus v hnusnou panelku, za Torgau (40km – 9:30) 4. přejezd Labe, boční vítr, v Ruhlandu (105km) začíná pršet, zastávka v pekárně asi u Lidlu – trojhránek + zákusky 3.05E a pro utracení všech mincí ještě koláč za 0.99E 🙂 Dál v postupně sílících přeháňkách napojení na hlavní, ze které mě vyhnali přes Elstra (145km), a to už chčije souvisle, plášť, kopce, vítr .. Kousek před hranicemi v Dolní Pustevně totální CHCANEC, ještě vyměňuji kartu ve foťáku, na hranici (17:40) chvíli čumím pod přístřeškem u vietnamců, ale průtrž neustává, tak pokračuji, ještě s jednou zastávkou na občerstvení. Koukání po fleku na spaní, ale všude humus a už jsem také dost promáchaný. Tak nakonec před v 20:30 v Lesné zajíždím do penzionu Starý Stožec (217km), noc se snídaní 350,- + večeře na poslední chvíli a pivo .. celkem za 500,-. Ze všeho kape voda, vše rozkládám, koupání v koupelně! a chrr v postýlce :)).

Den 16. – 20.7.2011 (Čtvrtek)

Počasí: celý den CHCANEEC!!

Ráno pořád stejně chčije. Snídaně mizerná – čaj, 2 krajíce chleba + sýr a salám. Sbalení a odjezd po 11oo do deště. Okolo Jablonné v Podještědí, koukání po restauraci – nic, nakonec v potravinách v Křížanech nějaké chlebíčky a koláče + tatranky na cestu. Přes Ještěd do Liberce, brzdy už vůbec brzdí, brzdění botama, mazec.. dál přes Jablonec n. Nisou, Pěnčín dolů do Žel.Brodu, brzdy se trochu vzpamatovaly, Semily a Pojizerkou kolem rozbouřené Jizery domů do Jilemnice. (18oo, 113km).

Tak, a je to napsáno, ble – už nikdy víc 🙂

Za celou cestu byl pouze 1 defekt – píchnutí zadního kola ve tmě a dešti v Dánsku na cyklopruhu podél silnice (střepy) – výměna duše

– Cesty: délka – průměr – převýšení – rozdíl výšek (start-cíl)

Den 1. St – 080.05 16.8 1390 -210m

Den 2. Čt – 151.98 19.6 1515 217m

Den 3. Pá – 153.83 17.7 1915 -200m

Den 4. So – 119.16 14.6 2590 -570m

Den 5. Ne – 133.06 19.2 1370 -148m

Den 6. Po – 164.74 19.9 1635 791m

Den 7. Út – 158.66 20.1 1910 73m

Den 8. St – 181.70 21.0 1815 20m

Den 9. Čt – 160.76 21.7 775 13m

Den 10.Pá – 161.53 19.9 955 -20m

Den 11.So – 188.90 19.6 1115 -28m

Den 12.Ne – 153.42 18.9 860 43m

Den 13.Po – 176.95 19.4 715 57m

Den 14.Út – 199.49 21.1 810 -113m

Den 15.St – 217.14 20.8 1580 -310m

Den 16.Čt – 113.37 18.7 1730 -58m

________________________________________________

2515Km, průměr 19.4 Km/h, čas 128:52, převýšení 22680 m

– Náklady:

4725Kč (191.8Eur) – Letenka Praha-Oslo-Tromso vč. pojištění na nemoc 14Eur

-4462Kč (177.8Eur) – vrácení za pojištěnou letenku

4238Kč (170.6Eur) – nová letenka Praha-Trondheim už bez pojištění

456Kč – pojištění

201Kč – doprava na letiště 🙂

2295Kč (700NOK) – výběr z bankomatu v Ridalu (kurz 3.28) +35

-1006Kč (302NOK) – zbylo

1950Kč (78Eur) – Trajekt do Dánska

1830Kč (73Eur)- cca žrádlo

350Kč – Penzion v Lesný

150Kč – Večeře

82Kč – poslední žrádlo v CZ :o)

___________________________

suma cca 10800Kč

Zobrazuji 0 výsledků
Vaše odpověď

Prosím, nejprve se .