25.6.2010

A je to tady! Dlouho očekáváný odjezd na naši vytouženou dovolenou, na další z ostrovů Řecka. Z letiště v Ostravě Mošnově jsme odstartovali ve 12,55hodin našeho času, Pohodlně jsme se usadili v airbusu 320 společnosti ČSA v očekávání zážitků příštích. Let proběhl klidně a za zhruba slabou hodinku a čtyřicet minut jsme na Korfu.Při pohledu z okýnka vidíme nádhernou modř vodní hladiny pod námi a korfská letoviska. Dosedáme na runway celkem měkce.

Jsme na schůdcích a do tváře nás udeří teplý vzduch, prosycený tou zvláštní vůní. Takže zhruba v 15,55 se dotkla naše noha letištní plochy v Kerkyře.Začíná známý zmatek s „odchytem“ kufrů, najít delegátku a šup do připraveného autobusu, který by nás měl dopravit do místa našeho dočasného pobytu, jímž se na 12 dní stane Ag.Georgios na severozápadě Korfu.

Delegátka nás přivítala a zároveň sdělila, že nás řidič postupně rozveze do letovisek. Vyjíždíme z Kerkyry směr A.Georgios,vzdálenost zhruba 31 km. Okukujeme místní flóru, architekturu i lidičky. Odhadem za hodinku a něco bychom mohli být na místě a můžeme tak stihnout i první vykoupání v moři,než se zešeří..Člověk míní, a vše je jinak, do místa našeho ubytování jsme dorazili asi v 19,45 hod.Rozhodli jsme se,že si dovolenku otrávit nenecháme. V rychlosti jsme vybalili věci z kufrů, trochu se opláchli, převlékli a vyrazili k hotelu.Večeře byla výběrem ze dvou jídel a servíroval je příjemný bulharský kuchař, příloh jsme si mohli nabrat,co hrdlo ráčilo. Jídlo bylo chutné a spláchnuté vychlazeným Mythosem. Nu což, už je nám dobře!

Vycházíme z hotelu a přímo před sebou máme pláž a moře,které se leskne odrazy zapadajícího slunce nad zátokou . Sluníčko pomalu mizí .

Před studii máme malou terásku,na které jsme se všichni čtyři uvelebili a přemýšleli,co budeme dál podnikat.

26.6.2010

Ráno jsme se vzbudili překvapeni výhledem, který se nám skýtal. Zamračená hora naproti a válející se mlha. Proti nám se snad spiklo všechno, i to nebe! Po snídani jsme vyrazili do místní půjčovny aut,která byla kousek za hotelem a vypůjčili jsme si přibližovalo Hyundai i10 s klimatizací. Slečna z půjčovny mi slíbila,že druhý den ráno kolem 10 hod.budeme mít auto přichystané a přistavené u našich studií.

Vydali jsme se na procházku po A.G Je to vlastně jen letovisko s ubytovacími kapacitami a tavernami podél celé zátoky. Vlastní obec A.G. Pagon se nacházela spíše cestou ven z letoviska, stejným směrem,jako když jsme šli k autopůjčovně. Odpoledne mlha zmizela a my jsme zašli poprvé na místní pláž. Pláž byla v převážné většině písčitá ,s dobrým vstupem do vody. Voda…. ?! Voda křišťálově čistá, ale jako žiletky! Takže to byla vždy chvilka ve vodě a hurá zpět na břeh. Druhý den pobytu uplynul v pohodě a ukončili jsme jej posezením u vínka a plánem na další den.

