Kuala Lumpur

Náš příjezd do Malajsie byl opravdu velkolepý. Z letiště jsme přijeli rychlovlakem rovnou k Petronas Towers, kde nás přivítala delegace šéfkuchařů z celého světa a šlo se rovnou obědvat. Apartmá jsme měli zajištěno v 99. patře vedlejšího věžáku. Mrkněte na foto.

Hmm, Malajsie, pěkná to zem. Letiště je v KL docela daleko od centra. Dá se ale vychytat shuttle bus za rozumný peníze 8 RM. Ubytování 2,5×1,5m, dvouposchoďová postel ve čtvrtém patře nad čínskou restaurací, 30 RM.

I tak je ale KL úžasné město. Plné mrakodrapů, linek nadzemní dráhy, restaurací a stánků se vším možným. Pochopitelně je trochu dražší než místa, kde jsme zatím byli. Provedli jsme pouze obhlídku terénu, neboť se sem vrátíme cca za dva měsíce. Až bude víc zážitků, hlavně gastronomických, rádi se podělíme. Teď uháníme do NP Taman Negara.

Taman Negara

Taman Negara je deštný prales v centrální pevninské Malajsii se statutem národního parku. Díky tomu je poměrně snadno přístupný, správa parku zde udržuje pěšiny a vybudovala vcelku dobré značení. Po džungli jsou rozmístěny obyvatelné posedy pro cca 10 lidí, místo je nutné si předem rezervovat. Pokud toužíte relativně bezpečně navštívit deštný prales, je Taman Negara ideální místo. Park nabízí několik různých okruhů, od jednodenních až po devítidenní výstup na Gunung Tahun, nejvyšší sopku v pevninské Malajsii. Do odlehlejších oblastí je nutné najmout si průvodce, pravidlo však není nijak vynucováno. Vstupné 6 Kč nás potěšilo.

S Myší jsme se dohodli na kompromisu, tři dny a dvě noci, cca 30 km okruh. První noc číhání na zvěř v posedu, druhou camping u divoké řeky. Sopku necháváme na příště.

Jak jsme zjistili, v deštném pralese je dost vlhko a vedro. První den jsme s vypětím všech sil dali 11 kiláků. Úplně vyšťavení jsme se připlahočili k posedu. Uvařili silnej čaj a společně s osmičlennou upocenou posádkou číhali na zvěř, naštěstí vál příznivý vítr. Skóre: 2x Tapír, 1x Bos gaurus. Druhý den „procházka“ k řece a koupačka. Druhou noc jsme zakempili u řeky v altánku, v noci bestiální průtrž. Třetí den procházkou zpět do civilizace.

Abych to shrnul, jak už jsem psal, je tam dost vlhko. Tak vlhko, že nepoznáte, jestli jste zrovna brodili řeku, nebo vylezli na delší mez. Tekl pot, tekla krev a občas tekly aj nervy. Jediný co neteklo, bylo čůrání, každej jsme vypotili 4 litry vody denně. Bahno, pijavice a všelijaký ostnatý liány co se zakousnou a nepustí. Naštěstí moskytů bylo jen pár. Vodu z potoků jsme čistili stříbrem. Skóre na vybavení: 1x protrženej bágl, 1x nalezenej lodní vak. Nakonec dost dobrý! Myš už nikdy do žádnýho byť jen vlhčího lesa nejde, maximálně prej v Ochozi na houby. Foto bohužel nic moc, je tam tma jako v řiti.

Tak zatím zdárek, teď jedeme relaxovat na pláž.

Cherating

5. 9. 2011

Cherating je ospalá vesnička na východním pobřeží pevninské Malajsie. Je tak ospalá, že většina cestovatelů odjíždí po pár dnech, zničena nudou. Nám tohle místo přišlo naopak vhod.

Do Kemamanu je to stopem cca 15 minut. Hned u cesty je market se vším potřebným pro řádnou grilovačku. Navíc jsme se seznámili se Sophií a Yannickem, kteří sem přijeli s Francie po zemi přes Rusko a Mongolsko. Na hlavní stránce je odkaz na jejich blog.

Nakonec jsem zůstali 9 nocí a až na moskyty to bylo super.

Kuala Terenganu

5. 9. 2011

V Kuala Terenganu není nic moc zajímavého. Zůstali jsme zde ze dvou důvodů. Prvním je luxusní ubytko, Avis Yellow House. Druhým je konec ramadánu a s ním spojené oslavy Hari Raya.

Aviho Gesthouse se nachází na ostrově Duyung. Neoficiálně ho řídí Brit narozený v Malajsii Antony. Docela zajímávej týpek. Celý gesthouse je postaven na kůlech na břehu řeky. Viz. foto. Spousta varanů a Myš prej viděla vydru, no nevim.. bůh ví, co to bylo.

Hari Raya jsou oslavy konce ramadánu, jak už sem psal. Trvají tři dny a kromě Číňanů nikdo nepracuje, jen jí a druží se s rodinou a přáteli. Takže jsme vlastně ani neměli jinou možnost, páč busy nejezdily. Nakonec jsme si to dost užili, především pozvání k Avimu domů a oběd .

Z KT valíme na sever do thajského Hat Yai nakupovat. Oblečení (a hlavně škopek) je v Thajsku o půlku levnější a navíc se dá i nosit. Čímž chci říct, že muslimská móda nás moc nebere. No dneska mi to moc nejde, tak toho raděj nechám. Mějte se fajn!

Penang

Nakupovačka v Hat Yai se vcelku vydařila, i když se ukázalo, že Goergetown na Penangu má také co nabídnout. Kromě architektury zde naleznete velké obchodní domy se spoustou věcí. Toto město je navíc oblíbenou destinací západních páprdů z Thajska. Jezdí sem kvůli vízům a zdá se, že s sebou přitáhli i prostituci. Asi nikde nenajdete dormitory s tak vysokým věkovým průměrem.

Georgetown se od zbytku Malajsie liší čínskou většinou, žije zde 60% Číňanů. Také je zde početná menšina Indů. Kuřecí kari s chapati mě docela potěšilo. Celý pobyt jsme víceméně proflákali v obchoďáku, dali jsme akorát výlet do penangského národního parku. Moc nám nevycházelo počasí a opičí pláž, na kterou jsme dorazili, byla hlučnější, než jsme čekali.

Let do Medanu na Sumtře trval díky posunu -10 minut. První dojmy z Indonésie nic moc, Medan je hodně rušné město. O dalších dojmech z jezera Toba, kam míříme, Vám povím zase příště. Tak páčko!