Do Abu Dhabi letíme s našimi oblíbenými Saudi in šála Airlines , i v economy třídě máme tři trojsedačky jen pro sebe , takže naši páni kluci se na tento hodinu a půl trvající let můžou hezky natáhnout . V Abu Dhabí na letišti nás potkává první a poslední větší problém , a to s půjčením auta . Neb mě expirovala kreditka a moje super banka , Arab National Bank mě nebyla schopna do 3 týdnů dodat novou , tak mě na letišti nechtějí bez kreditky půjčit auto . Ale ve městě prý půjčí . Objíždíme taxíkem několik půjčoven , zase se jim nezdá můj saudský a mezinárodní řidičák … nicméně ve dvou jsou ochotní po složení tučné zálohy 2 tisíc dirhamů auto půjčit . Zdržení ? Asi 3 hodiny …. Mít tak kreditku … Vyrážíme nejdříve za jedním kamarádem do Al Reef v Abu Dhabí , odkud asi kolem desáté večer jedeme směr Dubaj , hotel hned vedle Mall of Emirates lehce najdeme , naštěstí nás upgradovali na suite , takže máme dva pokoje i s kuchyní , já se alespoň v klidu vyspím , Ivča spí s prckama .

Druhý den máme malé vyřizovaní na skoro celý den , na 6 navečer máme lístky na At The Top – vyhlídku z nejvyššího mrakodrapu na světě , Burj Al Arab . Předtím ještě brouzdáme dole pod mrakodrapem a náramně nám to připomíná místo pod Patronas Twin Towers v Kuala Lumpur i s restauracemi a umělým jezerem . Tady ale mají krásné fontány , které se spustí v 6 večer každou půlhodinu spolu i s hudbou . První vidíme z nebesské výšky asi 460 metrů , výš se nedostanete . Mrakodrap měří celkem 828 metrů , takže jsme lehce nad polovinou , přesto je to pohled jako z letadla … Na fontány se poté díváme i sezdola , stojí za to je vidět a slyšet . Odtud jedeme zavézt Tobiho s mamkou na hotel a my s Páťou jdeme lyžovat . Resp. lyžování až zítra ráno , dnes večer jen bobování v ledovém korytu a sjíždějí svahu na pneumatikách . Docela sranda . Lyžujeme až na druhý den ráno . Půjčí vám úplně všechno , teda kromě rukavic a čepice , ty máme svoje , resp. jdou za pár korun koupit také . Po obědě se koupeme v bazénu na střeše hotelu , ze kterého vidíme sjezdovku , teda tunel sjezdovky a pak se už přesunujeme zpátky do Abu Dhabí . Hotel Rotana Beach hotel na prospektech vypadá úžasně , horší je ale realita . Na fotce je nádherná bílá pláž s krásným hotelem , ve skutečnosti je hned naproti pláže přes asi 200 metrů širokou zátoku rozestavěný kolos nové velikánské nemocnice , takže trochu po idylce . Nebo se dívat stále stejným směrem zády k nemocnici . Druhý ze tří dnů v tomto hotelu jedeme do Ferarri parku , zábavního centra plného nádherných červených autíček se spoustou trenažérů , 4D projekcí a dalších adrenalinových atrakcí . Patrik po asi 10 jízdách v dětských formulích , které vypadaly jako ty opravdové , téměř odmítal jít domů a na druhý den místo na letiště chtěl opět do Ferarri parku ….. přístě víme , kam zase půjdeme . Naposledy jsme byli v Dubaji a Abu Dhabí před 5 lety , tehdy byla Dubaj jedno velké staveniště a Abu Dhabí poklidné velkoměsto . Dnes je tomu naopak , Dubaj , téměř dostavěná se spoustou akvaparků a jiných zábavních parků na nás působila mnohem lépe než rozestavěné Abu Dhabí s jedním Ferarri parkem , který je stejně na třetině cesty směr Dubaj …..