0
0

Finsko-Norsko

Vyrážíme v sobotu ráno směr Waršava a Tallin.Polští řidiči to je kapitola sama pro sebe, skoro v každým městě a vesnici najdete u přechodu křížky po přejetých chodcích a u dálnic pokud se tomu dá říkat je jich jak naseto. Litva a Latvia v pohodě pěkný cesty Estonsko taky, ale měří tam přenosnými radary osobně jsem to vyskoušel překročil jsem o 20/km chtěli 35EU, ale nakonec to bylo 20EU malá domů. Neměl jsem objednanej trajek v doměmí ,že to bude v pohodě, že přijedu a pojedu, ale byl volnej rychlo trajekt co byl v Helsinkách o hoďku dřív ale byl o 130EU dražší než ten pomalejší. Cestou jsem potkal Krnováky co to mazali na eurotrial

off do Povliarti 600km od Helsinek.Tam jsme se stavili a nafotili pár snímků.Ve Finsku jsem to nasměroval na Via Karelia to je cesta přes jižní a severní Karelií u ruské hranice směrem nejsevernější části Finska. Měl jsem sebou GPS TomTom 710 a osvědčila se celkem zdatně hlavně v úplné příhraniční oblasti, kde mě potahala po cestách u kterých jsem chvilkama myslel, že nikam nevedou. Takže zelená zeď vlevo a v pravo na šířku auta najeto asi 300km po štěrku, hlíně a makadanu. Cestou jsem potkával rusy s žigulikama jak trhaj borůvky. Protáhl jsem to ještě 4ma NP Finska a dva dny jsem strávil v nejjižnějším cípu NP Urho Kekkosnen na takové samotě jménem Kemihaara http://www.kemihaara.fi/ určenou pro rybáře. Za 40EU za noc v apartmánu se třemi ložnicemi a samozdřejmě se saunou u potoka, kde byly pstruzi a okouni jak roura u kamen to byla bomba. Měli jsme sebou horáky tak jsme to tam pojezdli a to asi 20km po NP na fošnách natažených pro ATV po slatích a 40km po mechu a písku. Sobů tam je jako myší a co nejhorší flákají se po cestách a s aut si nedělají vůbec nic. Byl jsem rád, že jsem si dal před odjezdem přidělat pevnostní nárazník. Ty mrchy váží přes 100kg a říkali, že nejvíc havárek je právě se sobikama.Rychle se tam ani k vůli sobikum nejezdí, protože nikdy neviš kdy vyskočí s lesa. Hlavní silnice jsou pěkný vedlejší jsou uježděná hlína a kamení. Oprava je jednoduchá projede tím kultivátor a řidiči to ujezdí. Nafta tam stála něco málo přes 1EU-1,3EUmax. Příjez na Nordcap vede podmořským tunelem na konci je kasa, kde necháš 175Norků a ještě spátky to samý a na samotnej Nordcap tj. to parkoviště s tím glodusem necháš 120 Norků za osobu. Ale to jsme takticky obešli po útesech a auto nechali kousek před vrátnicí. S Nordcapu na Vesterály jsme potkali v tunelu stádo sobů co se tam schovávali před slunkem . Lofoty jsou krásný, ale počasí nám moc nevyšlo. Střihli jsme to s Lofot trajektem do Bodo a směr cesta trolů tam jsem si zakroutil volanten pak na Dalsnibu to bylo to samý pěkný šarapatky. A to už byl finiš přes Trothajm-Oslo-Kodaň do němec a domů. Cca. najeto 8500km spotřeba ruzná jel jsem i za 9 ale v pohodě jsem se vešel do 11/l. Nejdražší byla nafta v Norsku a to v přepočtu 45/kč. Zadek mám fialovej ještě dnes jel jsem to na tři týdny vidělo se hodně, ale s okna auta. Chtělo to jet 4týdny na ten počet km.

Miloš

Zobrazuji 0 výsledků
Vaše odpověď

Prosím, nejprve se .