Jamajka – to byl vždy náš sen,podívat se na černošské obyvatele,rastafariány,krásnou přírodu, pravé reggae a jamajský rum.Zvažovali jsme nejprve jet přes německou cestovku na tři týdny a k tomu si zajistit cestování po ostrově.Jelikož nám však nebylo doporučeno cestovat po Jamajce na vlastní pěst (jezdí se tam vlevo a je tam dosti nebezpečno – což se nám opravdu potvrdilo),tak jsme zvolili českou cestovku s poznávacím okruhem s českým průvodcem.

Cesta byla opravdu náročná – jelikož jsme až z východu Moravy,tak cesta do Prahy + let + cesta do hotelu trvala neuvěřitelných 23 hodin ! Z Prahy jsme odlétali kolem 01:00 hod. v noci.Věděli jsem předem že poletíme s malým Boeingem od TVS ale takové letadlo na dálkové trasy není stavěné.Dvakrát vždy po 5 hodinách jsem tankovali na Azorských ostrovech a na Bermudách .Krásný však byl pohled na Bahamské ostrovy .Zde nás ani nepustili z letadla ven.Značně znaveni jsme dopoledne přistáli na Jamajce na letišti v Montego Bay na severozápadě ostrova.Trochu zmatku s registrací pobytu a dostali jsme se konečně do mikrobusu kde nás cestovalo celkem 17 (jednalo se vesměs o turisty nad 60 let a jelikož se věkově již blížíme takže jsme dobře „zapadli“).

Ihned po tomto odbavení jsme vyrazili po severním pobřeží směrem na východ do prvního cíle městečka Ocho Rios.Jedna ze zastávek byla nad zátokou Rio Bueno a v Kolumbusovém parku .Přijeli jsme pozdě odpoledne do hotelu Fisherman´s Point ,ubytovali se a ihned šli do bazénu vykoupat .Někteří zvolili vycházku po městě.Na večeři která trvala snad 2 hodiny a měla několik chodů jsme si dali krevety – ty však byly tak ostré že jsem k tomu musel vypít čtyři piva po čtyřech dolarech (naštěstí jsem pak ještě měli moravský lektvar z Moravy …).Ráno po snídani (opět trvala 2 hodiny s několika chody) jsme navštívili nedalekou atrakci a to vodopády Dunn´s River Falls .Stojí to za to – leze se po kamenech v příjemné vodě od moře skoro 20 minut .Kolem vodopádů (jsou placené) je jako všude jinde řada stánkařů s neodmyslitelným Boby Marleyem.

Odtud jsme pokračovali dále po pobřežní silnici na východ přes městečka Anotto Bay a Buff Bay do přístavního města Port Antonia.Focení a filmování v těchto malých městečkách s černošskými obyvateli (potomci otroků) je náročné,místní kteří jsou většinou na „mariánce“ a jsou mnohdy agresívní nebo chtějí ihned peníze.Po cestě jsme se však několikrát zastavovali u prodejních stánků s ovocem .Do Port Antonia jsme přijeli navečer a hledali Fern Hill hotel který je několik kilometrů hluboko ve vnitrozemí v deštném pralese.Byl velmi krásný a v krásné přírodě . Večeře dobrá – opět ostrá s několika pivy a rychle se dospat.Ráno jsme sjeli k moři k modré laguně (Blue Lagoon).Lodičkou jsme objeli zátoku a viděli honosné vily pro moc movité turisty .Laguna má opravdu sytě modrou barvu a kdo se zde vykoupe tak prý omládne .Odtud jsme popojeli zpět na západ přes most nad řekou Rio Grande do Port Antonia s krásným přístavem a navštívili jsme místní kostel s přípravou na nedělní mší .Ta mohla být velmi zajímavá ale museli jsme jet dál.Kousek zpět do městečka Anotto Bay a vlevo napříč přes ostrov na jih.

Cesta vnitrozemím byla velmi zajímavá a to kolem koryta řeky s nádhernou přírodou.Kolem poledne jsme dorazili do hlavního města Kingstone .Jelikož však byla neděle (a to cestovka nevěděla?) a vše bylo zavřené tak jsme viděli museum Boby Marleyho jenom přes bránu. Navštívili jsme zde Emancipation Park se sousoším ,milionářský dům Daven House a Port Royal s majákem .

Odtud jsme se pak vydali po jihu ostrova směrem na západ do oblasti Treasure Beach.Zde jsme byli ubytováni ve stejnojmenném hotelu přímo u moře .Večeře dobrá (na přání již nebyla tak ostrá …).Vlny nám hučely skoro u postele ale únavou jsme po večeři zcela padli.Tyto pláže na jihu (na rozdíl od ostatních kde je bílý písek) mají písek žlutý ale jsou také velmi krásné .Kousek odtud jsme se nalodili v Black River na loď která s námi asi hodinu brouzdala mezi mangrovníky a krokodýly .Opět velmi zajímavé a pěkné

Dalším cílem byla výrobna rumu Appleton Estate nedaleko odtud .Zde kromě exkurzi po palírně byla také ochutnávka asi dvaceti druhů rumů a případný nákup (cena na letišti je však skoro stejná a člověk se nemusí bát nadváhy kufrů …)

Kousek odtud na sever jsme pak navštívili asi nejpěknější místo a to vodopády Y.S.Falls (opět vstupné).Po cestě jsme pak projeli tzv.bambusovou alejí .

Od parkoviště u Y.S:Falls jsme jeli několik kilometrů na přívěsu za traktorem a pak pár minut pěšky.Vodopády jsou nádherné,v lagunách se může koupat a dá se absolvovat Canopy Tour (jízda na kladce na laně přes celé vodopády) za cca 40 $.Tady to vše byl opravdový zážitek.Navečer jsme pak dojeli do Negrilu na západě Jamajky kde jsme stihli krásný západ sluníčka v Rick´s Café kde se hraje reggae,skáže z věží do vody a popíjí jamajská káva.Pěkný zážitek.Večer jsem se konečně ubytovali v hotelu Fun Holiday .Hotýlek byl sice hned u krásného karibského moře s bazénkem a vířivkou ale pokoje byli velmi jednoduché a výběr bufetového jídla byl velmi slabý.Bar brzy zavírali a alkohol jim i několikrát zcela došel.To si nestěžujeme,pouze již člověk může porovnávat a pro příště víme,že hotel *** je na Jamajce málo a přitom cenový rozdíl pak už není velký.Pláž na Negrilu je však opravdu karibská.Taková večerní nebo ranní vycházka s koupelí je to pravé ořechové.Udělali jsme si zde i výlet na katamaránu na ostrůvek Booby Cay kde nám připravili oběd z právě ulovených langust .Jedli jsme již langustu vícekrát ale tady to byla ta pravá jamajská příprava nad ohništěm.Pláž Negril je velmi dlouhá skoro 10 km .Na jejím jižním konci pak začíná městečko Negril (nic zajímavého zde však není) snad až na již vzpomínané Rick´s Café s terasou.U moře pak vše ubíhalo velmi rychle a zanedlouho jsme se museli psychicky připravit na dlouhý zpáteční let.Přes všechny řekněme „nedostatky“ byla Jamajka nádherná a všem kdo mohou ji můžeme jenom vřele doporučit .