0
0

13. 8. Praha-Holešovice (16.45) – odjíždíme z Prahy, je nehorázný vedro, na nádraží nás vyprovází ta trapačka P. S., jedeme vlakem Eurocity a vybalujeme jídlo, kterého máme doslova mraky, jsem úplně přežraný, protože jsem chtěl sníst co nejvíc mrkví, abych odlehčil batoh, přichází průvodčí a poprvé zjišťujeme, že se v expresech platí příplatek 10 DEM, s neochotou zaplatíme radši v korunách, pak přichází šťára (Deutsch + vlčáci), když vidí, že mám plnej batoh jídla, radši to vzdají, pak už cesta do Berlina probíhá bez problémů.

Berlin Lichtenberg (21.15) – konečně přijíždíme, vlak do Malmö však odjíždí z berlínského hlavního nádraží, a proto trdlujeme na místě až do 22.00 než objevíme správný perón odkud frčíme S-Bahnem na Berlin Hbf, ale i tak zde máme ještě 40minut času a ve 23.00 odjíždíme moderním vlakem (ale bez kupé) do Sassnitzu, kde mám hroznou depresi, protože asi přes 2 hodiny přejíždíme z jedné koleje na druhou než konečně vjedeme na trajekt, navíc si prosvětlují a ověřují naše pasy.

14. 8. Trelleborg (07.20) – konečně ráno, po únavné cestě trajektem se mačkáme v přeplněném vagónu a míříme do Malmö (08.05) – hurráááá na vzduch, vyrážíme s batohy kousek od nádraží, kde se najíme a jdeme do centra, naprostá díra, prohlídneme si pár obchodů, prolítneme kolem zdejší katedrály, synagogy a prohlídku zakončujeme v přístavu.

Malmö C (13.35) – tříhodinová pohodlná jízda do Göteborgu (17.45) – asi největší krize pro mě s batohem, na chvíli tvrdě sprchne, jdeme podél místního kanálu až do přístavu, kde jsou výstavní (včetně bitevních) lodě, po cestě zpátky si všimneme výstavy starých aut, zpět na nádraží.

Göteborg (22.30) – vychytávačka na noc, přejezd do Hallsbergu (01.00)

15. 8. Hallsberg (02.15) – po hodince strávené na nádraží (Horin tu chtěl někomu ukradnout kolo, který železničáři normálně nechali na peróně) odjíždíme do Osla.

Oslo – prohlídku začínáme přístavem, pokračujeme okolo pevnosti Akershus, platíme si loď na zdejší poloostrov, kde si prohlídneme muzeum vikingů a další muzea lodí Fram, Kon-Tiki a Rall, vracíme se zpět a metrem jedeme na kraj města, odkud jdeme pěšky přírodou kolem dřevěného kostela, po běžecké trati až ke skokanskému můstku Holmenkollen, chceme ještě kousek vychutnat přírodu, ale ztratíme trať metra, až nás musí navigovat Norka-Češka, kterou jsme potkali, úspěšně se tedy vracíme na nádraží

Oslo (23.00) – odjezd do Bergenu

16. 8. 08.00 Bergen – opět začínáme přístavem, kde se koná rybí trh, odtud vystoupáme na vyhlídku na město, hodláme navštívit zdejší akvárium, ale je pro nás příliš drahé, upoutá nás “lanovka” pro cyklistická kola.

Bergen (11.48) -, příjezd do Vossu (13.05)

Voss – kostel, jezero (všude samý campy) v pozadí s horami Voss (14.35) – odjíždíme do Myrdalu, objevuje se nám zatím nejkrásnější výhled na krajinu, fjordy, apod., chceme s Michalem fotit, ale tenhle vlak nemá otvírací okna, a tak aspoň otřeme pořádně 1 okno a jednou blýskneme

Myrdal (15.35) – jdeme se podívat po okolí, na vrcholcích hor je vidět sníh, dostaneme se až k vodopádům, které se valí dolů do známého města Flam, všude samý Japonci s kamerami.

