November 21, 2013

Konečně!!! Je to tady!!! Naše vysněná cesta na Nový Zéland odstartovala. Bylo to v úterý 5.11., když jsme po dlooouhém loučení vyjeli z Ostravy vlakem směr Praha, kde jsme nasedli na letadlo a letěli do Paříže (CDG) a ubytovali se v hotelu F1 za krásných 49e na noc. Další den jsme z Paříže odlétali ve 12hod do Malaysie se společností Malaysia Aerolines přímo do Kuala Lumpur. Let trval 12hod, ale nám to ubíhalo krásně. Letěli jsme největším dopravním letadlem A380 ve druhém patře, takže úžasný zážitek – a ne jen pro Pata, který letěl poprvé, ale i pro nás 🙂 Pořád nám servírovali nějaké dobroty a filmů jsme viděli každý asi 5 🙂 po příletu do Kuala Lumpur nastal nejdříve teplotní šok, už v 7 ráno tam bylo 25°C což po ostravském listopadovém počasí byl fakt nářez:-) na přestup jsme měli 2 hod, což je až moc. Po další kontrole jsme nasedli na letadlo směr Auckland! Let trval něco málo přes 10hod, které jsme většinou prospali. O půlnoci místního času nás uvítal Nový Zéland, kde už na nás čekali naši kamarádi Zuzka s Ivošem.

Zuzka s Ivošem bydlí v centru Aucklandu na výborném místě, všude se dostanete pěšky – no prostě Beach Road! Bydleli jsme u nich od pátku do pondělí a jsme jim moc vděční, že nás u sebe nechali.

V průběhu těch pár dní jsme si zařídili na poště IRD pracovní číslo, nové telefonní číslo u Vodafonu se super tarifem za 19 $, navštívili jsme největší stavbu na jižní polokouli Sky Tower, zajeli se kouknout na hodně známou pláž Piha Beach, kde jsme poprvé viděli černý písek a nakonec Devenport, odkud je super výhled na celý Auckland.

Co se týče nákupu auta, to je kapitolka sama o sobě. Bylo to vzrůšo už od začátku. Našli jsme trh s auty, kde prodávají většinou cestovatelé, kteří už auto nepotřebují, nebo hodně pochybní lidi – překupníci a „ojebavači“. Nám se poštěstilo najít auto Toyotu Estimu, která stála přímo pod Sky Tower popsaná s nápisy for sale za 3400$. Majitel auta byl Lybanonec, dost smradlavý a také pochybný, ale podařilo se nám cenu usmlouvat na 3200$. V pondělí jsme šli na poštu auto přepsat na nás a po krátké hádce bylo auto naše!

Po zabalení našich asi 7 batohů vyrážíme směr Coremandel, kde jsme projeli celý poloostrov. Přespali jsme v nejpohotovějším campu co tu je Holiday Park, kde za 19 $ je téměř vše včetně kuchyně.

Ráno jsme vstali brzo a jeli na Hot Water Beach, kde termální voda prosakuje na pláž. Stačí si vzít s sebou lopatu a kyblíček, vykopete si díru a už si jen užíváte horkou vodu asi 4metry od oceánu Po vykoupání jsme zamířili na Cathedral Cove. Je to nádherná pláž a kousíček od pláže jsou v moři různé skaliska nepravidelných tvarů. Dá se tam dostat jen pěšky nebo na kajaku a určitě za to stojí se projít – cca 40min. Další naší zastávkou byl Hobitín. Prohlídli jsme si pouze informační centrum, protože vstup stál 70 $ a to se nám moc po přečtení pár jiných blogů nechtělo. Většinou byly negativní recenze a přece jenom musíme nejdříve něco i vydělat. Večer jsme šli spát do Mc Laren Park – Falls což můžeme všem vřele doporučit. Je to krásný velký park, ani jsme ho nestihli celý projet – noc tam stojí pouze 5 $ a je tam vše co potřebujete.

V průběhu posledních 2 dní jsme se snažili také najít práci a nejlépe na nějakém sadu. Jsme rádi, že jsme konečně v krásné přírodě s jedním z nejčistších ovzduší na světe, tak proč trčet v kanclu. Obvolali jsme pár kontaktů a je to tady! Práci nám potvrdil supervizor Pedro z Hastings na thinning jablek. Máme radost!!! Protože nastupujeme v pondělí, tak nám zbývají poslední 3 dny volna.

Zajeli jsme se podívat na Mt Manganui v Tauranze, což je asi jediná hora co tam je. Výšlap na ni zabere asi 40 min rychlé chůze, ale ten výhled stojí za to!!! Nekonečně obrovský oceán a dál je už jen Hawaii! Prohlídli jsme si také město Taurangu a dál směřujeme do Rotorui.

Celá Rotorua strašně smrdí po shnilých vejcích, tak si pořád zacpáváme nosy, ale třeba je to zdravé:-D Zašli jsme na místní trh, kde jsme ochutnali knedlíky s krevetama od číňanky…zajímavé…:-D Spát jsme šli do DOC kempu, který je dost jednoduchý. Není tam totiž krom suchého záchodu nic…ale nám to nevadí, koupili jsme si na oslavu celého výletu Cordoba rum, tak nás nic nerozhodí!

Další den míříme do městečka Whakarewarewa do parku Te Pui kouknout na gejzíry. Zaplatili jsme za vstup 49 $ a slibovali nám dle průvodců úžasné gejzíry a jeden, který bude tryskat do výšky 30 m! No nejdi tam:-D A realita? Gejzír tryskal asi 5 m, celý park značně zapáchal, ale i tak se nám tam líbilo. Viděli jsme totiž poprvé slavného ptáčka Kiwi!!! Kiwi byl za sklem a protože je to noční pták, tak se nesměl fotit. To ale nesmíte jet na výlet s TwoStudio, fotku Kiwiho máme.

Spát jsme šli do Wakapapa opět do Holiday Parku. Tam jsme se seznámili s fajným párem Gabčou a Martinem, se kterýma jsme se domluvili na trip do Tongarira parku.

Národní park Tongariro rozhodně stojí za výlet. Říká se, že 19 km výlet okolo sopky Ngauruboe je nejkrásnější na Novém Zélandu. Někteří tuto sopku znají z Pána Prstenů jako horu Osudu. Výlet byl skvělý, až na počasí. Byla mlha a trošku pršelo, ale i tak super výlet.

Další den jedeme do Napieru, který je už cca 25 km od Hastings, kde máme od pondělka pracovat. Napier je krásné městečku úplně u oceánu a prý jedno z míst, kde je nejvíce sluníčka v roce na NZ. Poté pokračujeme do Hastings, kde se snažíme najít ubytování. Marty volal asi 50 lidem, ale nikdo nechce ubytovat 3 lidi. Byli jsme na dvou prohlídkách v baráčcích a to byla opravdu komedie. První z nich vypadal jako od Weaslyovích, všude nepořádek a v pokoji kde jsme měli spát byla obří pila…Druhé ubytování jsme viděli jen asi z 5 metrů a rovnou utekli, v garáži s podlahou z kartonů fakt bydlet nechceme. Nakonec se Martymu podařilo najít v místním obchodě inzerát od Cindy, u které teď bydlíme. Je tu čisto, máme oddělené pokoje a vše je jak má být.

V pondělí jsme šli poprvé do práce – protrháváme jabloně na sadech. A těch jabloní je!!! Sady jsou všude a všude a všude. Bolí nás ruce, hlavně palce. Jsme placení od našeho výkonu, ne hodinově. Takže makáme a makáme, ať si něco vyděláme.