Tak jsme se opět po roce rozhodli podívat znovu na ostrov Madeira. Zakoupili jsme last minute pobyt opět v hotelu Colombo v centru Funchalu. V noci před odletem jsme se nočním rychlíkem přesunuli do Prahy a pak rychle na letiště. Z Prahy odlétáme přímým letem na Madeiru, kde přistáváme krátce po poledni. Následuje rychlý přesun do hotelu Colombo. Tady dostáváme dvoupatrový apartmán v nejvyšším patře hotelu. Z Ložnice na patře je nádherný výhled na město prakticky na všechny strany. Rychle vybalujeme a pak už vyrážíme na odpolední výlet.

Naším prvním cílem levada dos Piornais. Z hotelu jdeme nejříve směrem k přístavu a pak nabíráme směr k fotbalovému stadiónu dos Barreiros. Od něj pak jdeme k vrchu Porta da Cruz na němž je vojenská základna, takže úplně na vrchol se nedostanem. Z kopce scházíme směrem k moři a asi po 300 metrech se napojujeme k Levadě dos Piornais. Kolem ní se vydáváme proti jejímu toku, pod námi hotelové centrum, před námi výhledy na oblast Camara de Lobos. Za křížením levady s dálnicí vchází levada do banánovníkového háje. Za ním opouští západní směr a stáčí se do kaňonu řeky Ribeiro dos Soccoridos. Zde začíná asi nejhezčí úsek levady, která vede vysoko nad dnem údolí. Procházíme několika krátkými tunely a asi po 600 metrech končíme u železné brány. Začíná se stmívat a tak otáčíme a vracíme se zpět až k odbočce do Pinheiro das Voltas. Odtud po místní komunikaci scházíme do Quebradas, kdenasedáme na autobu č.3, kterým dojedeme zpět do centra Funchalu.

12.11.2005 – Dnes ráno vyrážíme busem č.10A až na jeho konečnou do osady Barreira. Prakticky hned u zastávky se napojujeme na jednu z levad a kolem ní pokračujeme směrem k vrcholu Pico Prado. Přecházíme přes holý hřeben a kolem další levady se vracíme zpět až ke křížovatce levad Divisao de Aquas, kde se napojujeme na levadu Negra. Po ní pak pokračujeme půvabnou krajinou až k jejímu začátku a dále pak na Poço da Neve do výšky 1600m, nacházející se v těsné blízkosti cesty na Pico de Arieira. Počasí je velice proměnlivé, chvíli prčí pak zase svítí slunce. Každou chvíli lze někde pozorovat perfektně vykreslenou duhu. Z Poço da Neve se napojujeme na levadu Barreiro po níž jdeme až do Casa do Barreiro. Cestou posbíráme krásné modráky, takže o večeři je postaráno. Z Casa do Barreiro jdeme po silnici do Torreiro da Luta a z něj pak do Monte, kde nasedáme na autobus č.21 a vracíme se zpět do Funchalu.

13.11.2005 – Na dněšek a další dva dny máme půjčené auto. Ráno po převzetí auta před hotelem, vyrážíme nejdříve k útesu Cabo Giaro a odtud na krátkou procházku do vesnice Rancho, ze které vede lanovka dolů na pobřeží. Z Cabo Giaro odjíždíme přes Ribeira Brava, Ponta do Sol do Paúl do Mar. V Paúl do Mar necháváme auto a přes historickou část obce jdeme do přístavu, kde začíná výstupová trasa na vyhlídku a k hotelu Jardim Atlantico. Trasa vede kolem vodopádů po udržovaném chodníku s převýšením asi 500 m. Z Jardim Atlantico jsou nádherné výhledy na okolní pobřeží. Stejnou cestou pak scházíme dolů a vracíme se k autu.

Z Paúl do Mar zajíždíme na nejzápadnější místo ostrova k majáku Ponta do Pargo. Počasí je dnes stále proměnlivé, krátké deště jsou vystřídány slunce a tak pořád dokola. Odtud pak zajíždíme k další lanovce, spojující pobřeží s obydlenými místy ostrova, do Quebrada Nora. Od lanovky se vracíme přes náhorní planinu Paúl da Serra a město Canhas do Funchalu.

