Den se sešel se dnem a zase dostávám cestovní horečku, jedeme do Vídně na letiště a následně s Qatarem přes Dohu na Maledivy, cestou do Vídně jsme chytli půl hodinovou zácpu díky bouračce u Hranic na Moravě, čas máme pořád dobrý a do Vídně přijíždíme dle plánu, setkáváme se na letišti s dalšími známými a těšíme se na Maledivy, tentokráte máme trošku jiný program, zaplatili jsme si VIP salonek (cca 1500 Kč/osoba v obou směrech) na letišti v Doze, kde je k dispozici internet, neomezená konzumace nealkoholických nápojů, lehké občerstvení, kožené sedačky, oddělená kuřácké místnost a klimatizace.

První den po příjezdu na Maledivy jedeme na ostrov Kurumba, kde se nachází Luxusní resort stejného jména Kurumba, což v ,,maledivštině? znamená mladý nedozrálý kokos. Resort je opravdu velmi pěkný, před pár lety se na tomto ostrově konal summit OSN na téma oteplování a trávili zde čas takové osobnosti jako Kofi Anan, George Bush atd. tento resort navštívilo i několik celebrit z pole herectví a sportu. Po ubytování jsme začali objevovat krásy ostrova Kurumba, na ostrově je veškeré vybavení, které nás napadlo, nejvíce mě zaujala nádherná pláž a ještě pěknější laguna, byla tu i botanická zahrada, ze které jsou rezesety květy po celém resortu. Hurá jde se šnorchlovat, moře je nádherné, nejvíce rybek je u přístavního mola, kamarád Martin zde viděl i kanice, což se mi nepovedlo.

Druhý den na Maledivách jsme se jeli podívat na ostrov Baros, nevím jestli tu byl Milan Baroš, k vidění tu byla prý jediná dvoupatrová restaurace na Maledivách a určitě jedny z nejpěknějších vodních bungalovů a zahrada, šnorchlováni zde bylo průměrné, nejpěknější pod vodními bungalovy

I přesto, že jsme měli předem naplánovaný program, každodenní šnorchlování, třetí den v 16:00 jsme jeli na Sunset cruise, viděli jsme hejno delfínů a opravdu nádherný západ slunce opravdu zážitek, jeli jsme lodí kolem několika ostrůvků z nichž některé byly opuštěné, díky své poloze Maledivy jsou u rovníku sluníčko vychází cca v 6:00 a zapadá v 18:00.

Čtvrtý den jsme se jeli podívat na atol Full Moon, tento atol je podlouhlého typu, z netradičního vybavení zde byl bazének s kaskádovitým vodopádem, pěkné šnorchlování bylo v přístavu a pod vodními bungalovy, Full Moon se skládá ze dvou ostrůvků, které jsou propojeny mostem, na menším z ostrůvků jsou SPA.

Pátý den jsme se jeli podívat na ostrov Laguna Maldives, o kterém jsme slyšeli, že je zde jedno z nejpěknějších koupání, naše očekávání předčila skutečnost, na tomto ostrově bylo výborné šnorchlování, nejlepší jako vždy u přístavného mola a pod vodními bungalovy. Nejvíce mě dostaly nádherné pláže a barva moře, tento ostrůvek mě prostě dostal, je zde i výborná kuchyně, stylové stavby, které jsou v ideální symbioze s přírodou na ostrově.

Šestý den jsme se jeli podívat na potápěčský ostrov Summer Island, který splňuje základní požadavky na ubytování, jsou tu krásné divoké pláže jsou kolem větší části ostrova, šnorchlování bylo na východní části ostrova špatné, bylo ovlivněno umíráním korálů v důsledku klimatických změn.

Sedmý den jsme se přesunuli na další ostrůvek Embudu, který je vyhlášeným šnorchlařským rájem, na Embudu a Summer Islandu jsme byli celý den v moři, proto jsme si asi více všimli El niňa. Na Embudu byla východní část ostrova taktéž dost postižena umíráním korálu, tyto korály mají bílou barvu, jsou polámané a není kolem nich život. V okolí přístavního mola bylo zase živo. Ze šnorchlování na Embudu mám rozpolcené zážitky na jedné straně ostrova nejlepší šnorchlování na druhé straně odumírání korálů.

Osmý den jsme se jeli podívat na Dhonveli Island, je to jediné místo na Maledivách, kde je možné surfovat na prkně. Šnorchlování z našeho pohledu zde bylo slabší, což vyrovnává nádherná laguna. Začaly se blížit poslední okamžiky pobytu na Maledivách, zase se dostavil smutek a předsevzetí, nejsme tu naposledy, zase se vrátím.

Devátý den brzo ráno budíček a hybaj na loď, která nás dopraví na letiště v Malé, nastává smutné loučení s Maledivami, po vzlétnutí letadla, poslední pohled z okýnka na ráj na zemi, který možná pohltí moře.