Myrdal (17.35) – Oslo (22.20) – jedeme ve vagónu s mariňáky

Oslo (23.00) – noční deprese, odjezd do Trondheimu

17. 8. 08.00 Trondheim – první zastávkou je zdejší arcibiskupství, pak se jdeme podívat k pevnosti Kristianten Fort, ale vchody jsou zavřené, proto přelezeme hradbu s ostnatými dráty a dokonce zevnitř otevřeme vstupní dveře pro další turisty, dále vidíme radnici a podél nádherných dřevěných domků dobloudíme až do přístavu

Trondheim (23.10) – Mo i Rana

18. 8. Mo i Rana – je asi 07.30, vystupujeme, abychom se tu chvíli porozhlédli, Horin tvrdí, že za čtvrt hodiny jede další vlak, bohužel zjišťujeme, že jede až za 8hodin – hmmm, paráda, lije jak z konve, míříme k benzínce, odkud rozešleme pohledy směr domov, podél rozebraného skokanského můstku až na konec města, kde teče potok a jsou vidět ve výšce vodopády, ke kterými se ale v tomto nečase nedá dostat kvůli nánosům bahna, ve městečku je k vidění pouze malý kostelík, nádraží zde však mají přepychové

Mo i Rana (15.30) – Fauske (18.00)

Fauske (18.15) odjíždíme autobusovým expresem do Narviku, i se slevou je to pěkná pálka, ale příroda (fjordy) po cestě je totalitní, kafe v autobuse je zadarmo, po cestě ještě uděláme jednu hezkou zastávku u nějakého jezera

Narvik (23.00), jdeme chvíli městskými ulicemi a zahneme směrem ke kolejím, musíme přelézt drátěný plot a podél přístavu (transport rudy) dojdeme po kolejích nákladních vlaků až na hlavní železniční stanici, kde vybalíme spacáky, lehneme pod lavičku a hurrrá spát

19. 8. Narvik – ráno začínáme prohlídkou města – nic moc kostel, kupuju si sezamový chleb (slaný!!!! to snad není ani možný) a před obchodem nás otravou nějaký eskymáci, abysme jim pomohli se stavbou prodejního stánku, rychle nakoupíme pohledy a odešleme z nádraží, kde už nám jede vlak do národního parku Abisko ve Švédsku

Narvik (10.30) – Abisko (12.15) – po cestě uděláme mnoho nádherných snímků dřevených červených domků v opuštěné krajině

Abisko – švédský národní park – trháme se, Horin stoupá někam do hor a já s Michalem jdeme podél zdejšího překrásného kaňonu na dřevených deskách, která umožňují vůbec v této bahnité oblasti chodit, při trhání borůvek zahlédneme asi trojici sobů, neustále poprchává a přestává, takže se neustále tvoří překrásná duha, zastavujeme se u jednoho většího vodopádu, kde poprvé a naposled používám vařič, jíme polívku (good!!!), ale bohužel kotlík je celý černý, jdu ho umýt pod vodopád, ale podaří se mi uklouznout na kameni a žbluňk, naštěstí se mi podaří zareagovat a vysápu se zpátky na břeh, vše od pupku dolů je úplně promočený, no naštěstí mám druhé boty, ale bohužel kotlík očernil mojí červenou bundu a jeany, takže byly do konce cesty odepsaný, noc byla opět hrozná, celou noc pršelo a prochcalo mi to úplně spacák.

20. 8. Ráno jsem udělal malý oheň a trochu usušil mokré věci, ale na chvíli jsem si odskočil a promočené boty, respektive umělá spodní část se trochu “připekla”, no prostě nádherná noc. Nasadil jsem kraťasy a makali jsme s Michalem zpět na nádraží, kde jsme měli mít sraz s Horinem, ale ten tam nebyl, přibelhal asi o čtvrt hodiny později a dost kulhal, zjistili jsme, že když večer začalo trochu víc pršet, vracel se zpět k nádraží, ale protože se setmělo, tak někde uklouznul a vyrubal si kotník, no hlavně, že žije. Nakoupíme ve zdejší ubytovně překrásné velké pohledy a mizíme na nádraží, kde spořádáme mojí velkou šunku v konzervě a pokecáme s nějakým Angličanem.

Abisko (12.55) – Boden C (17.50) – vlak má zpoždění, protože se něco stalo na trati v prostisměru a v této oblasti je často jen 1 kolej, nějací maniaci ve vlaku (“žluťák – Švýcar ve žlutým tričku a Chorvat) si stěžují, že potřebují být do večera v Helsinkách a vynutí si taxi a samozřejmě ho zajistí i pro nás a ještě jednu Japonku. Švédské dráhy vše hradí, ať žije stát blahobytu!!!!