27.6.2010

Slečna z půjčovny slib dodržela a autíčko s plnou nádrží nás čekalo před studii. Vyrážíme na náš první výlet směr Paleokastritsa.Projíždíme horskou vesničkou Markrades , kde nás lákali obchodníci ke koupi místních specialit, různých medů,marmelád,vín,ale i rukodělných výrobků a suvenýrů. Samozřejmě, že jsme neodolali a nějaký peníz jsme tam utratili. Setkali jsme se s mnoha příjemnými, místními lidmi. S některými jsme se setkali i později, jelikož touto vesničkou jsme projeli pak několikrát. Pokračujeme dále až k vyhlídce Bella Vista ,kde naše oko zálibně spočinulo na nádherném výhledu směrem na Paleokastritsu . Po nezbytném fotografování a osvěžení pokračujeme v cestě až dolů do Paleokastritsy. Vyjíždíme skoro až ke klášteru ,kde se za příslušný obnos můžete vyfotit s místními krasavicemi v řeckých krojích,což jsme nevyužili, prohlédli jsme si klášter, zahlédli jsme místního kněze a z vyhlídky u kláštera obdivovali nádhernou modř moře . Sjíždíme zpět do městečka k přístavišti,odkud odplouvají lodičky na různé výlety k jeskyním a plážím. Jelikož pláž je dost plná,opouštíme městečko a míříme vyhledat něco vhodného ke koupání,jelikož teplota vzduchu značně stoupla. Nakonec jsme zakotvili na krásné,písčité pláži Glyfáda . Po nezbytném občerstvení jsme vyhledali vhodné místečko a vyrazili jsme do vody. Pláž Glyfáda je vhodná i pro rodiny s malými dětmi, jelikož vstup do vody je velmi pozvolný a voda je dlouho plytká a tudíž i řádně prohřátá. Vydrželi jsme až do podvečera a pak jsme vyrazili na cestu zpět, abychom ještě před devátou večerní stihli večeři. Po večeři tradiční procházka a později, už za úplné tmy, posezení u vínka a povídání o dnešních dojmech.

28.6.2010

Ráno vyjíždíme hned po snídani,jelikož chceme navštívit úplný jih ostrova Korfu. Dorazili jsme do městečka Kavos ,které se nám pranic nelíbilo,obhlídli jsme přístav a byli zklamáni,že odud nejede žádná loď na Paxos. Tabule tam na plakátu nabízela jen výlety do Modré laguny za 30E na osobu. Usoudili jsme,že 120E využijeme smysluplněji na nějakém jiném výletu a pokračovali jsme zpět po jihozáp.straně ostrova přes Ag.Varvaru,Ag.Georgios jižní.Zde jsme se chtěli vykoupat,protože vedro už začínalo opět nabírat na síle.Bohužel jsme nikde nenašli schůdnou cestu k pláži. Škoda,že jsem nezavolala kamarádce,která na Korfu již byla dříve! Kdybychom pokračovali po cestě dál,tak tam ten svah úplně zmizel a dalo se dobře jít na pláž. Snad se povede někdy příště! Pokračujeme v našem putování k jezeru Korission . K naší smůle jsme minuli tu správnou odbočku, ale zase jsme se dostali k písečným dunám,tzv. Korfské poušti,odkud jsme viděli jezero alespoň z dáli. Když jsme skončili putování po dunách,vyhlédli jsme si místo k odpočinku,občerstvení,plavání a lenošení na písečné pláži Issos . Opět nás přivítala plytká a velmi teplá voda. A k večeru vyrážíme na cestu zpět.

29.6.2010

Další den naše cesta vedla na severozápad ostrova,kde jsme obdivovali výhledy z Afionasu a pak pokračovali přes Ag.Stefanos,Avliotes do Peroulades,kde je jedna z nejkrásnějších pláží a posléze k mysu Drastis (Cape Drastis) .Pravděpodobně snad nejfotografovanější místo na Korfu, a myslím,že právem. Zhruba 100m strmící mys ,pískovcové útvary vytvářející dračí hřebínky a dole křišťálově průzračná voda. Myslím,že tohle místo by neměl opomenout navštívit nikdo z nás. Dále jsme se rozjeli směr Sidari a podívali jsme se i na Canal d´amour , který mě teda přílišně neoslnil. O kanálu se traduje,když nějaká žena chce dostat svého chlapce nebo muže ,musí brzy ráno kanál přeplavat a celou dobu na něj myslet. Nevím, co je na tom pravdy, ale my jsme tady byli kolem poledního, svého chlapce(muže už mám 27 let!), takže jsem neviděla jediný důvod, proč se do kalných vod kanálu vrhnout. Cestou do Acharavi jsme ještě zavítali k jezeru Ag.Spiridonas,kde žije spousta různých druhů ptáků. Později jsme s vrátili se zpět do Acharavi , kde jsme to zapíchli na dlouhé písčito-oblázkové pláž, která se nám líbila a snad měla i vyhřívanou vodu! Byli jsme dost unaveni,tak to někteří z nás projevili tuhým osvěžujícím spánkem na lehátku.Zpáteční cestu jsme vzali přes vnitrozemí, abychom viděli zase něco nového.Roda,Choreti Shopi,Kastelani , Pagon a jsme opět „doma“.

