Bylo 1.7.2005 kdy jsme nastoupili s přítelem do autobusu a vydali jsme se na dovolenou, na kterou jsme se celý rok hrozně moc těšili – na pobřeží Costa Bravy ve Španělsku, oblast Callela – konkrétně hotel Bona Vista*. Když jsme vystoupili z autobusu pohltilo nás vedro, kterého bychom se v ČR nedočkali. I přes * byl hotel ve výborném stavu a docela nás překvapila velikost terasy, kterou jsme dostali. Pokojíčky byly sice menší, ale velice útulné a stačily. Do bazénu jsme mohli chodit cca asi 1minutu od hotelu. Vybalili jsme si naše věci a hurá na pláž, alespoň prozatím zkouknout, jak to tam vlastně vypadá. Jediným nedostatkem byla místní železnice, kterou jsme museli projít, abychom se dostali k moři. Ale to je jen maličkost. Překvapilo nás, že pláže nebyly přeplněny a nebyla hlava na hlavě, jak se každý může domnívat. Moře ze začátku trošku studené, ale to je asi pokaždé na první dojem. Lenošení na pláži patří mezi naši oblíbenou aktivitu, takže jsme vydrželi do večera. Po příchodu do hotelu nás velice překvapily ceny u baru. Dosti se podobali našem, takže jsme u baru mohli strávit více času. Coca – cola originál za 1E, Sangria – 3E,….Prostě nám stačil hotelový bar. Ceny vyloženě upraveny pro Čechy, taky nikdo jiný v hotelu nebyl. Tím lépe pro nás. Druhý den pokračovalo lenošení na pláži, tak jsme se třetí den po snídani rozhodli, že navštívíme Barcelonu. Byla vzdálena jen pár kilometrů a doporučuji jet místním vlakem. Vyjde Vás to laciněji, než když si zakoupíte zájezd u delegáta a můžete se pohybovat svévolně po celé Barceloně. Samozřejmě nesměla chybět návštěva chrámu Sagrada Familia, která nás naprosto očarovala. Vstup nebyl drahý, tudíž jsme se zvesela mohli vydat až na samou špičku chrámu. Mně se tedy pořádně točila hlava z té výšky, ale každému tento výlet doporučuji, tedy alespoň tomu, kdo zvládá výšky a ohromí ho výhled z toho nejvyššího místa. Po prohlídce chrámu došlo na prohlídku tzv. Columbova vejce, které bylo nedaleko. Pohyb místní komunikací není tak těžký, jak by se mohlo na první pohled zdát. Proto pokud se alespoň trošku domluvíte anglicky a potřebujete poradit, skoro každý Vám potřebnou radu dá. Večer jsme dojeli zpět do hotelu, celí vyčerpaní a tak jsme usnuli asi už v osm večer. Ale výlet stál opravdu za to.

Další den se pokazilo počasí a bylo zataženo. Den jako stvořený na procházku po zdejším parku, který nás opravdu nadchnul. Byl tvořený do kopce a z jeho vrcholu jsme ocenili nádherný výhled na okolí. Dalo nám sice zabrat ten kopec vyšlápnout, nakonec jsme byli rádi, že se „vejšlap“ uskutečnil. Spousta stromů, ptáčků, krásných míst, ….

Abych nezapomněla, centrum města je samozřejmě také krásný. Spousta malebných uliček, krámků s cetkami a upomínkovými předměty. Prostě nádhera, která u nás v Čechách chybí. Noční procházky jsou jedna báseň. Všem vřele doporučuji, je to balzám na duši a hrozná romantika 🙂 – samozřejmě v tom dobrém slova smyslu. Všude spousta lidí a turistů, kteří nikam nespěchají a jsou plni odpočinku. Na jejich tvářích jsou vykouzleny úsměvy a bezstarostnost. Prostě dýchá tu atmosféra spokojenosti a pohody.

Doporučuji přímo v Callele nasednout do malinkatého vláčku, který Vás doveze na různá místa a pak se projít zpět k hotelu. Je vidět mnoho zajímavostí a určitě se nudit nebudete.

Předposlední den jsme navštívili nedaleké trhy, na kterých si opravdu každý vybere. Jako všude jinde platí POZOR NA KAPSÁŘE!!!

Je předposlední večer, pomalu balíme kufry a je nám smutno, že zde nemůžeme zůstat ještě alespoň týden. Ale co se dá dělat, teď už jen čekáme na další dovolenou. V den odjezdu nás překvapil déšť, takže jsme si říkali, že počasí nám celý týden přálo a tak nebudeme smutní, že odjíždíme.

SBOHEM Callelo, nebo spíše NASHLEDANOU.