Boden C (17.55) taxíkem asi přes 100 km do Haparandy na Finsko-švédské hranici (19.15) – 1300 Kr na auto (4) a vypravený byli dvě. V Haparandě levně nakoupíme džusy.

Haparanda (20.20) autobusem jedeme do Kemi (21.30)

Kemi (21.45) odsud už jede vlak do Helsinek

21. 8. 07.30 Helsinki – dáváme batohy do boxů, jdeme do nejbližšího metra, kde si koupíme denní jízdenku na MHD a jedeme nejdříve tramvají k hokejovému stadionu, který je už dost sešlý, od něj pěšky přes krásný park podél opery (hrůza), radnice, zdejšího bílého paláce až do přístavu s katedrálou v ruském slohu, poté jedeme tramvají ke zdejšímu divadlu a procházíme pár obchůdků s hudbou, chce se nám spát a proto si dáme dva okruhy tramvají, která jezdí neustále přes centrum a přístav dokolečka, nakonec si dojedeme metrem na kraj města, kde v supermarketu nakoupíme nějakou žranici (pro změnu sladký krájený chleba), na nádraží jsme svědky loupeže v obchodě s novinami a lupič utíká ven z haly a prodavačka stírá.

Helsinki (16.00) – Tampere (18.15)

Tampere – kostel s parkem (fontánka), jinak nic zajímavého

Tampere (22.00) – Kemijärvi – nádherná krajina po cestě, klasická malá jezírečka a nikde nic, kromě zničených drátů vedení, oholených stromů a kosodřeviny

22. 8. Kemijärvi (10.30) – dřevařské město – typické nádraží, benzínky, motoresty, kostely, hřbitov, molo, písečná pláž u krásného jezera

Ve 14.00 nám má jet vlak, nějaký na kolejích, ale nikde v okolí nikdo, přesto do něj vlezeme a čekáme a nic, vylejzáme ven a zjišťujeme, že jsme čuměli na řád autobusů a že další vlak jede tak pozdě, že bysme to tu nepřežili, a proto se rozhodneme stopovat

V 15.03 se mi podaří stopnout zástupce starosty zdejšího města, který nás sveze až do Rovaniemi (16.10) – po cestě nádherná krajina, u silnice se v klidu pásli sobi

Rovaniemi – lyžařské centrum, jdeme s Michalem asi přes hodinu přes celé město ke “svíčkovému mostu” – nehoráznost, moderní most s dvěma vysokými sloupy (svíčky), naštvaní se vracíme na nádraží, protože toto město nemá co nabídnout

Rovaniemi (18.00) – vlakem do Kemi (20.00)

Kemi (20.00) by bus do vesnice Tornio (20.40) – odtud chceme dojít pěšky do Haparandy, ale bloudíme, ptám se nějakej Finek, kde je Haparanda, ale ony jsou úplně neschopný, takže si nakonec poradíme sami, celnice tu snad ani nefungovala – Haparanda (21.20), jdeme hledat místo na spaní, nakonec objevíme altánek v parku, který špičkově vyhovuje, mám ale úplně mokrý spacák, a proto nemůžu vůbec spát, chvíli si běhám po parku, abych se zahřál (mám na sobě asi 5 vrstev, přesto je zima, krutá noc), pak vyrážím na noční prohlídku města, vidím všechny benzínky, obchody, uličky, každičkou výlohu mám promáklou, a tak se vracím kolem 02.00 k altánku, Michal s Horinem v pohodě spí, zkusím si lehnout na mokrý spacák, ale probouzím se asi za čtvrt hodiny zimou, a proto jdu směrem ven z města po nějaké cyklistické stezce až na konec města k nějakým obchodním skladům, přijede tam nějakej chlápek s volvem a nabízí mi, že mě sveze do města, s “díky” odmítám a vracím se zpět k altánku, je asi 04.30, snídám několik tyčinek Twiggy a kolem 05.00 budím kluky, aby se sbalili, že nám za chvíli jede bus.