30.6.2010

A máme tu další ráno! Vypadá to dnes na velmi pěkný den, takže po snídani vyrážíme na nevyšší horu Korfu Pantokrator, která má 911 m. V průvodci jsme se dočetli,že na Pantokrator vede dobrá asfaltová cesta.Nehrozí tedy nějaké bloudění a podobná překvapení. Vyrážíme přes Ag.Georgios Pagon, Troumpeta.Zde jsme odbočili na cestu směr Pantokrator-na ukazateli 9km. Nakonec to bylo asi nějakých 27 km,ale nevadilo nám to.Snad to bylo myšleno vzdušnou čarou.A jedeme přes Zigos,Strinilas ,mimochodem nejvýše položená vesnička na Korfu, pak následuje Petalia a Pantokrator. Stojí za to projíždět přes tyto vesničky a na chvíli se zastavit a jen tak se kochat a vstřebávat tu atmosféru . Na Pantokratoru ,když odhlédneme od nevábného lesa televizních,radiových a jiných antén a stožárů,které „zdobí“ vrcholek, se nám otevírá nádherné panorama . Je tam také malý klášterní kostel a klášter ze 17.století, který obývá jediný mnich. Vstup je zde zdarma.Po prohlídce a osvěžení se vydáváme zpět jinou cestou přes Sgourades,Spartilas do Pyrgi,Ipsosu a Dassie. Neopomeňte si udělat tento výlet,budete mít mnoho úžasných prožitků. Vyberte si pokud možno krásný den,aby jste měli opravdu krásné výhledy do okolí s dobrou viditelností. Náš výlet pokračuje přes Gouvii ,Kontokali do Kerkyry a na Kanoni,kde jsme se pohodlně usadili ve vyhlídkové restauraci a měli jsme přímý výhled na přistávací dráhu . Neviděli jsme žádné letadlo přistávat,což mě velmi mrzí,pouze jsme viděli letadlo vzlétat. Ale i přesto to byl pro nás zážitek a s dobře vychlazeným Mythosem v ruce neměl chybu!Pak jsme se ještě vydali ke klášteru Vlacherna , zde je otevřena pouze kaplička. Od mola také vyjíží loď na ostrůvek Pontikonissi (Myší ostrov) za 3E na osobu. A je opět čas si odpočinout a vykoupat. Odjížíme k pláži Glyfáda,kde jsme již jednou zavítali. Po dostatečné koupeli a odpočinku míříme zpět.Vyjíždíme nahoru nad Paleokastritsu, Lakones a později opět přes Markrades a přes nádhernou vyhlídku Prinillas ,kde je Agios Georgios jako na dlani, sjíždíme dolů na večeři.

1.7..2010

Další den si dopřáváme trochu kultury.Máme naplánován výlet do zámečku Achilleon,který nechala postavit císařovna Sisi, která zde několikrát pobývala. V r.1907 jej koupil německý císař Vilém II.. Sochu umírajícího Achilla zde dala umístit císařovna a sochu vítězného Achilla (váží 4,5 tuny) naopak císař. V zámečku se prolíná mnoho uměleckých slohů, ale pro mne to nepůsobilo nijak rušivě. Nádherně zdobené schodiště,zrcadla, zámecká kaple,dobový nábytek, pěkná zahrada. Vstupné 7E za osobu. Po shlédnutí Achilleonu jsme si dopřáli malé občerstvení a vydali jsme se do Agios Gordis,kde jsme viděli Pink Palace s jeho růžovými autobusy,na kterých je vyobrazen růžový panter.A které mimochodem působí velmi kýčovitě. Ale proti gustu….Dorazili jsme sice k písečné pláži, ale ve vodě jsou kameny,takže bez bot do vody se jde velmi špatně. Ve vodě ční „mořská jehla“ Ortholitos , známá dominanta A.Gordis. Na této pláži se nám nelíbilo,moc turistů (i přes to,že byl červen),kameny ve vodě,drahé parkoviště a drahý plážový set (8E). Nejdražšíí z celého ostrova! Kdyby nám nebylo takové strašné teplo, tak bychom hned práskli do bot.Ale tak jsme zatnuli zuby, urvali si euráčky od úst a strávili jsme tu zbytek odpoledne.

