0
0

Je to skoro rok co jsem se přestěhoval do Spojených Arabských Emirátů konkrétně Dubaje a jelikož jsem v Praze zanechal jednu lásku (FireBlade) bylo načase se rozhodnout pro další motorku. Po zvážení všech pro a proti jsem se jakožto neznalec rozhodl pro KTM990 Adventure S.

Díky tomuto rozhodnutí se možnosti mých budoucích výprav v některých směrech omezili. Nicméně zpátky k cestování. U.A.E. je země rozmanitá a pro motorkáře velice zajímavá, předevšim z toho důvodu že je tu v podstatě jedno roční období například v zimě je tu přes 23 stupňů viz. roční teploty K motorce jsem hned objednal GPS s místní mapou Middle East 4 a vyrazil na cesty.

V okolí Dubaje najdete dálnice, asfaltky, štěrkové cesty, písek, všechno ostatní jsou pak duny 🙂 a jelikož 990Adventure je docela macek hned po pár prvních vyjížďkách bylo jasné, že musíme přezout gumy na TKC80 a došlo i na tlumič řízení Scott který se perfektně osvědčil v dunách.

Jelikož se jednalo o mé off-roadové začátky moje první vyjížďka směřovaly do Hatta pools, které jsou cca 120Km od dubaje směrem na východ a polovina z toho je dálnice, zbytek štěrková cesta. Před příjezdem do vesnice Hatta můžete posnídat v Hatta Forth Hotelu za velice přijatelnou cenu. V okolí Hatta pools jsou údolí které jsou vymleté od občasných přívalových dešťů a ve kterých vedou stopy od off-road aut na nichž se dá snadno udržet a užít si trochu dobrodružství. Z Hatta pools je velice pěkná cesta asi jediná s nespočtem zatáček vedoucí směrem k městu Fujeirah. Silnice vede přes hory na jejichž vrcholku jsou dva krátké tunely. Po zdolání hor so dostanete na pobřeží Fujeirah které má několik písečných pláží na kterých se dá přenocovat ve stanu, odpočívadle pro rodiny a několika hotelech. Jeden z nich je Sandy Brach hotel většinou plně obsazen ruskými turisty, nicméně mají přijatelné ceny takže se tam většinou stavíme na pizzu.

Z hotelu se pak vydáme podél pobřeží směrem k městu Dibba a odtud pak zpátky přes Masafi do Dubaje. V okolí Masafi lze najít opět spostu údolí které jsem se snažil prozkoumat, ale můj poslední výlet zkončil tak že mě musel místní arab doslova vykopat motorku z Wadi. Bohužel jsem si nevšimnul při vjezdu do Wadi že stopy od off-road aut zmizeli a pak už nebylo tak snadné se dostat zpátky. Další moc pěkná vyjížďka je v okolí Al Dhaid kde je nesčetně štěrkových cest. Po cestě z Fujeirah se lze napojit na cestu vedoucí okolo Fossil Rock a projet užít si dalších 40Km štěrku a písku až se dostanete k místní velice oblíbené duně Big Red. Big Red byla pro mě výzvou, přeci jenom nikdo předemnou se jí zcela určitě nesnažil vyjet na KTM Adventure :).

Nicméně když je předemnou kopec, je jasný že na kopci je přece pěkný výhled, takže jednoho dne jsem ztužil přední tlumiče, zakroutil knoflíkama na Scott stabilizátoru a hurá na dunu. Výhled zezhora stál rozhodně zato. Poušť je pro mě místo kde se dá báječně relaxovat, dává mi energii a vzbuzuje repekt který pociťuje zřejmě každý kdo se vydá zdolávat místní duny. Když jsem dorazil do Dubaje, nenašel jsem na webu žádné motorkářské fórum takže jsem založil http://www.uaeride.com kde se ke dnešku zaregistrovalo přes 80 členů. Občas podnikáme společné vyjížďky po okolí a na příští rok se chystáme projet Yemen.

V Omanu jsem na motorce projel Musandam (severní cíp) a v autě jihovýchodní pobřeží přes Muscat do Suru a zpátku, ale o téhle cestě snad příště. P.S. Mimochode moje KTM má najeto 12tisíc kilometrů za 6 měsíců 🙂 to jen pro představu jak se tu dá vybláznit, nezmiňuju že cena benzínu je asi 5 Kč za litr.

Zobrazuji 0 výsledků
Vaše odpověď

Prosím, nejprve se .