23. 8. Haparanda (05.20) – konečně se v autobuse trochu zahřejeme, usínám, ale kluci mě budí, protože tento bus nejede do Bodenu a musíme po cestě přestoupit na jiný – Boden (07.30), vyrážíme na nákupy potravin

Boden (10.40) – Kiruna (15.00

Kiruna – všude na kraji města haldy, pobřeží jezera

Kiruna (17.05) – nejdelší jízda vlakem v mém životě (19 hodin), fakt nářez úplně rozlámaný člověk – průvodčí nás donutí si koupit rezervaci – Stockholm (12.15).

24. 8. Stockholm (finsky Tukholma) – nikde nemůžeme sehnat mapu města, projdeme několik místních kostelů a pak se všichni trhneme, jdu po pěší zóně do přístavu, a přes most na druhý břeh, kde vylezu na kopec do nějakého proskleného tunelu, odkud je skvělý výhled na celé město, pak se temnými uličkami vracím zpět do centra, kde potkávám Michala, který se zrovna pěšky vrátil od haly Globen, jdeme podél opery a národního divadla k hlavnímu paláci, kde shlédneme střídání stráží, zpět na nádraží

Stockholm (22.30) – Helsingborg – Kobenhavn

25. 8. Kobenhavn – procházíme kolem parku Tivoli, ještě není otevřeno, jdeme přes královský palác kolem zvláštní šroubovité budovy až do centra, kde navštívíme pestrobarevný přístav, po městě se za zálohu půjčují kola, ale už na nás žádné nezbylo, takže pěšky ke zdejším hrádečku v krásných zahradách, odtud se vracíme kolem zdejší radnice zpět na nádraží

Kobenhavn (16.30) – Odense (20.00)

Odense (20.56) – Ringsted (23.23)

26. 8. Ringsted (00.23) – Rodby Faerge (02.05)

Najednou nás probudí průvodčí a my zjišťujeme, že jsme usnuli ve vlaku, vymakáme ven a trubkou makáme k trajektům, naše loď ještě neměla odjet, ale žádná tu není, necháváme batohy v tunelu a jdeme se zeptat ke vchodu hlídajícího vojáka, ten řekne, že o tom nic neví, vracíme se zpět, ale prosklené dveře, za kterými máme batohy jsou zavřené, jdeme se tedy opět zeptat vojáka, co s tím jako máme dělat, ale ten opět nereaguje, naštěstí okolo 03.00 se dveře otevřou, čapneme rychle batohy a vidíme, že z nějakého trajektu vystoupil kapitán lodi, zeptáme se ho a zjistíme, že i tento trajekt jede naším směrem, a tak hurrá dovnitř a spát.

Rodby Faerge (03.00) – Puttgarden (04.00) – musíme čekat na nádraží, dost velká díra, somráci se válejí na lavičkách, dáme si nějaký pití z automatu a obcházíme po okolí

Puttgarden (05.23) – jízda vlakem ala ZOO do Hamburgu (09.30)

Hamburg – konečně po dlouhé době si opět můžu koupit slaný chléb, jdeme na prohlídku, nejdříve si prohlédneme hlavní náměstí s katedrálou obdobnou jako všechny zdejší kostely (oranžová stavba se zelenou špičkou), podél zdejšího zabahněného kanálu projdeme až do přístavu, jdeme dále směrem k rybímu trhu, ten se ale dnes nekoná, škoda, návštěvu Hamburgu zakončíme cestou smradlavou moderní čtvrtí s prostitutkami v oknech, projdeme ulicí lásky až zpět na nádraží.

Hamburg (12.38) – Hannover (14.00)

Hannover (14.23) – Dresden (19.10)

Dresden – krátká prohlídka centra – galerie, kostely, divadla, vytřískaná radnice, opera, velice pěkné město

Dresden (20.52) – ani žádná šťára ale aspoň 1 dobrá věc, nemusíme platit za cestu na českém území – Praha (23.40)

Hodnocení (5 bodů nejvíce, 0 bodů nejméně):

Malmö (1), Göteborg (1), Oslo (3), Bergen (4), Myrdal (4), Trondheim (4), Mo i Rana (1), Narvik (2), N.P. Abisko (5), Haparanda (0), Helsinki (3), Tampere (1), Kemijärvi (3), Rovaniemi (0), Kiruna (1), Stockholm (3), Kobenhavn (3), Hamburg (2), Dresden (3)

Zobrazuji 0 výsledků
Vaše odpověď

Prosím, nejprve se .