2.7.2010

Nastal další den našich výletů.Kam dnes? No přece na druhou nejvyšší horu Korfu Ag.Deka,na které je hlavní dominantou,která je vidět do širokého okolí,kopule vojenského letištního radaru . Nahoře je taková plošina,na jedné straně je radar a na druhé opuštěný klášter a kaplička. Když jedete nahoru je tam směrovka Moni Pantokrator,ale nedejte se zmást. Je to směrovka ke klášteru na Ag.Deka, ne na horu Pantokrator Ze strany od radaru vidíte až k letišti.Vidíte letištní přistávací plochu a také Kerkyru. Ze strany od kapličky máte nádherné panorama hor s vesničkami na úbočích. My jsme viděli mlhu, valící se přes kopce,jako z pohádky Hrnečku vař! Odpoledne jsme sjeli do Liapades ,které nás přivítalo mlhou hustou tak,že Liapades nebylo vůbec vidět! Ale po nějakém čase se mlha na pláži přeci jen zvedla a vykouklo sluníčko. Pláž je tam z malinkých kamínků, voda čistá,ale trochu chladná. Pobývala zde převážná většina Rusů,Čechů a Poláků. Po příjemné relaxaci jsme se vypravili opět na cestu zpět.

3.7.2010

Dnes vyrážíme na náš poslední výlet,jelikož musíme vrátit auto.Jedeme se podívat zase do hor,navštívíme vesničku Ano Korakaina , která má cca 900 obyvatel a 37 převážně zavřených kostelů a kaplí. Je to jedna z největších horských vesnic na Korfu.Na hlavní silnici má spoustu historických staveb.Okenní římsy pocházejí ještě z benátské doby. Jsou tu otevřeny kavárny a vládne tu čilý ruch. Při jednom z mých fotografických pokusů jsem vystoupila z auta a chystala si foťáček na vyblejsknutí kostelíka,když tu manžel na mne něco volal.Nerozuměla jsem. Vracím se k autu a všimla jsem si,že u domku sedí taková drobná stařenka,tak jsem slušně pozdravila kalimera a babička na to: achoj a mile se na mne usmála! No lidi,já myslela,že v tu chvíli padnu na zadek. Asi slyšela,že manžel mluví česky,když na mne volal. Já nevím,co si o tom myslet, ale každopádně mě dostala! A pak jsme pokračovali silničkou pro jedno vozidlo s nádhernými výhledy a serpentinami,které čítají 23 ostrých a méně ostrých zatáček až do vesničky Sokraki. Manžel se při řízení vyřádil,nám spolujezdcům někdy tuhla krev v žilách. Zde ve vesničce dostanete sýr fetu a zázvorovou limonádu. Pokračovali jsme přes Zygos a Spartilas zpět do Pyrgi.Nádherný výlet! Na koupání jsme si zajeli do Barbati .Pěkná kamínková pláž,čisťounká a teplá voda. Za námi hora Pantokrator, nad kterou se začínají sbírat mračna. Ale nás to nevyvádí z klidu,během letošní dovolené na Korfu jsme to zažili nesčetněkrát, a i mlhu jako mléko a nic se nedělo.Takže klídek,pohodička,tabáček. Najednou se spustil déšť,ale jelikož byl teplý, tak jsme si říkali,že to pod slunečníkem přečkáme a pak budeme pokračovat v relaxu a koupání.Jen věci na oblečení jsme si narychlo schovali do tašky a pod slunečník. No, tu máš, čerte, kopyto !Takovou průtrž mračen jsme snad nikdy nezažili ani u nás! Do minuty jsme byli mokří,přes slunečník valily proudy vody, taška s oblečením úplně mokrá. Tam nebylo suchého nic! Když už jsme byli tak mokří, řekli jsme si, počkáme! No nebylo na co! Proudy vody se nezadržitelně valily na naše hlavy a zmáčená těla i věci. Tak vzhůru do auta! Pomalu jsme se převlékli z plavek do oblečení (chtěli jsme ještě na zpáteční cestě nakupovat) a vyrazili jsme zpět k „domovu“. Mokré oblečení na sobě,to taky nebylo to pravé ořechové! Od pláže se vyjíždí na hlavní do takového menšího kopečka a na hlavní jsme se vydali směrem na Kassiopi. Asi v polovině Barbati,jako když utne a cesta dál byla naprosto suchá.Tam po dešti nebylo ani vidu ani slechu! Tak nám nebesa zařídila i poslední den našich výletů! zajeli jsme ještě do Nisaki,Kouloury , Kassiopi a pak už do Acharavi, zpět přes Ano Korakaina,Skripero až do Ag.Georgios.

4.+,5.7.2010

Tímto skončilo naše putování po Korfu, poslední dva dny jsme strávili procházkami po okolí a povalováním se na pláži a návštěvami taveren a obchůdků.

6.7.2010

Ráno v 7 hodin stepujeme s kufry před studii a zamračeně uvažujeme o tom,že už je dovolená definitivně za námi.

Tak zase někdy na shledanou ,Korfu!