14.11.2005 – Po snídani vyjíždíme přes Monte a Faja Grande de Baixo do Porto da Cruz. Zde na okruhu okolo výběžku do moře pozorujeme běsnění rozbouřeného moře. Z Porto da Cruz jedeme na vyhlídku Aquila de Baixo a Arco Pequeno. Z ní se přes Fajo de Penedo dostáváme až na samotný konec cesty v Lombo do Urzal. Na konci cesty čekáme asi 15 minut než se přežene dost prudká přeháňka a pak již vyrážíme na kratší tůru kolem levady dos Tornos, nejdříve proti toku levady až po křížení s rozvodněným potokem. Cestou jsou pěkné výhledy na protější svah, kde padá dolů hned několik vodopádů. Od potoka jdeme zpět a pak dále kolem levady až do zážezu Moltadas, kde levada opět kříží dost rozvodněný potok, takže se vracíme zpět k autu. Z Lombo do Urzal pak přes Boaventuru, vyhlídkové místo S. Cristovalo a Sao Vicente, doprovázení podvečerním sluncem dojíždíme k našemu hotelu v centru Funchalu.

15.11.2005 – Dnes po ránu jsme nejdříve vyjeli na Pico Arieiro. Počasí je nic moc, výhledy omezené a tak padá náš plán na zdolání vrcholu Pico Ruivo. Děláme pár fotek a pak již sjíždíme z hory dolů, nejdříve kolem letiště, kde chvíli pozorujeme starující letadla, až končíme na poloostrově Sao Lourenço. Od parkoviště začíná vycházková trasa po poloostrově Sao Lourenço. Trasa vede vyprahlou krajinou. Cestou na nás čekají překrásné výhledy z útesů na mořskou hladinu. Cesta uzavírá malý okruh kolem Casa do Sardinha, odkud se dá vystoupit na poslední dostupný kopec na poloostrově. Počasí se celkem drží takže není kam spěchat a my se jen pomalu vracíme zpět.

16.11.2005 – Dnes odjíždíme ranní busem č,96 z Funchalu do Jardim da Serra. Z konečné autobusu nejdříve stoupáme prudce do kopce až se napojíme na levadu Rouca . . Po ní jdeme na horní konec obce Jardim da Serra, odtud pak po cestě k výletnímu místu Boca da Corrida – 1235m. Z vyhlídkových míst jsou krásné výhledy do údolí Curral das Freiras. Z Boca da Corrida pokračujeme hřebenovkou na sedlo Boca do Cero. Ze sedla pak prudkým klesáním scházíme do Faja Escura z nej pak do obce Curral das Freiras. Po prohlídce obce a návštěně místní cukrárny, kde si dopřejeme místní specialitu, kaštanové koláče, odjíždíme autobusem č.81 zpět do Funchalu.

17.11.2005 – Dnešní počasí se zdá být velice slibné. Odjíždíme autobusem č.29 do Camache. Po prohlídce okolí, se rozhodujeme a vyjíždíme taxíkem za 20 euro na Pico de Arieiro. Je neustále jasná obloha a tak už neváháme a vydáváme se na hřebenovou tůru na vrchol Pico Ruivo. Na nejvyšší bod ostrova docházíme krátce po poledni. Z vrcholu pak pokračujeme západním směrem až do sedla Boca das Torrinhas, které známe z našeho lńského výletu. Ze sedla pak scházíme eukalyptovým lesem do Faja dos Cardos. Tady čekáme asi 15 minut než přijede autobus č.81, který nás odveze zpět do Funchalu. Večer jdeme na večerní prohlídku města, které je již vánočně vyzdobené a nádherně nasvětlené.

18.11.2005 – Dnes po ránu se jdeme ještě projít městem, navštívíme zdejší tržnici a nějaké obchody. V 10 hodin odjíždíme na letiště a přes Tenerife odlétáme do Prahy a pak domů.